МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
ЕвакуаціяШвидкоспоруджувані сховища. Найпростіші укриття Швидкоспоруджувані сховища будують для повного забезпечення населення міст захисними спорудами у разі виникнення надзвичайних ситуацій. За своїми захисними властивостями вони майже не поступаються ПРУ. Підготовка до будівництва швидкоспоруджуваних захисних сховищ (ШЗС) проводиться у мирний час: вибирається тип і місце сховища, накопичуються будівельні матеріали, конструкції, деталі. Будівництво ШЗС здійснюється будівельними організаціями та виробничим персоналом підприємства. Будівельні організації виконують найбільш трудомісткі види робіт (монтаж важких залізобетонних конструкцій, установлення захисних дверей і ін.), а персонал будує котловани для ШЗС, обладнує вентиляційним обладнанням. Місткість ШЗС може бути від 50 до 300 чоловік. Укриття повинні бути збудовані для місцевого населення в строк до 1 доби, для евакуйованих - до 2 діб від моменту введення відповідного ступеня готовності. Найпростіші укриття будують на 10-40 чол. До них належать відкриті та перекриті щілини (траншеї). Перекрита щілина з товщиною захисного шару 60 см послаблює дозу радіації в 50 разів. Захисні споруди повинні забезпечувати укриття всіх працівників за місцем роботи і за місцем проживання; усього не зайнятого у виробництві населення за місцем проживання, а також укриття населення в місцях можливого скупчення людей під час евакуації та захисту особового складу формувань під час проведення рятівних та інших невідкладних робіт (РІНР).
Евакуація є найефективнішим, але складним організаційно і недешевим способом захисту людей у надзвичайних ситуаціях. Евакуація - це комплекс заходів для організованого вивезення (виведення) людей із районів (місць) та зон можливого впливу наслідків НС, що загрожують життю і здоров'ю людей, та розміщення їх у безпечних районах (містах). Безпечний район - це придатний для життєдіяльності район розміщення евакуйованого населення, який визначається рішенням виконавчої влади за межами зон можливого руйнування, хімічного зараження, катастрофічного затоплення, масових лісових і торф'яних пожеж, а також небезпечного радіоактивного забруднення в межах своєї області. Безпечний район попередньо готується до приймання і розташування евакуйованих. Підготовка району охоплює будівництво ПРУ і пристосування для цього різних будівель, споруд, підземних виробок, підготовка житлового фонду, будівництво і пристосування для розміщення людей санаторіїв, пансіонатів, туристичних баз, закладів комунального, медичного і культурно-побутового обслуговування, а також розвиток дорожньої мережі і системи зв'язку. Підставою для евакуації є фактичні показники у разі НС (рівень радіації, щільність забруднення, розміри зон забруднення території СДОР, час підходу хвилі прориву до населених пунктів після аварії на гідровузлі. Крім цього, за рішенням уряду України або, у екстрених випадках, за рішенням командувача оперативним напрямком проводиться евакуація з районів бойових дій, яка планується завчасно в прикордонних областях України. Не зайняте у виробництві населення може евакуюватися завчасно (часткова евакуація) в період загрози бойових дій. Часткова евакуація дітей до 5 років з матерями та вагітних жінок відбувається за рівнів радіації 1,5 до 15мР/год. Повна і часткова евакуація.Залежно від масштабів і особливостей надзвичайної ситуації рішення про проведення евакуації населення приймають: на загальнодержавному рівні — Кабінет Міністрів України; на регіональному рівні — Рада Міністрів АРК, голови обласних держадміністрацій; на місцевому рівні — голови Київської та Севастопольської міських держадміністрацій, голови районних держадміністрацій; на об'єктовому рівні — керівники об'єктів. Залежно від обставин евакуація може бути частковою і загальною (повною), тимчасовою або безповоротного характеру. Загальна евакуація в особливий період проводиться в окремих регіонах за рішенням Кабінету Міністрів України для всіх категорій населення і планується на випадок небезпечного радіоактивного забруднення навколо АЕС; загрози катастрофічного затоплення місцевості з 4-годинним добіганням проривної хвилі; загрози або виникнення збройного конфлікту в районах 50- кілометрової прикордонної смуги. Евакуація проводиться вивезенням основної частини населення з міст, небезпечних районів усіма видами транспорту та виведенням певної частини людей пішки. У межах своєї області за кожним підприємством, установою, організацією, об'єктом закріплюють район або пункт розміщення. У разі, якщо евакуйоване населення неможливо розмістити у безпечному районі своєї області, частину його можна розміщувати у сусідній області з обов'язковим узгодженням з керівниками відповідної області. Для евакуації населення із зон радіоактивного забруднення навколо атомних станцій визначається не менш як два райони для розміщення евакуйованого населення у протилежних напрямках, з урахуванням переважаючого для місцевості напрямку вітру. Часткова евакуація проводиться, як правило, в умовах переведення системи захисту населення і територій на воєнний стан до початку застосування противником сучасних способів ураження, а в мирний час - у разі загрози або виникнення стихійного лиха, аварії, катастрофи. Часткова евакуація проводиться завчасно для визначених категорій населення: студентів, учнів інтернатів, вихованців дитячих будинків, пенсіонерів та інвалідів, які утримуються у будинках для осіб похилого віку, разом з викладачами та вихователями, обслуговуючим персоналом і членами їх сімей, а також хворих разом з лікувальними закладами та їх персоналом. У мирний час евакуація планується на випадок загальної аварії на АЕС, усіх видів аварій з викидом СДОР, загрози катастрофічного затоплення місцевості, великої торф'яної або лісової пожежі, землетрусу, зсувів та інших геологічних і гідрометеорологічних небезпечних явищ. На всій території України прийнято виробничо-територіальний принцип організації і проведення евакозаходів, тобто вивезення (виведення) у приміську зону виробничого персоналу, членів їх сімей, студентів вищих закладів освіти, організовується по підприємствах та навчальних закладах. Інше населення (не зайняте у виробництві та сфері обслуговування) евакуюється за місцем проживання через ЖКО за територіальним принципом. У надзвичайних умовах мирного і воєнного часу евакозаходи повинні бути завершені в мінімальні строки. Цій вимозі найбільше задовольняє комбінований спосіб проведення евакозаходів. Сутність цього способу полягає в тому, що виведення частини населення пішки збігається з одночасним вивезенням залишеного населення всіма видами транспорту, вільного від військових і негайних народногосподарських перевезень. У мирний час для евакуації залучається весь транспорт, а у воєнний — той, що не поставляється у Збройні Сили України. Залізничний транспорт використовується з максимальним збільшенням вагонів і ущільненими нормами посадки людей. Для виконання евакоперевезень автотранспортом останній формують в автоколони до 30 автомобілів. Колони забезпечуються перепустками. Для забезпечення організованості і порядку серед евакуйованих призначаються відповідальні особи. Евакуація має бути розпочата не пізніше 4 год. після отримання розпорядження (це час на підготовку евакозаходів: розгортання евакоорганів, підготовка документів тощо). Евакуаційні органи. Для планування, підготовки та проведення евакуації, приймання і розміщення населення створюються евакуаційні комісії, збірні евакуаційні пункти, проміжні пункти евакуації та приймальні евакуаційні пункти. Персональний склад евакуаційних органів визначається рішенням органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, а на об'єктах - наказами керівників підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності і підпорядкування. Евакуаційні комісії очолюють заступники керівників органів виконавчої влади, які відповідають за планування, організацію, проведення евакуації, приймання і розміщення населення. Вони здійснюють контроль за підготовкою і розподілом усіх видів транспортних засобів для забезпечення евакуаційних перевезень, визначенням станцій, портів для посадки (висадки) населення, визначенням маршрутів руху населення пішки, проведенням евакуації, прийманням евакуйованого населення та веденням його обліку, а також контроль за розміщенням і життєзабезпеченням. Збірні евакуаційні пункти (ЗЕП) призначені для збору і реєстрації населення, яке підлягає евакуації, для формування піших і транспортних колон та ешелонів, а також забезпечення відправлення їх на пункти посадки на транспортні засоби. Кожний ЗЕП має свій номер і за кожним з них закріплюється певна кількість об'єктів. До складу ЗЕП входять начальник ЗЕП, заступник начальника ЗЕП, медпункт, робочі групи реєстрації і обліку, формування ешелонів (колон), охорони громадського порядку, стіл довідок, кімната матері і дитини, комендант. Для зустрічі евакуйованих у приміську зону людей, обліку і відправлення їх у кінцеві пункти розміщення в сільських районах утворюються приймальні евакокомісії і приймальні евакопункти (ПЕП). Районну приймальну евакокомісію очолює заступник голови райвиконкому. До складу комісії входять представники районного управління сільським господарством, військового комісаріату і відділів рай виконкому (народної освіти, охорони здоров'я, соціального забезпечення, міліції та інших служб). У приймальних евакокомісіях створюються робочі групи обліку евакуйованих та інформації, організації розміщення населення, транспортного забезпечення. Приймальні евакуаційні пункти розгортаються в пунктах висадки евакуйованого населення і призначаються для його зустрічі і відправлення до районів (пунктів) розміщення. На приймальних евакуаційних пунктах проводиться дозиметричний контроль, спеціальна обробка населення та знезараження одягу і транспортних засобів. Приймальні евакопункти (НЕП) розташовуються поблизу станцій (пристаней) висадки. До робочого апарату ПЕП входять групи зустрічі і тимчасового розміщення населення, обліку прибулих, відправки і супроводження, чергові по кімнаті матері і дитини, пост охорони громадського порядку, медпункт. Проміжні евакуаційні пункти розгортаються на межах зон радіоактивного забруднення або хімічного зараження, а також у разі значної протяжності маршруту (до 100 км). Збірні, проміжні та приймальні евакуаційні пункти забезпечуються зв'язком з районними, міськими, районними у містах, сільськими, селищними об'єктовими евакуаційними комісіями, пунктами посадки на транспортні засоби, вихідними пунктами руху пішки з медичними і транспортними службами. Порядок проведення евакуації.З отриманням розпорядження на проведення евакуації евакуаційні комісії оголошують про початок евакуації, контролюють збір населення, формування колон, забезпечують переміщення їх до приймальних пунктів евакуації, підтримують постійний зв'язок з начальниками маршрутів та з органами влади районів розміщення евакуйованих, інформують їх про хід евакуації. У райони розміщення приймальних евакуаційних органів направляються представники евакокомісій для вирішення завдань життєзабезпечення евакуйованого населення. Керівники житлово-експлуатаційних організацій оповіщають непрацююче населення про порядок проведення евакуації, разом з працівниками органів внутрішніх справ та охорони здоров'я забезпечують прибуття на ЗЕП громадян, які з поважних причин не можуть самостійно прибути на ці пункти. Начальники ЗЕП уточнюють з керівниками підприємств та організацій чисельність евакуаційного населення і порядок його відправлення, організовують реєстрацію та облік населення, формують піший рух і транспортні засоби, доповідають евакуаційній комісії району, міста, району у місті про його відправлення та інструктують начальників ешелонів і старших колон, організовують надання медичної допомоги евакуйованому населенню, охорону громадського порядку. Керівник органу виконавчої влади і евакуаційна комісія району, куди прибувають евакуйовані, організовують підготовку пунктів висадки, розгортають ПЕЇЇ, уточнюють кількість прибулих і порядок подачі транспортних засобів для їх вивезення з пунктів висадки, а також з проміжних пунктів до пунктів розміщення, контролюють роботу керівників об'єктів безпечних районів з прийому і розміщення евакуйованого населення. У разі оголошення евакуації громадяни самостійно пішки або на міських транспортних засобах, які у цей період працюють цілодобово, прибувають на ЗЕІІ. На ЗЕП громадян, які підлягають евакуації, розподіляють за транспортом , інструктують їх і забезпечують посадку на транспортні засоби. Отримавши повідомлення про початок евакуації, з собою слід взяти: 1) засоби індивідуального захисту (протигази, респіратори, проти-пилову тканинну маску або ватно-марлеву пов'язку, одяг і взуття, пристосовані для захисту шкіри); 2) аптечку індивідуальну АІ-2 разом з іншими необхідними ліками, індивідуальний протихімічний пакет ІПЇЇ-8, пакет перев'язувальний ППМ і інші перев'язувальні матеріали, йод; 3) комплект верхнього одягу і взуття до сезону; 4) постільну білизну і туалетне приладдя; 5) триденний запас продуктів і води; 6) документи (паспорт, військовий квиток, документи про освіту, трудову книжку або пенсійне посвідчення, свідоцтво про народження дітей), гроші й цінності. Всі речі й медикаменти укладаються в рюкзак (мішок, валізу), на який кріпиться записка з зазначенням прізвища, імені та по батькові, адреси постійного місця проживання власника. Загальна маса 50 кг. Вимикається газ, електроприлади, знеструмлюеться електромережа, здається ключ до ЖЕКу, після чого в призначений час евакуйовані прибувають на ЗЕП, до якого вони приписані. Дітям дошкільного віку вкладається в кишеню записка, де зазначається прізвище, ім'я та по батькові, домашня адреса, а також ім'я та по батькові матері й батька, рік народження. У ЗЕП евакуйовані реєструються, де їм вказують транспорт чи колонну, в складі якої належить іти до пункту призначення. Евакуація населення пішки колонами зазвичай планується на відстані одного добового переходу (25-30 км). Маршрути вибираються по дорогах, не зайнятих евакоперевезеннями. Чисельність колон визначається до 1000 чоловік, середня швидкість – 4-5 км/год, а дистанція між колонами - 500 м. Для відпочинку і підтягування колони передбачаються малі привали на 10-15 хв через 1 - 1,5годруху, великий привал тривалістю до 2 год. - у другій половині добового переходу. Місця привалів вибирають поблизу джерел води і там, де є яри, балки та інші складки місцевості, які можуть бути використані для укриття людей. Якщо назначені райони розташовано в приміській зоні в межах добового переходу, піші колони виводяться безпосередньо в заплановані для проживання населення пункти. В інших випадках для тимчасового розміщення людей створюються проміжні пункти евакуації (ППЕ). Із ППЕ населення вивозять у райони постійного розміщення транспортом сільських районів чи вивільненим транспортом з міст. Евакуація населення у разі виникнення аварії на радіаційно- або хімічнонебезпечному об'єкті.Із30-кілометрової зони евакуація відбувається негайно після отримання оповіщення про радіаційну аварію до підходу радіаційної хмари. ЗЕП не призначаються. Транспорт подається до виходів зі сховищ, ПРУ, будинків. Відбувається термінова посадка і вивезення людей за межі 30-кілометрової зони. Постійно проводиться дозиметричний контроль. Вивезення населення проводиться у два етапи: перший - від місця перебування людей до межі зони забруднення; другий - від межі зони перебування до пункту розміщення евакуйованого населення в безпечних районах. На межі зони забруднення в проміжному пункті евакуації здійснюється пересадка евакуйованого населення на не забруднені транспортні засоби. Забруднений транспорт використовується для перевезення населення тільки забрудненою місцевістю. У разі хімічної аварії людей евакуюють швидко (негайно) до межі забруднення (перший етап), а далі, залежно від обстановки, у безпечний район (другий етап). Виведення (вивезення) людей із зони зараження проводять у сторони, перпендикулярні до напрямку вітру. Евакуйовані повинні мати 313.
Читайте також:
|
||||||||
|