Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Емулятор лямбда-зонда

Рис. 18. Емулятор лябда-зонда

З опису роботи лямбда-зонда зрозуміло, що він, реагуючи на кількість кисню у вихлопних газах, видає напругу 0,1– 0,2 В (бідна суміш) або
0,8 – 0,9 В (багата суміш). Електронний блок керування (ЕБК) двигуна постійно змінює кількість палива, що впорскується – бідну суміш збагачує, багату збіднює. Таким чином підтримується оптимум, а сигнал на лямбда-зонді при цьому виглядає (можна подивитися осцилографом) як серія імпульсів рівної тривалості, майже прямокутної (важливо!) форми, розмахом від 0,1 – 0,2 В до 0,8 – 0,9 В .

Так все і працює, поки замкнуте коло авторегулювання, що включає в себе двигун з навісним обладнанням, ЕБК і лямбда-зонд. Коло починає погано працювати, якщо потурбуватися про ощадливість та екологію і поставити газобалонне обладнання (ГБО).

Для двигуна з моновпорскуванням, цілком достатньо простої ежекторної системи. Тільки от жовта лампочка Check Engine починає горіти постійно, а на при їзді на бензині з'являється солідна перевитрата.

Існує думка, що це винен газ. Нібито Лямбда-зонд «привчений» до бензину, а «на газу він сходить з розуму».

Насправді все набагато простіше. лямбда-зонду не важливо, яке паливо згорає. Він продовжує так само справно реагувати на кількість кисню у вихлопі. Ось тільки його реакція ніяк не позначається на роботі двигуна – адже коло авторегулювання розірване. Якщо раніше, у відповідь на сигнал при багатій суміші, ЕБК скорочував подачу бензину (на менший час включаючи форсунку), а на сигнал при бідній – збагачував, підтримуючи стехіометричний склад суміші, то при роботі з газом ЕБУ ніяк не може вплинути на ежекторну систему ГБО.

Бачачи, що реакції немає ЕБК запалює лампочку Check Engine і переходить на режим «аварійної» роботи. При їзді на газі це ніяк не впливає на його витрату, оскільки він визначається настроюванням ГБО. Але при перемиканні на бензин витрата різко зросте тому, що «аварійний режим» залишається в пам'яті ЕБК.

Для нормальної роботи двигуна на газі якраз і потрібен емулятор лямбда-зонду. Його завдання – обдурити ЕБК, при роботі на газі показати, що все в порядку. Робить це він дуже просто: видає сигнал, схожий на реакцію реального лямбда-зонда при нормальній роботі.

Емулятор видасть 0,1 В, ЕБК почне збагачувати суміш, емулятор видасть 0,9 В. ЕБУ почне збіднювати суміш, як це і буває, при роботі на бензині. Таким чином, лампочка Check Engine не загоряється, а ЕБК в аварійний режим не переходить.

Можна купити готовий емулятор, можна виготовити самому за простою схемою, головне – правильно підключити.

Рис. 19. Проста схема емулятор лямбда-зонда

Емулятор лямбда-зонда зібраний на найпопулярнішій мікросхемі. Резистор R1 встановлює частоту імпульсів (1–2 в секунду), світлодіод сигналізує роботу пристрою. При нормальній роботі напруга на ньому не перевищує 1,8 В. На резисторі R6 буде рівно половина, тобто 0,9 В або 0В.

Схема отримує живлення від вимикача ГБО, реле спрацьовує і з'єднує вихід пристрою (К2) з входом ЕБК (К3).

При виключенні ГБО реле відпускає і вхід ЕБК з'єднується з лямбда- зондом (К1), тобто пристрій включається в розрив проводу від лямбда-зонда на ЕБК.

У продажу є безліч варіантів. Деякі виробники впроваджують додатково два-три світлодіода, що сигналізують про якість суміші.

Зробити це не складно, адже лямбда-зонд продовжує виконувати свої функції в частині видачі сигналу. Значить якщо підключити до лямбда-зонда два граничних пристрої – одне на 0,1 В, інше на 0,9 В то вони будуть у відповідні моменти запалювати відповідні світлодіоди.

Таким чином можна в першому наближенні визначити якість суміші при роботі на газі.

Отже, якщо ви вирішили поставити ежекторне ГБО на двигун з «моновпорскуванням» без емулятор лямбда-зонду вам не обійтися.

У всіх інших випадках (заміна несправного лямбда-зонда або щось подібне) він абсолютно непотрібний.




Переглядів: 900

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Лямбда-зонд | Безпосереднє впорскування

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.015 сек.