Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Unit 5. London Art galleries.

Unit 4. My visit to the museum of Ukrainian art.

Мій візит до музею українського мистецтва.

Ex. 1. Прочитайте та вивчіть нові слова та вирази:

1. treasure-скарб

2. medieval- середньвічний

3. be impressed- бути враженим

4. icon- ікона

5. diversified - різноманітний

6. wood-engraving - ксилографія

7. eminent - видатний, знаменитий

8. inimitable - незрівненний

9. vivid- яскравий, живий

10. rug - kилим

11. incunabula - інкунабули (книги, які були надруковані до 1500р.)

 

Ex. 2. Перекладіть текст:

There are many art museums in Lviv. Recently I visited the Lviv Museum of Ukrainian art which is one of the richest treasuries of national art relics. Founded in 1905, the museum is closely associated with the name of Illarion Sventsitskyi, a Slavic Historian who for many years was its curator.

I was greatly impressed by the unique 14th-18th century collection of Galician icon-painting and decorative wood-engraving. The ancient Galician icon is an original masterpiece of art of the Ukrainian people. Its vivid originality, expressiveness and remarkable coloring place it among the best of European medieval paintings.

The huge, diversified section of Ukrainian fine arts of the 19th-early 20th century period includes original paintings, drawings and engravings by such eminent artists as Taras Shevchenko, Kostiantyn Trutoskyi, Ivan Trush, Modest Sosenko and others.

The arts of the present-day Ukraine are represented by the splendid works of Vasyl Kasian, Ivan Severa, Leopold Levytskyi and others.

In the crafts section one comes across inimitable relics of Ukrainian ceramics, glass, embroidery, clothes, textiles, rugs, wood-engraving and metal-working.

Among the treasures of the museum there are over 6000 valuable manuscripts, autographs, incunabula and printed books.

Having visited this museum, I learnt much interesting information concerning the arts development in the western part of Ukraine.

 

Ex. 3. Заповніть пропуски, використовуючи текст:

1. The Lviv Museum of Ukrainian art is one of_____________of national art relics.

2. In the crafts section one comes across__________________, glass, embroidery, clothes, textiles, rugs, wood-engraving and metal-working.

3. Among the treasures of the museum there are over_____________, autographs, incunabula and printed books.

4. The ancient Galician icon is an original _____________of the Ukrainian people.

5.I was greatly impressed by the unique 14th-18th century collection of __________________.

 

Ex. 4. Дайте відповіді на запитання:

1. What museums can we find in Kyiv?

2. What museum did you visit recently?

3. Where is it situated?

4. When was it founded?

5. Did you visit it along?

6. What impressed you most of all? Why?

7. What museum do you want to visit next?

 

Ex. 5. Складіть діалог за даною темою.

Ex. 6. Розкрийте дужки, вживаючи дієслова в одному з граматичних часів:

1. He ( to come) home late yesterday.

2. He ( to translate) the whole text by eleven o’clock.

3. She ( to wash) the dishes from five till six.

4. I ( to like) pop music very much.

5. Look! What beautiful flowers she ( to buy)!

6. We just (finish) this work. Now we have rest.

7. They (to write) a dictation the whole lesson yesterday.

8. Students (to have) holidays twice a year.

9. We (to read) English article now.

10. You ( to translate) this text by next Monday.

 

Домашнє завдання:

 

Ex. 7. Підготувати повідомлення про свій візит до музею.

Ex. 8. Вивчити новий лексичний матеріал.

Питання для самоконтролю:

1. Назвіть види музеїв.

2. Які музеї Києва ви знаєте?

Лондонські художні галереї.

Ex. 1. Прочитайте та запам’ятайте новий лексичний матеріал:

 

1.Pigeon - голуб

2. painting- картина

3. admission- вхід

4. to maintain- містити, підтримувати

5. to reign- правити

6. celebrity- знаменитість

7. fine arts- образотворче мистецтво

8. weapons - зброя

9. amour- обладунок

10. pottery- кераміка

11. to stroll- прогулюватися

12. to surround- оточувати

Ex. 2. Прочитайте та перекладіть текст:

The London National Gallery is situated on the north side of Trafalgar Square which is famous for its monument to Admiral Nelson, its fountains and pigeons. The gallery is a long, low building in classic style and it contains Britain’s best-known collection of pictures. The collection was begun in 1824. The National Gallery is rich in paintings by Italian masters such as Raphael, and it contains pictures of all European schools of art such as works by Rembrandt, Rubens, Van Dyck, El Greco and 19th century French masters. Admission to the gallery is free as well as other British National Galleries and museums, which are maintained by money voted by Parliament.

Just behind the National Gallery stands the National Portrait Gallery, in which the visitor can see portraits of British monarchs since the reign of Richard II (1377-1399), and of historical celebrities such as Shakespeare and Cornwell.

The Wallace collection at Herdford House was formed by Lord Herdford and his half-brother, Sir Richard Wallace. There is here a very fine display of weapons and amour, of pottery and sculpture.

On a sunny day, a visit to Kenwood House in Kenwood is worth while it contains a small collection of paintings. Afterwards, you can go out and stroll by the lily-pond and then enter the little wood that surrounds it. Kenwood House is maintained by the Greater London Council.

 

Ex. 3. Складіть діалог використовуючи інформацію з тексту. (6-8 реплік)

Ex. 4. Перетворіть пряму мову в непряму

1.The students said, "We study English."

2. The girl said, "I learned French at school."

3. The man says, "I am an engineer."

4. My aunt said, "I'll be at home at seven o'clock."

5. Mary said, "I was there with my parents."

6. He said,«l don't know this boy».

7. He says: «l am working hard».

8.He said «l'll bring Ann this book.”

9.He said, «l've got a letter today».

10.He said,«l 'II ring you up next week».

Домашнє завдання:

Ex. 1.Вивчити новий лексичний матеріал.

Ex. 5. Підготуйте переклад та переказ поданого нижче тексту:




Переглядів: 799

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Idols in the Studio | Texture

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.