Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Problems with frozen foods

Frozen foods can cause food poisoning if they are not frozen soon enough or if they are not cooked soon enough after thawing. Food-poisoning organisms can grow in food if its temperature exceeds 45◦ to 50◦ F for only a few hours. If the food cooked before it is frozen, it should immediately be put in a refrigerator or freezer. Allowing warm food to cool at room temperature permits the growth of food-poisoning microbes that may survive the freezing process.

Foods should be thawed in a microwave oven or if such an oven is not available, in a refrigerator. Both methods prevent the growth of food-poisoning organisms. However, refrigerator thawing allows physical and chemical changes that reduce food quality.

To help prevent the loss of quality that occurs in vegetables as a result of slow thawing, processing firms package many kinds of vegetables in sealed plastic pouches. Consumers can thaw the vegetables rapidly and cook them - by transferring the unopened pouch from a freezer directly into boiling water. The tightly packed pouches also prevent freezer burn and the formation of package ice. Many frozen foods can be cooked in a microwave oven as soon as they are removed from the freezer.

 

Grammar:

Some verbs are followed by -ing and some are followed by to

Verbs usually followec by -ing:

admit fancy postpone

avoid finish risk

consider imagine stop

deny keep (on) suggest

enjoy mind

 

Verbs usually followed by to ... :

afford fail offer

agree forget plan

arrange hope promise

decide learn refuse

deserve manage threaten

 

Some verbs can be followed by -ing or to ... with a difference of meaning: remember

I remember doing something = I did it and I remembered to do something = I now I remember this. remembered that I had to do it, so I did it.

You remember doing something after you You remember to do something before you

have done it. do it.

I know I locked the door. I clearly D I remembered to lock the door, but I

remember locking it. forgot to shut the windows.

(= I locked it, and now I remember this) (= I remembered that I had to lock it,

□ He could remember driving along the and so I locked it)

road just before the accident, but he D Please remember to post the letter.

couldn't remember the accident itself. (= don't forget to post it)

I regret doing something = I did it and now I regret to say / to tell you / to inform you

I'm sorry about it: = I'm sorry that I have to say (etc.):

□ I now regret saying what I said. I □ (from a formal letter) We regret to

shouldn't have said it. inform you that we cannot offer you

□ It began to get cold and he regretted not the job.

wearing his coat.

go on

Go on doing something = continue with the Go on to do something = do or say

same thing: something new:

□ The president paused for a moment and □ After discussing the economy, the

then went on talking. president then went on to talk about

□ We need to change. We can't go on foreign policy.

living like this.

The following verbs can be followed by -ing or to ... : begin start continue intend bother

So you can say:

D It has started raining, or It has started to rain.

□ John intends buying a house, or John intends to buy ...

□ Don't bother locking the door, or Don't bother to lock

But normally we do not use -ing after -ing:

□ It's starting to rain, [not It's starting raining)

 


Читайте також:

  1. Debated Problems within a Simple Sentence
  2. Debated Problems within the Theory of the Phrase
  3. Debated Problems within The Verbals
  4. Ecological Problems
  5. Environmental Problems and Their Influence on People’s Health
  6. Human Factor and Aviation Safety Problems
  7. II Read the text again and make notes about the main stages of design an problems raising at each stage
  8. Match headlines 1-3 with ecological problems a-d. There is one extra problem.
  9. Match problems 1-6 with the best advice a-f.
  10. Pond Problems
  11. Problems of phonostylistics
  12. PROBLEMS RECOMMENDED FOR EXAMS




Переглядів: 433

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Complete each second sentence so that the meaning is similar to the first sentence. | Put the verb into the correct form, -ing or to ... . Sometimes either form is possible.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.