Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



History of the School

The history of the school is closely and inseparably linked with the development of the Siberian Research Institute of Aviation (SibNIIA) named after S. A. Chaplygin and Siberian Branch of the USSR Academy of Sciences (now SB RAS). The founder of the school Prof. L. M. Kurshin, D. Sc. (Eng.), Member of the USSR National Committee on theoretical and applied mechanics, was one of the leading experts in the field of strength and stability of aircraft structures. Due to the fast development of aviation in the 1960s and 1970s there was a need for qualified specialists in strength of aircraft structures. To meet this need the department of aircraft strength was set up at the Novosibirsk Electrical Engineering Institute (now NSTU) on the initiative of L. M. Kurshin, with SibNIIA rendering support and assistance in every way. The department began to train engineers in “Dynamics and Strength of Aircraft” and in 1973 the first graduates received their certificates.

Leading scientists and researchers from SibNIIA and SB RAS were involved in research and training students at the department, among them professors D. E. Bryukker, I. G. Kolker, R. E. Lamper, V. N. Maximenko, V. L. Prisekin, V. G. Suvernev, A. N. Seryoznov, B. P. Filimonov and others. In succeeding years the most talented students formed the core of the school.. At the moment the school is successfully developing. The scientists and researchers conduct investigations in such new fields of engineering as procedures of strength calculation of new composite materials, mathematical simulation of test stand systems for automatic stress control, etc. The school maintains close contacts with other research centres of Russian universities and cooperates with academic institutions concerned with the same problems.

Currently, 34 staff members including 4 postdoctoral and 6 doctoral students are conducting research within the school.


Читайте також:

  1. A Brief History of Clothes
  2. At the Library. My School Library. (1)
  3. B) What can you say about the significance of the event described above for the history of Russian and world theatre?
  4. B. How well do you know Kazan and its history? Do the quiz and check your knowledge.
  5. Crossing the school's threshold
  6. D. Can you say what these dates mean in the history of Russia? Use the dates to complete the sentences below.
  7. Different phonological schools and their concept of phoneme
  8. Ecclesiastical History of the English People
  9. Education in Great Britain: Schools
  10. Elementary Schools
  11. English Schools
  12. Environmental Damage through History




Переглядів: 547

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Major Results of Research | Main Areas of Research

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.