Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



ІІІ. 2.1. Вілла Ланте

Обов’язковим елементом італійської вілли доби Ренесансу був сад, композиційно пов'язаний з палацом і облаштований архітектонічно. Сад був місцем проведення часу, і не мав утилітарного господарського завдання, а лишень репрезентативне. Прикладом такої архітектурної ландшафтної композиції є вілла Ланте кінця XVI ст.

Комплекс розплановано на вузькому прямокутному схилі на 5-ти терасах, з різницею нижньої і верхньої відміток у 16 м (рис.5). Головна поздовжня вісь єднає між собою будівлі, вілли та тераси саду. Перпендикулярно їй спрямовані поперечні осі. Характерним для композиції є особливість завершення головної осі нижнім плоским парадним партером, поділеним на 4 квадри із знаменитим фонтаном з чотирма скульптурами юнаків, що тримають герб Монтальто – власника вілли.

Рис. 5 Перетин комплексу вілли Ланте

Особливість композиції вілли Ланте полягає ще і в тому, що житлові павільйони знаходяться не на верхній терасі, а посередині території на четвертій терасі, пов’язуючи собою як нижню так і верхню частину садів (рис.6).

Загальна композиція саду замкнена але з навколишнім ландшафтом пов’язана за допомогою далеких краєвидів, як невід’ємної складової композиції.

Вісь водяних партерів збігається з основною віссю всього комплексу. Головну розкіш становить вода. З верхнього рівня вода, витікаючи з гроту, спадає до басейну з фонтаном, потім - фонтану «Омар», далі до фонтану «Морських божеств», звідси у водойми біля фасадів житла. Зодчий, «розділивши» будинок на два об'єми, «розсунув» шлях струмку. Завершується маршрут води у фонтані плоского парадного партеру (розвиток саду-ксіста), оформленого квітниками, арабесками зі стриженого буксуса.

В даній композиції потік води закладає подовжню вісь саду (рис.7). Рослинність відіграє тут другорядну роль. Лише боскети відповідали принципам декоративності італійської вілли, обрамляючи внутрішні перспективи і акцентуючи їх декоративність.

Рис. 6 Просторове зображення вілли Ланте

 

Рис. 7 Аналіз композиції вілли Ланте

Читайте також:

  1. Галантерейні товари.




Переглядів: 1173

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
ІІІ. 2. Особливості композиційного аналізу ландшафтного об’єкту регулярного укладу | ІІІ. 2.2. Версаль

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.001 сек.