МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Put the verb into the correct form, -ing or to ... . Sometimes either form is possible.1 They denied...........the money, (steal) 2 I don't enjoy......................................................very much, (drive) 3 I don't want......................................................out tonight. I'm too tired, (go) 4 I can't afford............................out tonight. I don't have enough money, (go) 5 Has it stopped......................................................yet? (rain) 6 Our team was unlucky to lose the game. We deserved ...................... (win) 7 Why do you keep.................me questions? Can't you leave me alone? (ask) 8 Please stop......................................................me questions! (ask) 9 I refuse......................................................any more questions, (answer) 10 One of the boys admitted........................................the window, (break) 11 The boy's father promised.............for the window to be repaired, (pay) 12 If the company continues..............money, the factory may be closed, (lose) 13 'Does Sarah know about the meeting?' 'No, I forgot ..................her.' (tell) 14 The baby began..........................................in the middle of the night, (cry) 15 Julia has been ill, but now she's beginning ..............................better, (get) 16 I've enjoyed.........................you. I hope..............you again soon, (meet, see)
Here is some information about Tom when he was a child. 1 He was in hospital when he was four. 4 Once he fell into the river. 2 He went to Paris when he was eight. 5 He said he wanted to be a doctor. 3 He cried on his first day at school. 6 Once he was bitten by a dog. He can still remember 1, 2 and 4. But he can't remember 3, 5 and 6. Write sentences beginning He can remember... or He can't remember... . 2 ...................................................................................................................... 3 ............................................................................................................... 4 ....................................................................................................................... 5 .................................................................................................................... 6 ........................................................................................................................
Complete each sentence with a verb in the correct form, -ing or to ... . a Please remember......the door when you go out. b A: You lent me some money a few months ago. B: Did I? Are you sure? I don't remember...............................you any money. с A: Did you remember......................................................your sister? B: Oh no, I completely forgot. I'll phone her tomorrow. d When you see Steve, remember..........................................him my regards. e Someone must have taken my bag. I clearly remember ............it by the window and now it has gone.
4. I believe that what I said was fair. I don't regret .......................................it. I knew they were in trouble, but I regret..................I did nothing to help them. Ben joined the company nine years ago. He became assistant manager after two years, and a few years later he went on..............manager of the company. I can't go on.........................................here any more. I want a different job. When I came into the room, Liz was reading a newspaper. She looked up and said hello, and then went on......................................................her newspaper.
REVISION. Verbs + -ing form or infinitive Verb + -ing form Some verbs are followed by an -ing form if the next word is a verb. Here are some of them, Читайте також:
|
||||||||
|