Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Діалог як універсальна форма спілкування

Діалог (від грецьк. dialogos – бесіда) – вид спілкування у формі розмови, обміну даними, ідеями, вказівками та побажаннями між двома чи кількома людьми.

 

 

 
 
Дослідницький (сократичний)


Риторичний

       
   
 

 


за характером ведення

 

 
 

 

 


за метою

       
 
Дидактичний
   
Пошуковий
 


 

Сократичний діалог (названий ім’ям давньогрецького філософа Сократа) – це діалог, у якому партнери рівноправні, мають можливість вільно висловлювати свою думку і ставити запитання іншій стороні.

Риторичний діалог – діалог з переважною активністю однієї зі сторін.

Дидактичний діалог – це діалог, основною метою якого є активізація процесу засвоєння навчального матеріалу, сприяння виробленню прийомів щодо оцінки різних думок, пропозицій, гіпотез, критичного аналізу аргументів.

Пошуковий діалог – діалог, метою якого є відкриття нових наукових істин, аналіз і підготовка рішень з практичних питань.

 

3. Запитання та їх види

Запитання – це імперативне висловлювання, в якому виражається вимога певної інформації від людини, до якої звертаються.

Імператив – це висловлювання, в якому описується схема поведінки людини.

 
 

 

 


контекст
пресупозиція

 

 

Пресупозицією запитання називають вихідне знання, яке наявне у запитанні. Вона зумовлює множину можливих відповідей.

Контекст запитання – це умови (місце, час), за яких відбувається діалог. Він зумовлює пресупозицію.

 

Уточнюючі Доповнюючі

       
   
 


Прості Закриті

 

Види запитань

Складні Відкриті

 

Логічно Логічно

коректні некоректні

Уточнюючим називається запитання, що спрямоване на визначення істинності чи хибності своєї передумови (“чи – запитання”). Наприклад: “Чи підтримує Україна боротьбу з міжнародним тероризмом?”

Доповнюючим називається запитання, яке спрямоване на з`ясування нових властивостей у досліджуваних предметів (“що – запитання”). Граматична ознака таких запитань – наявність запитальних слів: “хто”, “що”, “де”, “коли” і т. ін. Приклад: “Коли народився художник М.Куїнджі?”

Складним називається запитання, що складається з двох і більше простих. Наприклад: “Де і коли жив Леонардо да Вінчі?”

Закриті запитання – це запитання, на які можна дати обмежену кількість відповідей. Приклад: “Хто заснував Київ?”

Відкриті запитання передбачають можливість необмеженої кількості відповідей. Приклад: “Яким Ви бачите своє майбутнє?”

Логічно коректні запитання – це такі запитання, на які можна дати правильні відповіді, що усувають пізнавальну невизначеність запитання.

На логічно некоректні запитання дати правильну відповідь неможливо.

 

 

 

 


 

Семантична некоректність запитання проявляється у тому, що:

а) формулювання запитання включає терміни, значення яких невідоме співрозмовнику;

б) не всі терміни, наявні у запитанні, є чітко визначеними, а з контексту їх значення зрозуміти неможливо. Наприклад: “Хто та кого повинен виховувати?”

Синтаксично некоректним є запитання, складники якого не узгоджуються між собою (різновид запитань, позбавлених смислу).

Провокаційнимвважається запитання з хибною основою. Наприклад: “Ти вже не розпускаєш плітки?”

Абсурдним називається запитання, в якому поєднуються характеристики предмета, що суперечать одна одній. Наприклад: “Як обчислити площу круглого квадрата?”

Тавтологічне запитання – це запитання, на яке неможливо дати відповідь, що зменшувала б пізнавальну невизначеність запитання (такої відповіді не існує).

Логічно тавтологічним є запитання, в якому запитувана інформація виражена за допомогою логічної форми самого запитання. Наприклад: “Чи може ця музика звучати саме так, як вона звучить?”

Фактично тавтологічне – це запитання, в якому запитувана інформація наявна в термінах самого запитання. Наприклад: “Як звали Івана Мазепу?”



Читайте також:

  1. II. Діалогічні
  2. II. Критерій найбільших лінійних деформацій
  3. III. Дієслова, що в дужках, поставте у нижчевказаних граматичних формах. Перекладіть речення.
  4. III.4 Форматування тексту.
  5. IV. Виклад інформаційного матеріалу
  6. IV. Виклад інформаційного матеріалу
  7. IV. Критерій питомої потенціальної енергії деформації формозміни
  8. IV. Прийняття рішень у полі четвертої інформаційної ситуації
  9. R – розрахунковий опір грунту основи, це такий тиск, при якому глибина зон пластичних деформацій (t) рівна 1/4b.
  10. Tема 4. Фації та формації в історико-геологічному аналізі
  11. V. Прийняття рішень у полі п’ятої інформаційної ситуації
  12. VI. Прийняття рішень у полі шостої інформаційної ситуації




Переглядів: 998

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Комунікація, її мета і структура | Відповіді

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.