Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Віднімання трицифрових чисел способом округлення. Розв'язання задач, що містять буквені дані.

Мета: ознайомити учнів з додаванням трицифрових чисел способом округлення; формувати вміння розв'язувати задачі; вдосконалювати обчислювальні навички; розвивати увагу, математичне мовлення; виховувати старанність.

Хід уроку.
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
1. Перевірка домашнього завдання
2. Усні обчислення (с. 110, завдання 714)
— Складіть вирази.
— Порівняйте, як змінюється сума внаслідок збільшення (зменшення) одного з доданків на кілька одиниць.
Висновок: при збільшсшіі одного з доданків сума теж збільшиться; при зменшенні одного з доданків сума зменшиться.
III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ УРОКУ
— Сьогодні на уроці ми будемо вчитися додавати способом округлення.
IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1. Підготовча робота
1) Упишіть пропущені знаки І числа.
299+ ... = 300 598+ ...=600 755 + ... = 800
197 + ... = 200 364 + ... = 400 866 + ... = 900
2) С 111, завдання 715.
— Знайдіть значення першого виразу письмово.
— Використайте результат, щоб знайти значення інших виразів.
576 + 298 = 874 576 + 297 = 873 585 + 288 = 873
575 + 399 = 974 575 + 398 = 973 575 + 278 = 853
2. Пояснення нового матеріалу
— Щоб округлити будь-яке число до найближчого круглого числа, треба пам'ятати такі правила.
Уразі збільшення доданка зменшуй другий доданок на додане число. Наприклад: 299 + 475. Міркуйте так:
— Округляю 299. Найближче кругле число — 300. Щоб отримати 300, потрібно 299 збільшити на 1.
299 + 1 = 300
Зменшую другий доданок на додане число: 475 — 1 = 474. Додаю 300 4- 474 = = 774.
Можна зменшувати не другий доданок, а результат.
299 + 475 = (300 + 475) -1 = 775 - 1 = 774
Уразі зменшення доданка збільшуй другий доданок на додане число.
Наприклад: 203 + 545.
Міркуйте так:
— Зменшую число 203 до найближчого круглого числа. 203 — 3 = 200. Другий доданок збільшую на число, на яке зменшила число 203: 545 + 3 = 548. Додаю 200+ 548 = 748.
3. Первинне закріплення (с. 111, завдання716)
— Знайдіть значення виразів способом округлення за зразком. Учні розв'язують приклади з коментуванням біля дошки. 398 + 264 = 400 + (264 - 2) = 400 + 262 - 662
546 + 206 = 550 + (206 - 4) = 550 + 202 = 752 494 + 306 = 500 + (306 - 6) = 500 + 300 = 800 689 + 127 = 690 + (127 - 1) = 690 + 126 = 816 434 + 208 = (434 - 2) + 210 = 432 + 210 = 642 259 + 496 = (259 - 4) + 500 = 255 + 500 = 755
Фізкультхвилинка
V. РОЗВИТОК МАТЕМАТИЧНИХ ЗНАНЬ
1. Робота над задачею (с. 111, завдання 717)
— Розгляньте задачу, яка містить буквене дане.
Аналіз задачі за питаннями вчителя. Складання виразу до задачі. Розв'язання: 4 - а + Ь.
— Поясніть про що дізналися кожною дією. Відповідь', всього 4 • а + b груш.
— Розв'яжіть цю задачу, якщо а=6; b=8.
2. Робота над задачею (с. 111, завдання 718)
— Скільки місць у залі театру?
— Скільки квитків продано у партер?
— Скільки квитків продано до амфітеатру?
— Скільки квитків продано на балкон?
— Прочитайте головне питання задачі.
— Чи можемо відразу дати відповідь на запитання задачі?
— Чому?
— Якою дією дізнаємось скільки квитків продано у партер, до амфітеатру, на балкон?
— Якою дією дізнаємось скільки квитків залишилось?
— Розв'яжіть задачу самостійно. Перевірка вчителем викопаної роботи.
Розв'язання 1)295-228 +76 = 599 (квитків) —продали 2) 980 - 599 = 381 {квиток)
Відповідь: залишилося продати 381 квиток.
3. Творча робота над задачею
— Змініть питання в задачі 718 так, щоб у розв'язанні додалася ще одна дія. (На скільки більше квитків продали, ніж залишилося?)
СП 2, завдання 723.
— Знайдіть значення першого виразу письмово.
— Використайте результат, щоб знайти значення інших виразів.
534 - 298 = 236 534 - 287 = 247 334 - 197 = 137
634 - 297 = 337 434 - 297 = 137 534 - 387 - 147
2. Пояснення нового матеріалу. Округлення зменшуваного і від'ємника
— У разі збільшення одного компонента збільшуй другий на додане число.
У разі зменшення одного компонента зменшуй другий на число, яке
відняли.
3. Первинне закріплення (с.112, завдання 724)
— Знайдіть усно значення виразів способом округлення та перевірте результати письмово.
723 - 397 = (723 + 3) - (397 + 3) = 726 - 400 = 326 434 - 289 = (434 + 11)- (289 + 11) = 445 - 300 = 145 647-316-(647-16)-(316-16)-631-300-331 521 - 396 = (521 + 4) - (396 + 4) = 525 - 400 = 125
Фізкультхвилинка
V. РОЗВИТОК МАТЕМАТИЧНИХ ЗНАНЬ
1. Робота над задачею (с. 112, завдання 725)
Аналіз задачі, складання короткої умови.
Було — ?
Прочитав — 4 дні по 9 сторінок
Залишилось — 85 сторінок
Самостійне розв'язування задачі. Один учень працює за закритою частиною дошки.
Перевірка виконаної роботи. Розв'язання
1) 9 • 4 = 36 (с.) — прочитав
2) 85 + 36 = 121(c)
Відповідь: у книзі була 121 сторінка.
2. Творча робота над задачею
— Складіть і розв'яжіть задачу, обернену до попередньої.
Було — 121 сторінка Прочитав — 4 дні по 9 сторінок
Залишилось — ?
Розв'язання
1) 9 • 4 = 36 (с.) — прочитав
2)121-36 = 85(с.)
Відповідь: залишилося прочитати 85 сторінок.
3. Самостійна робота (о 113, завдання 726)
— Запишіть лише розв'язання задач.
1)а*3-а;
2)с:(с-8);
3)с:а-Ь;
4)а*6+Ь;
5)36+15-40= 11 (гри)

VI. ПІДСУМОК УРОКУ
— Закінчіть ланцюжки міркувань.
602 + 244 = 600 + (... + ...) = ... + ... = ...
483 + 315 = 490 + (... + ...) =... + ... = ...
VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
С. 112, завдання 720; 721.

 

 




Переглядів: 2070

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
МАТЕМАТИКА 23.02 | Ділення числа на те саме число, ділення на 1. Ділення 0 на число. Розв'язання задач на знаходження невідомих доданків за відомими сумами двох і трьох доданків.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.