Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Розв’язування рівнянь, у яких один із компонентів поданий виразом зі змінною. Розв'язування задач.

Мета: познайомити учнів із розв'язуванням рівнянь, у яких один із компонентів поданий виразом зі змінною; закріплювати вміння розв'язувати задачі вивчених видів; розвивати вміння думати, спостерігати, класифікувати, узагальнювати; виховувати інтерес до математики.

Хід уроку
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
1. Перевірка домашнього завдання
Завдання 983
360: 10 = 36
360:30 = 36:3 = 12
630 : 7 = 90
630: 14 = 90:2 = 45
280 : 4 = 70
280: 20 = 70: 5 = 14
540 : 9 = 60
540: 18 = 60:2 = 30
Завдання 984
— Скільки намистин у кожному зразку? ((60 + 60 : 2): 3 = 30 (нам.))
2. Математичний диктант
— Запишіть вирази, знайдіть їх значення.
• Добуток чисел 7 і 1 збільшити на добуток чисел 1 і 0.
• Суму чисел 18 і 43 помножити на 1.
• Частку чисел 0 і 8 збільшити в 7 разів.
• Перший множник 1, другий — на 49 більше. Знайти добуток.
• Різницю чисел 20 і 19 помножити на їх суму.
• Частку чисел 10 і 10 збільшити на добуток цих чисел. Відповіді:
71 + 10=7 1•(1 + 49) = 50
(18 + 43) • 1 = 61 (20 - 19) • (20 + 19) = 39
0:8-7 = 0 10: 10+10•10 = 101
3. Розв'язування прикладів з коментуванням (18+ 27): 3 (16+ 36): 4
— Які числа ділили? На які доданки розкладали?
Далі вчитель за допомогою учнів пояснює приклади на ділення трицифро-вого числа на одноцифрове шляхом розкладання діленого на зручні доданки.
112 : 7 = (70 + 42): 7 = 10 + 6 = 16
120 : 8 = (80 + 40): 8 = 10 + 5 = 15
126 : 9 = (90 + 36): 9 = 10 + 4 = 14
114 : 6 = (60 + 54) : 6 = 10 + 9 = 19
III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
— Сьогодні на уроці ми ознайомимося із розв'язуванням рівнянь, у яких один із компонентів поданий виразом зі змінною.
IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1. Підготовча робота [с. 149, завдання 986)
— Прочитайте вирази за останньою дією.
354 - (240 - 36) (зменшуване 354, від'ємник виражений різницею чисел 240 і 36);
350 : (63 : 9) (ділене 350, дільник виражений часткою чисел 63 і 9)\ 250 : 10 • 5 (частку чисел 250 і 10 помножити на 5).
2. Розв'язування рівнянь за зразком (с. 149, завдання 986)
х: (32 -24) = 16
— Яка остання дія в поданому рівнянні? (Ділення)
— Назвіть компоненти ділення. (Ділене, дільник, частка)
— Назвіть ділене, дільник, частку.
— Яку дію можна виконати? (32 — 24 — 8) Учитель записує:
х : 8 = 16
— Який компонент нам невідомий? (Ділене х)
— Як знайти ділене? (Потрібно дільник помножити на частку.)
Учні легко можуть помітити, що вийшло відоме їм рівняння, і тому далі розв'язування вони коментують самі. х= 16-8 дг=128
— Виконаємо перевірку: 128 : (32 -24) = 128 : 8 = 16
16 = 16
— Перевірка свідчить, що корінь рівняння знайдений правильно. Розв'язування решти рівнянь виконується на дошці і в зошитах.
ФЬкультхвилинка
V. РОЗВИТОК МАТЕМАТИЧНИХ ЗНАНЬ
1. Колективна робота над задачею (с. 749, завдання 987)
— Що означає число 16?
— Що означає число 36?
— Що означає число 2?
— Що потрібно дізнатися в задачі? (Яку відстань проїхало авто?)
— Ми можемо відразу відповісти на це питання?
— Чому? (Спочатку ми повинні дізнатися скільки витратили бензину.)
— Ми можемо це дізнатися? (Так)
— Якою дією?
— Запишіть розв'язання задачі двома способами. Розв'язання
1й спосіб
1) 36 + 16-52 (л) — усього бензину;
2) 52 : 2 = 26 (раз.) — по 2 л у 52 л;
)10 • 26 = 260 (км)
2-й спосіб
1)16 : 2 8 (раз.) — по 2 л у 16 л;
2) 36 : 2 = 18 (раз.) — по 2 л у 36 л;
3) 10 • 8 = 80 (км) — на 16 л;
4)10•18 = 180 (км) — на 36 л;
5) 180 + 80 = 260 (км)
Відповідь: 260 км проїхало авто.
2. Робота над задачею з буквеними даними (с 150, завдання 988)

Розв'язання
1) 60 : 2 = 30 (дер.) — груш;
2) 60 + ЗО = 90 (дер,) — слив і груш;
3) а - 90 (дер.) — яблунь.
Відповідь: а — 90 розквітло яблунь.
3. Офтальмологічна пауза
4. Розв'язання логічних завдань
1) Завдання 989 (с. 150).
2) У потязі 11 вагонів. Наш вагон восьмий, якщо вести рахунок від голови потяга. Яким с цей вагон, якщо рахувати від хвоста потяга? Розв'язання: 11 — 8 = 3 — число вагонів, які знаходяться позаду 8-го вагона. Шуканий номер буде на 1 більшим. Маємо: (11 — 8)+ 1 = 4 — четвертий номер.
1; 2; 3; 4; 5; 6; 7; (8); 9; 10; 11. (4);(3);(2);(1).
VI. ПІДСУМОК УРОКУ
— Яку тему вивчали?
— Що нового ви дізналися на уроці?
VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ С 150, завдання 990; 991.

 




Переглядів: 1177

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
 | МАТЕМАТИКА 20.04

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.