Розрізняють конструктивну (суху) m і експлуатаційну (повну) мінімальну mе min та максимальну mе маси трактора. Під конструктивною розуміють масу трактора в незаправленому стані без механізатора, інструментів, додаткового обладнання і баласту. Мінімальна експлуатаційна включає в себе конструктивну масу трактора і маси паливно-мастильних матеріалів, технічних рідин, механізатора, інструменту і додаткового обладнання, а максимальна, крім мінімальної експлуатаційної, включає ще масу баласту.
Максимальну експлуатаційну масу вибирають таким чином, щоб під час роботи трактора у відповідних умовах із встановленою для нього номінальною силою тяги на гаку буксування ведучих органів не перевищувало допустимих меж. В усталеному режимі роботи трактора на горизонтальній ділянці вказана вимога виражається такими рівняннями:
Звідси максимальна експлуатаційна маса становить:
, (1.3)
де Dlim – коефіцієнт можливого перевантаження трактора (задається);
jдоп – допустиме значення коефіцієнта використання зчіпної ваги
трактора (для колісних тракторів приймається 0,50-0,65, для
гусеничних – 0,60-0,65);
lк – коефіцієнт навантаження на ведучі колеса (приймається для
тракторів з колісною схемою 4К2 0,75-0,80, а для тракторів з
колісною схемою 4К4 і гусеничних – 1,0);
f – коефіцієнт опору коченню (для колісних тракторів – 0,12,