Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



ІІІ. 2.2. Версаль

Економічний і культурний розвиток Франції, та ріст політичного значення вивів її у XVII ст. на перше місце посеред європейський країн. Починаючи з ІІ пол. цього століття мистецтво Франції починає домінувати в Європі.

Природні умови Франції: мякий вологий клімат, родючі грунти, порослі ряснолистими лісами рівнини, повільні течії рік сприяли закладенню розлогих паркових комплексів.

Створення пишноти і блиску палацово-паркових ансамблів стало обовязковим положенням під час правління Людовика XІV. Головна королівська резиденція у Версалі почала проектуватся з 1657 р., а будівництво почалося у 1661 р. Головними творцями Версалю - цього значного пам'ятника французького класицизму XVII століття були архітектори Луї Лево і Ардуен-Мансара, майстер садово-паркового мистецтва Андре Ленотр (1613-1700) і художник Лебрен, який брав участь у створенні інтер'єрів палацу.

Доба абсолютизму сформувала новий тип культурного ландшафту, що отримав не тільки пізнавально-розважальні, але й державно-репрезентативні функції, будучи своєрідною сценою для різноманітних форм діяльності королівського двору: дипломатичних прийомів, різноманітних свят і маскарадів, феєричних вистав на суші та на воді.

Королівська резиденція у Версалі є найяскравішим прикладом реалізації класицистичного палацово-паркового комплексу, що увібрав усе багатство барокової архітектури садів. Версальський комплекс був закладений на рівнинних полях з дрібноліссям і болотах. Рівнинність в основі закладення дала можливість сформувати нові принципи побудови великомасштабних комплексів.

Версаль – це соціальне замовлення короля Людовіка XІV щоб підкреслити велич французької монархії. Ідеологічне осмислення отримала композиційна ідея грандіозної наскрізної осі, що пронизує не тільки весь ансамбль, але і весь простір від горизонту до горизонту ніби була віссю «усього всесвіту». Довжина головної осі, що становить 3 км згодом стала умовною нормою довжини проспекту в містобудуванні (наприклад Невський проспект в Петербурзі на відтинку від Адміралтейства до Московського вокзалу; головна вісь центрального парку Вашингтону).

Перпендикулярно до головної осі розташований палац короля, як точка відліку в цій всесвітній системі координат. Орієнтація осі схід-захід робить можливою ще одну символічність: початком осі була парадна спальня Людовіка XІV, якого улесливі придворні іменували "Король-сонце", а фіналом - сонячний диск, що літнім вечором опускався за горизонт у просвіті алеї (рис.8).

Такі примітні елементи Версальського парку, як великі пологі сходи, величезні плоскі дзеркала басейнів, тераси зі статуями у Версалі реалізовані зі збільшенням масштабу, що призводить до змістовної зміни їх функцій та образності – вони стають знаком абсолютної влади, що підпорядковує природу розуму.

Рис. 8 Композиційний аналіз Версальського комплексу

Автор Андре Ленотр звертається до грецької міфології, втілюючи її символіку в такі композиційні елементи як фонтан Латони – матері Бога Сонця (Франції) та фонтан Аполона – символу Бога Сонця (короля Франції). Промениста планувальна структура, особливо Королівська площа – як площа Зірки від якої виходять 10 променів.

Паркова скульптура Версаля активно бере участь у формуванні ансамблю. Скульптурні групи, вази з барельєфами замикають перспективи зелених вулиць, обрамляють площі і алеї, утворюють складні комбінації з фонтанами і басейнами.

В загальному концепція Версалю полягає в організації трьох просторів – міська забудова, палацовий комплекс і комплекс парку.

Композиція парку базується на умовному функціональному зонуванні: у безпосередній близькості від палацу спостерігається перевага штучних елементів над природними, велика роль архітектури (скульптура, балюстради, малі архітектурні форми, мощення площ). Вперше у Версальському комплексі було введено 2 водних партери перед палацом та травяний партер 300х60 метрів (співвідношення сторін 5:1) між двома боскетами на осі від фонтану Латони до фонтану Аполона.

Перша поперечна вісь перед водяними партерами - це алея із басейном Нептуна, квітковими партерами, партерними садами при оранжереї та Швейцарським озером.

В якості головного планувального елементу в при палацовій частині парку виступає довжина будівлі (2М = 400 м) і її членування (1/2 М = 100 м). Партерна частина малого саду, що знаходився безпосередньо біля палацу була побудована на основі вказаного модуля М = 200 м і формувала прямокутник 5М х 4М (рис.9).

Віддаляючись від палацу ступінь перетворення природних компонент виднокраю парку зменшується. Просторові елементи композиції укрупнюються. На перший план виступають широкі канали (розміри Великого каналу у Версалі складають 62x1670 м, поперечного - 75x1070 м), довгі алеї, що йдуть за межі парку, і досить великі зелені масиви - кенконси і боскети.
У формуванні напрямів променевої композиції в цій частині застосовано геометрію прямокутного трикутника (ДЕЛ) з кутами 35 0 і 55 0. Гіпотенуза трикутника накладається на головну вісь комплексу, утворюючи прямий кут на осі поперечного малого каналу, а вершина в 35 0 стає частиною площі Королівської Зірки, в якій сходяться 8 алей і задає їх напрям.

Взаємозвязок припалацової партерної частини та частини парку з каналом відбувається у співвідношенні пропорцій «золотого січення».

Далі, за садами боскетів і кенконсів, розміщується найменш змінена лісопаркова частина, яка за рахунок прихованих огороджень візуально з'єднується із зовнішнім природним оточенням.


Читайте також:

  1. Автоматизація зведеного обліку та складання звітності засобами універсального програмного продукту
  2. Автоматизація обліку виробничих запасів та МШП засобами універсального програмного продукту
  3. Автоматизація обліку витрат на виробництво засобами універсального програмного продукту
  4. Автоматизація обліку праці та її оплати засобами універсального програмного продукту
  5. Автоматизація обліку фінансово-розрахункових операцій засобами універсального програмного продукту
  6. Ванна мийна, 2 – стіл виробничий, 3 – універсальний привод, 4 – стіл з ванною, 5 – шафа холодильна.
  7. Використання універсального програвача Microsoft Windows для показу фільмів
  8. Виробництво продукції – універсальний показник продуктивності праці.
  9. Відмова Німеччини від дотримання статей Версаль­ського договору
  10. Геополітичні зміни у світі після першої світової війни. Паризька мирна конференція. Версальська система мирних договорів
  11. Діалог як універсальна форма спілкування
  12. Дослідження зносів та виявлення дефектів універсальними засобами (варіант №1)




Переглядів: 1032

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
ІІІ. 2.1. Вілла Ланте | Отже в пропорціонуванні комплексу застосовано наростання в членуванні простору з одночасним зменшенням насиченості композиції.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.146 сек.