Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Вступне слово Прем'єр-міністра України Арсенія Яценюка на засіданні Уряду 18 лютого 2015 року

ЯЦЕНЮК А.П.: Доброго дня, шановні колеги, шановні представники ЗМІ! Якщо дозволите, я би почав сьогоднішнє засідання Кабінету Міністрів України із спогадів річної давнини. Була така сама сонячна погода, коли мирний протест, тоді очолюваний Андрієм Парубієм, Олегом Тягнибоком, мною, Ігорем Ждановим, Сергієм Пашинським, десятки депутатів парламенті і тисяча українців, які пішли з мирною ходою до Верховної Ради України, вимагаючи скасування диктаторських законів 16 січня, які були прийняті режимом Віктора Януковича, і вимагаючи тоді від парламенту законного голосування щодо повернення до Конституції 2004 р., яка прибирала у Януковича і його банди ті повноваження, які вони вкрали через рішення Конституційного Суду, яка повертала в країну демократію, свободу, право на самовизначення, яка, власне повертала в країну стабільність і те, чого вимагали мільйони людей: гідності і права жити в своїй країни. Тоді вранці о 9 годині ми вирушили колоною з Майдану і з цими мирними і законними вимогами прийшли до стін парламенту. Янукович разом із своїм режимом і тітушками відповів бійнею, різнею, стрільбою і вбивствами людей, які прийшли боротись за свою країну, за своє майбутнє, за свою родину. Ми ще тоді не зовсім усвідомлювали, що ми воювали не з Януковичем, Янукович був просто ішак у грі і війні, яка була розпочата Володимиром Путіним у війні проти України, у війні проти українців. І вже протягом року всі ми боремося за нашу країну, боремося за нашу свободу і за нашу незалежність. І ворог, не дивлячись на те, що він намагається сховатися і казати, що це не він, але ворог – це авторитарний режим, який очолюється Росією, проти України. Я би в цей день хотів (це вирішальний день рік тому), щоб ми пом'янули всіх тих, які загинули в ці драматичні події на Майдані, які загинули за нашу свободу. Дякую. Дорогі друзі і шановна Україно, тоді боротьба розпочалася. Зараз ця боротьба продовжується. Вона продовжується по всій лінії фронту, вона продовжується в Дебальцевому, в Авдіївці. Знаю, що Президент України, Міноборони, Генеральний штаб роблять все для того, щоб зберегти життя наших військовослужбовців і далі продовжувати цю незламну боротьбу. Не можу розкрити всіх деталей і всієї інформації, але робиться все для того, щоб особовий склад Збройних Сил України був збережений, щоб обороноздатність українських Збройних Сил залишалася на тому ж високому рівні, на якому вона є. Сподіваюся, що до кінця поточного дня Верховний Головнокомандувач разом з Генеральним штабом дадуть ту інформацію, на яку очікує вся країна, щодо розвитку подій на фронті і щодо військової ситуації в найбільш гарячих точках, у тому числі і в Дебальцеве. Робиться все для збереження життів і для утримання обороноздатності держави. Сьогодні на засіданні Уряду ми повинні також далі робити свою роботу, товариші. І саме тому ми поставили завдання, які виконуються Міністерством оборони, Прикордонною службою, Міністерством внутрішніх справ щодо будівництва лінії безпеки. Лінія безпеки – це та лінія, яка на даний момент межує із зоною антитерористичної операції і не дає можливості російським терористам і найманцям прорватися на території, які контролюються і будуть контролюватися виключно українською владою. І друга наша лінія безпеки – це проект “Європейський вал”, а саме облаштування Державного кордону України. Хочу ще раз всім проросійським силам чітко повідомити: “Європейський вал” будується і буде побудований; лінія безпеки будується, функціонує, і ми не дамо можливості терористам, найманцям, бандитам і іншим посібникам російського тероризму передавати зброю, пересікати державний кордон, пересікати лінію безпеки і відправляти туди розвідувально-диверсійні групи. Сьогодні на засідання Уряду Голова Державної прикордонної служби країни відзвітує про будівництво лінії безпеки, яка оснащена в минулому році технічними та інженерними засобами. Нагадаю, що ми виділили в минулому році на лінію безпеки та на "Європейський вал" загалом 235 млн. грн. Також ми після консультацій і після низки зустрічей щодо зменшення вартості проекту “Європейський вал” і підвищення його ефективності сьогодні перезатвердимо нову редакцію проекту будівництва "Європейський вал". Державний кордон будується і буде побудований. Хто виступає проти будівництва державного кордону і лінії безпеки – ми дамо можливість отримати квиток в одну сторону, по ту сторону кордону. Це стосується і проросійських політичних сил, які вже підняли голову в стінах парламенту, і проросійських та антиукраїнських сил, які намагаються створити хаос в країні, чого також не буде. Тому сьогодні Голова Державної прикордонної служби відрапортує, що зроблено по лінії безпеки, і далі конкретний план по будівництву державного кордону і завершенню проекту "Європейський вал". Крім цього, шановні колеги, наша безпека – це наша співпраця з західними партнерами і з країнами-членами НАТО. Сьогодні Уряд схвалить і подасть на розгляд Президенту України Річну цільову програму співпраці між Україною і НАТО. Ми вбачаємо низку новел у нашій посиленій співпраці з Альянсом. П'ять основних блоків, які будуть виконуватися в рамках співпраці між Україною і НАТО. Перше – модернізація систем зв'язку і обміну інформацією для Збройних Сил України. Українські Збройні Сили повинні відповідати стандартам країн-членів НАТО. Логістика і система зв'язку – це той обсяг робіт, який повинен виконуватися нашими Збройними Силами, Міноборони по програмі співпраці з НАТО. НАТО відкрило спеціальний трастовий фонд, який фінансується країнами-членами НАТО для модернізації Збройних Сил країни. Другий блок – перепідготовка і соціальна адаптація військовослужбовців. Третій блок – програма фізичної реабілітації, в тому числі протезування наших вояків, які отримали поранення. Вже за цією програмою доступно 700 тис. євро, за якими ми можемо відправити наших військовослужбовців для отримання медичної допомоги і для проведення надскладних операцій і протезування українських вояків. Як я вже зазначав, четвертий блок – це логістика і стандарти. Вже зараз в цивільному бюджеті НАТО доступно 200 тис. євро на проведення модернізації логістичної складової українських Збройних Сил. П'ятий блок – це кіберзахист. Війна зараз стала не тільки класичною, яка передбачає застосування тяжкої артилерії, танків і стрілецької зброї, але війна проходить так само в кіберпросторі. У рамках нашої співпраці з країнами-членами НАТО ми отримали п’ятий трастовий фонд на кібербезпеку українських Збройних Сил. Додатково три фонди, які ми отримали, зобов’язання від країн-членів НАТО будуть також працювати в Україні. Трастовий фонд по перезахороненню радіоактивних відходів і два ще додаткових фонди – це вдосконалення системи командування і обміну інформацією і трастовий фонд з утилізації озброєнь та стрілецької зброї. Власне кажучи, це наша програма на 2015 р. повторюсь ще раз, наша безпека і гарантія виконання Мінських домовленостей лежить у площині обороноздатності держави. Чим сильніша армія, чим сильніші Збройні Сили країни, тим більше гарантій того, що російські терористи і російська армія будуть змушені виконувати Мінські домовленості, так як бажання в них ніякого немає. Тому наше завдання – їх зупинити. Ще рік тому дуже багато було скептиків, які казали, що Збройні Сили України, які були просто зруйновані і знищені попереднім режимом, при прямому пособництві російської агентури і російської влади, зможуть протистояти регулярним військам і натренованим найманцям Російської Федерації. Російська військова агресія була стримана українцями, українськими Збройними Силами, Національною гвардією, нашими військовослужбовцями. І наш священний обов’язок – побудувати армію, яка стане гарантією безпеки незалежності і територіальної цілісності України; побудувати кордон, через який не будуть провозити зброю, розвідувально-диверсійні групи, незаконних мігрантів; побудувати лінію безпеки, яка вже сьогодні функціонує і не дасть можливість російським терористам просочуватися на території інших областей. Також сьогодні Уряд приймає рішення про повторні виплати сім'ям загиблих Небесної сотні і тим, які отримали важкі поранення. В минулому році ми прийняли таке рішення. Це 121 тис. кожній сім'ї загиблого. Половина від цієї суми – це важкопоранені. В цьому році ми знайшли кошти в бюджеті для того, щоб зробити ці виплати. В рамках нашої боротьби з тероризмом я окремо наголошую на дисципліні у всіх міністерствах, всіх органах влади і державних компаніях. Мною дано доручення зупинити всі фінансові перерахування в секторі електроенергетики до того моменту, доки не з'ясується, за що ми платимо: за електроенергію, яка постачається терористам, чи за електроенергію, яка постачається на територію України українським громадянам. Я вимагаю від НКРЕ і Міненерговугілля невідкладно встановити чіткий алгоритм: платиться тільки за ту електроенергію, яка поставляється на території, що контролюються українською державою. Також я прошу оприлюднити загальні дані щодо обсягу коштів, які витрачені Україною на постачання електроенергії та природного газу на території, що тимчасово знаходяться під контролем російських терористів. Міністерству фінансів при доопрацюванні Закону України "Про Державний бюджет" вжити заходів щодо компенсації коштів, які не оплачені з цих територій на користь “Нафтогазу” і “Енергоринок”. Півроку тому я заявляв про те, що ми поставляємо газ і електричну енергію, але суми коштів, які не оплачені, будуть скомпенсовані за рахунок тих витрат, які передбачалися державним бюджетом на території, що нам тимчасово непідконтрольні, і ці кошти будуть перенаправлені на погашення заборгованості за газ і за електричну енергію. Шановні члени Кабінету Міністрів! Боротьба, яка розпочалася рік тому, продовжується далі. І важлива злагодженість, ефективність всієї влади. Саме важливе – це довіра українців. Все, що ми робимо, повинно мати підтримку народу України. Герой Революції гідності – це український народ, а героїв треба шанувати. І на це нас сюди обрали і призначили. Ми очікуємо, що Міністерство внутрішніх справ разом із Генеральною прокуратурою України до кінця поточного тижня дасть вичерпну інформацію щодо всіх процесуальних дій по розслідуванню злочинів, які скоювалися на Майдані, які скоювалися “тітушками”. І знаю про те, що є відповідний прогрес у цих питаннях. Злочинці повинні понести відповідальність. І вся державна машина, в тому числі і суди, повинні виконувати закон. Судова реформа, яка прийнята парламентом, повинна допомогти судам виносити рішення іменем України, а не іменем хабара, до якого вони звикли за останніх 20 років. Я просив би зараз почати з Міністра соціальної політики. Павле, коротко інформацію по виплатах. Доповідь РОЗЕНКА П.В. Шановний Арсенію Птровичу, шановні члени Уряду! Отжу, у березні минулого року КМУ ухвалив відповідне рішення щодо виплат одноразової допомоги членам сімей загиблих на Майдані, а також важкопораненим на Майдані. На сьогоднішній день була вже здійснена повністю одноразова грошова виплата сімям загиблих у розмірі 121 тис.грн 97 уповноваженим членам сімей загиблих людей на Майдані, не отримали допомоги лише 3 родини, це один громадянин Грузії, йому батькам було повідомлено про можливість надання такої допомоги, також одна із родин на сьогодні ще не визначилася із спадкоємців хто ж власне отримуватиме цю допомогу і одна родина не має спадкоємців на яку саме людину потрібно нарахувати таку допомогу, зараз спадкоємець визначається. Але хочу сказати, що кошти зарезервовані, як тільки визначаться відповідні особи ми одразу здійснимо відповідну оплату загиблим. Але хочу зразу додати, що окрім одноразової допомоги на загиблого члена родини, на загиблого майданівця їх особи отримують пенсію у разі втрати годувальника а також згідно рішення Уряду додатково до цієї пенсії встановлена місячна надбавка яка складає від 5 - 8,5 тисяч гривень і такі пенсії з відповідними надбавками родини отримують щомісяця і сьогодні отримують 94 члени сімей загиблих. Також у серпні минулого року була ухвалена постанова і порядок щодо тих осіб, які отримали тяжкі тілесні ушкодження їм виплачується одноразова допомога у розмірі 60900 грн на сьогодні 47 осіб важкопоранених отримали таку допомогу вже. Наказом МОЗ України від 31 грудня 2014 року ще 30 осіб визначені важкопораненими і на попередньому засіданні Уряду цим людям також було ухвалено рішення про виплату належним чином. Таким чином були затверджені списки щодо важкопоранених осіб їх кількість складає 77 осіб. Сьогодні Уряд приймає рішення про те, що у 2015 році ми знову повторимо вищезгадані виплати у розмірі 121 тис грн. членам родин загиблих та 60 000 тис грн. важкопораненим особам. Відразу хочу сказати МОЗ України має можливість корпоративно працювати, адже іде і спостерігається такий процес, що список важкопоранених розширюється і відповідно коло осіб збільшується і звичайно їм також буде надаватися вищездана допомога. Міністр соціальної політики Павло Розенко у коментарі журналістам перед засіданням Уряду заявив, що постанова про реформування системи субсидій буде прийнята найближчими днями. "Буквально протягом тижня буде прийнято відповідну постанову уряду про реформування системи субсидій", - зауважив Розенко. За словами Міністра, на сьогоднішній день право на отримання субсидій має близько 3 мільйонів осіб, у той же час реально їх отримує лише 1,2 мільйони. Розенко пояснив, що зараз система надання субсидій працює неефективно і тому, коли підвищується ціна на газ, люди не йдуть отримувати субсидії, а просто перестають платити. "Тому ми хочемо від цього відійти і хочемо, щоб ці 3 мільйони осіб, а у зв'язку з підвищенням тарифів кількість таких сімей може вирости до 4,5-5 мільйонів, щоб всі вони мали можливість отримати субсидію", - наголосив Розенко. ЯЦЕНЮК А.П. – Це той мінімум який ми повинні виконати перед сімями загиблих і перед країною. Я прошу Мінфін разом із Держказначейством швидко виплатити ці кошти. Зараз постанову ми тоді підпишемо разом і оприлюднимо. Це той мінімум, який ми повинні зробити і виконати свій обов’язок перед родинами загиблих. У нас ще також постанова по Максиму Веремію. Уряд приймає рішення дитині загиблого журналіста Веремія встановити стипендію. Хлопчик 2009 р., я сьогодні в пресі почитав про те, що він малює малюнки і відправляє в зону АТО українським військовослужбовцям. Тому я також прошу підтримати цей проект постанови, який ми обговорювали, прийняти, і одразу дитині призначити відповідну стипендію.   Наступне питання порядку денного. Доповідь НАЗАРЕНКА В.О. Шановний пане премєр-міністре, шановні члени Уряду! Сьогодні на засіданні Кабінету Міністрів України, Голова Державної прикордонної служби України Віктор Назаренко доповів про стан виконання «Плану заходів щодо побудови охорони українсько-російського кордону, територій, прилеглих до районів проведення антитерористичної операції та АР Крим», та використання бюджетних коштів, що були виділені відомству на реалізацію цих завдань наприкінці 2014 рік. Очільник відомства зазначив, що, враховуючи наявні загрози, основна частина коштів – 163, 9 мільйонів гривень, була спрямована, в першу чергу, на облаштування смуги безпеки вздовж лінії розмежування, в тому числі: для обладнання місць несення служби прикордонних нарядів, на придбання спеціальної та автомобільної техніки, на створення належних умов для розміщення підрозділів у польових умовах, на закупівлю засобів автоматизації здійснення прикордонного контролю та контрольних приладів. Залишок коштів у сумі 71 млн. 100 тис. грн. планується використати найближчим часом. Загалом комплексне облаштування державного кордону України реалізовуватиметься у три етапи. Першочергово у цьому році буде створена система суцільних земляних споруд, здійснено облаштування місць несення служби та опорних пунктів, а протягом другого етапу у 2016 році – буде скорочення ділянок відповідальності та розгортання нових прикордонних підрозділів і створення належної інфраструктури кордону на цих ділянках. У 2017 – 2018 роках розпочнеться реалізація третьої частини – обладнання кордону і прикордонних підрозділів сучасними засобами спостереження, сигналізації та ураження. Враховуючи, що прикордонне відомство не має відповідної організаційної структури як для планування, так і для проектування подібних робіт, їх реалізацією буде займатися Державне підприємство, яке зможе забезпечити планування, проектування, поетапне облаштування, а в подальшому – і утримання кордону України. Прем’єр-міністр України Арсеній Яценюк підтримав пропозиції Голови ДПСУ щодо продовження комплексу заходів з облаштування державного кордону та процедури пришвидшення реалізації коштів на це в подальшому. ЯЦЕНЮК А.П. – На доручення керівника Державної прикордонної служби Назаренка В.О. є пропозиція невідкладно внести на розгляд Кабінету Міністрів і прийняти без погодження розпорядження "Про облаштування кордону" і дати можливість Держприкордонслужбі завершити як лінію безпеки, так і далі активно працювати над будівництвом державного кордону між Україною і Росією. Вкотре повторюю: кордон будується і буде побудований. І той, хто виступає проти кордону, проти безпеки українських громадян, – це означає, що він підтримує російських терористів і російську військову агресію. Сказали – робимо і доробимо. Міністре внутрішніх справ, Арсене Борисовичу, Вас прошу особисто керувати цим питанням, так як Держприкордонслужба виходить у Вашу безпосередню компетенцію. Вікторе Олександровичу, я Вам щиро дякую! Дякуємо ЗМІ!    

 


“Завдання міністерства — показати інвесторам привабливість аграрного бізнесу в Україні - Олексій Павленко

17.02.2015 15:18

Міністр аграрної політики та продовольства України Олексій Павленко взяв участь у роботі 11-ї Щорічної Інвестиційної конференції. Він наголосив на напрямках роботи Міністерства щодо реформування галузі та залучення інвестицій. Міністр докладно розповів щодо стратегії реформування галузі, зокрема — дерегуляції, земельної реформи, відкриття європейських ринків, гармонізації українського законодавства до стандартів ЄС.

«Аграрна індустрія є чи не єдиною в Україні, яка показує прибутковість та зростання протягом років. Наше завдання — показати інвесторам привабливість української аграрної галузі. Для того, щоб інвесторам було легше працювати в Україні, ми реалізуємо проекти із дерегуляції галузі, створення надійної законодавчої бази, прозорої та ефективної системи управління», – зазначив Олексій Павленко.

«Аграрна галузь має великі перспективи. Треба орієнтуватися не тільки на поточну ситуацію, але і на глобальні тренди. Перший з них — це стабільне зростання рівня споживання у світі. Ми активно працюємо щодо відкриття нових ринків для української продукції, зокрема із ЄС, азійськими та африканськими країнами. В цьому році ми значно активізували співпрацю із ЄС, і надалі працюватимемо над збільшенням квот на ринку ЄС», – повідомив міністр.

Представники міжнародних організацій відмітили зростання інвестиційної привабливості України за останній період. Олексій Павленко відзначив, що боротьба із корупцією є одним із ключових питань його відомства. Вже є результати щодо корупційних дій у ДП “Укрспирт” та інших. «Замість корумпованої системи будується прозора та ефективна. У цьому Україні сприяють робочі групи, створені із Європейською комісією, Світовим банком та чисельними міжнародними організаціями, а також ключовими країнами, зокрема США», - зазначив Олексій Павленко.

 

Довідково:

Організатором Щорічної Інвестиційної конференції є міжнародний інвестиційний банк Dragon Capital. У конференції взяли участь більше 100 представників міжнародних та українських компаній. У рамках конференції була організована панельна дискусія з Міністром фінансів Наталією Яресько, Міністром економічного розвитку та торгівлі Айварасом Абромавічусом, Міністром інфраструктури Андрієм Пивоварським, Міністром енергетики та вугільної промисловості Володимиром Демчишиним та Міністром аграрної політики та продовольства Олексієм Павленком.

 

 

Зміни до Державного бюджету на 2015 рік є однією з умов для отримання траншу від МВФ  
 
16.02.2015 | 17:28 |

 

 
16 лютого відбувся брифінг Міністра фінансів України Наталії Яресько в Українському кризовому медіа-центрі. Під час свого виступу Міністр наголосила на тому, що захист своїх територій як і раніше, є для України пріоритетом. «Це вимагає від нас з вами фінансової мобілізації, мобілізації всіх наших фінансових та економічних ресурсів, аби не тільки вистояти проти військової агресії проти нашої країни, але й стабілізувати нашу економіку та банківську систему, і що не менш важливо - провести вкрай важливі і давно назрілі структурні реформи в українській економіці», - зазначила Наталія Яресько. За її словами, необхідною умовою фінансової мобілізації є підтримка України з боку Міжнародного Валютного Фонду, а також інших багато сторонніх та двосторонніх партнерів, співробітництво з якими також залежить від успішності переговорів з МВФ. Так, Міністр фінансів нагадала, що минулого тижня було досягнуто домовленості з Місією МВФ щодо надання чотирирічного кредиту в рамках програми Механізму Розширеного Фінансування. Наталія Яресько запевнила, що українські реформи були підтримані МВФ, і вони допоможуть розпочати зростання економіки України вже у 2016 році. Разом з тим, Наталія Яресько пояснила, що угода має бути також підписана Радою директорів МВФ, яка розглядатиме питання надання кредиту України тільник після виконання попередніх заходів – «маяків». Одним з таких «маяків» є підготовлені Урядом зміни до державного бюджету. «Ми дуже сподіваємося, що наші партнери по коаліції підтримують запропоновані зміни, мандат на підготовку яких нам дали саме вони, проголосувавши у грудні за новий склад українського Уряду», - заявила Наталія Яресько. На уточнюючі запитання від представників ЗМІ щодо термінів та суми першого траншу, Міністр зазначила, що все залежатиме від виконання попередніх умов українською стороною. Наталія Яресько додала, що зі свого боку, вона очікує лише позитивного рішення від МВФ. «Ми не обговорили з ними поки що суми першого траншу. Позиція Уряду – переконати їх у тому, що частина цього кредиту, яка має прийти до нас у 2015-му році, має бути якнайбільшою. Як показує досвід співпраці досвіду з МВФ по інших програмах, ця сума може бути до 60% від цілої суми, тобто 60% від 17,5 млрд. дол. США. Це десь приблизно 10,8 млрд. Більше цього у першому році, тобто у 2015-му, не може бути», - пояснила Наталія Яресько. Міністр також зазначила: «Якнайбільша сума кредиту необхідна, оскільки ми відбудовуємо таким чином наші резерви в НБУ. Ми таким чином також даємо переконання на всіх ринках (я маю на увазі і на внутрішніх і на зовнішніх), що наша фінансова ситуація стабілізувалась. І сума має бути значною. Сума має бути вагомою для ринку. І це більше психологічний момент, ніж фактично арифметичний».
 

Зокрема, вона зазначила, що пропонується збільшити доходи державного бюджету на 22 млрд. грн., а видатки – на 35 млрд. грн. За словами Міністра, можливість збільшити прогнозовані показники доходів дозволяє інфляція та девальвація, а збільшення видатків викликане трьома ключовими потребами.

 

«По-перше, збільшити прямі субсидії на газ і комунальні послуги для населення. По-друге, збільшити допомогу тим нашим громадянам, які були змушені виїхати з зони бойових дій. На сьогодні в Україні ми маємо приблизно 1 млн. таких громадян. І третє, збільшення видатків на обслуговування державного боргу через девальвацію гривні», - пояснила НаталіяЯресько.

 

Щоб бути спроможними профінансувати ці три напрямки, Україна збільшить дефіцит державного бюджету з 3,7% він буде збільшений до 4,1%, на що вже отримано згоду МВФ.

 

Як зазначила очільник Мінфіну, Уряд вперше за багато років починає боротися з головними хворобами української економіки: неефективністю роботи енергетичної галузі, що призводить до постійного збільшення дефіциту НАК «Нафтогаз», та з щодалі вищим дефіцитом Пенсійного Фонду.

 

«Завдяки заходам, що ми пропонуємо, фінансування НАК «Нафтогаз» з бюджету буде зменшено з 31,5 млрд. грн. до 29,7 млрд. грн., тобто на 5,8%. Так, це нібито небагато, але це лише перші кроки, і майте, будь ласка, на увазі, що усі попередні роки ми завжди збільшували це фінансування. Минулого року Уряд спрямував на потреби Нафтогазу з держбюджету 110 млрд. гривень», - прокоментувала Наталія Яресько.

 

Міністр звернула увагу, що такі кроки є прагненням змінити саму систему роботи державного сектору, зробити його більш прозорим, і надавати допомогу з державного бюджету – а отже з кишені кожного платника податків в Україні – лише тим, хто її дійсно потребує, і ефективно використовувати державні кошти.

 

Під час брифінгу 16 лютого Міністр фінансів Наталія Яресько зазначила, що підняття рентних платежів для газо- та нафтодобувних компаній зі значною долею держвласності, зокрема, для «Укргазвидобування» та «Укрнафти», дозволить профінансувати дотації з бюджету, які виділяються на субсидії громадян.

Так, пропонується підняти рентні ставки з 20% до 70%. А це у свою чергу залучить до бюджету держави 9,1 млрд. грн.

Що ж стосується приватних компаній, за словами Міністра фінансів, перегляд системи ренти по газо- і нафтодобуванню, є частиною важливих реформ, пов’язаних із бюджетними змінами. Наталія Яресько зазначила, що робота над цими змінами буде проводитися спільно із зацікавленими сторонами.

«Ми зараз будемо працювати разом з усіма зацікавленими сторонами, я маю на увазі і інвесторами існуючими, і тими, хто має бажання інвестувати в Україну, щоб знайти рівень ренти, який дає нам фіскально те, що потрібно в бюджет, але одночасно і заохочує інвесторів у цю галузь в Україні. Тому що ми всі розуміємо і бажаємо, щоб ці інвестиції були зроблені в газо- і нафтодобування в Україні, щоб ми могли зменшити наші енергозалежність від інших третіх країн, і щоб ми мали більше своїх видобувань», - пояснила Наталія Яресько.

 

 

Арсеній Яценюк:
Прем'єр-міністр розповів ТСН.Тижню, як Україні фінансово допомагають західні партнери, та де уряд планує знайти кошти на відновлення Донбасу.

- Ми всі розуміємо, що нам дали кредит фактично в умовах карибської кризи. Ви оголосили, що гроші підуть на два напрямки – наповнення золотом сховищ і повернення міжнародних боргів. Що це має значити для простої людини? Ви згадали чарівні слова: індексація доходів населення. Що це значить?

- По-перше, кредити просто так ніхто нікому не дає. А тим більше мільярди доларів, які Україна вже вдруге отримує від наших зовнішніх партренів. Ми в минулому році отримали 9 мільярдів доларів фінансової допомоги. А віддали 14 мільярдів доларів. Так буває, що дають менше, ніж треба повернути боргів, які не ми накопичили. Далі – йде дискусія про те, чи правильні реформи в Україні проходять чи неправильні. Хто оцінює правильність реформ – це структури, які дають гроші – МВФ, Світовий Банк. Наші партнери з Вашингтону, Брюсселю. І от вони сказали, що можна давати другий кредит Україні, тому що перші реформи, що були передбачені нашою програмою, всі виконані. Так, вони непрості, вони не швидко реалізовуються. Але перший пакет 2014-го року, все, що уряд пообіцяв, уряд зробив.

Навіщо дають зараз другий кредит. Наші західні друзі нам допомагають, тому що російська військова агресія знищила 20% економіки України. 20% бізнесу були і щезли. І зараз для того, щоб вижити, щоб стабілізувати ситуацію і далі розвиватися, треба допомогти. В чому допомогти: 40 мільярдів доларів за три роки Віктор Янукович взяв зовнішніх зобов'язань. Якщо нам не дадуть допомогу, щоб погасити зовнішні зобов'язання, які не ми брали, але брала держава Україна, то ми не погасимо кредит. Якщо ми не погасимо кредит, то країна попадає в дуже погану економічну ситуацію. Часто її називають дефолт. І всі історичні приклади говорять про те, що потрібні не роки, а десятки років, щоб до України повернулись інвестори, щоб стабілізувати обмінний курс, щоб не розвалилася банківська система, щоб відновилося підприємництво.Тобто десятки років.
Що зробили наші партнери – дали нам допомогу, щоб ми не з кишень українців витягували останні копійки на погашення боргів, а щоб дешевими грошима МВФ ми розрахувались з зовнішніми кредиторами. Загальний обсяг коштів на 4 роки – 25 мільярдів доларів. З яких 17,5 дає МВФ. Так от частина з цих коштів піде в золотовалютні резерви НБУ. Який відповідає за стабільність золотовалютного курсу. Але для того щоб курс був стабільний то потрібно щоб банк не тільки свою функцію виконував по валютному контролю, по банківському нагляду, а в нього повинен бути ресурс. Ресурс у вигляді золотовалютного резерву, який накопичується в Центральному банку. Це долари, євро, фунти, франки, золото – те, що може використовуватися для стабілізації курсу в Україні. Якщо накопичуються резерви, то НБУ зможе виконати свою ключову функцію – стабільність національної грошової одиниці. Тобто люди побачать – у Нацбанку є долари. Якщо є долари, то є довіра до банку і грошової системи. І ті, хто познімали свої депозити і поскладали в підвалі, повернуть депозити до банків. Іноземці, якщо побачать, що вистачає резервів в Нацбанку, почнуть заводити свої гроші.

Процес не швидкий, не за одну мить. Це крок за кроком, щоб Україна стабілізувалась і в 16-му році почала економічне зростання. Що таке індексація – це збільшення мінімальних житлових стандартів відповідно до росту цін. От ціни виросли на 26% - необхідно, щоб доходи зросли на 26%. Ми цей захід передбачили в бюджеті ще в грудні місяці. Ми будемо збільшувати грошові доходи населення. Але треба так само чесно сказати, що збільшувати їх можна лише тоді, коли є де взяти, тому що кредити не дають на проїдання, на збільшення пенсій і зарплат. Тому заробимо гроші – проіндексуємо. І все буде залежати від того, наскільки ефективно ми будемо відновлювати українську економіку.

- Ще у грудні ви оголосили про децимацію для чиновників. Коли ви звільните кожного десятого чиновника?

- Ми в грудні вже 10% чиновників скоротили. Це був минулий рік. Наполовину скоротили кількість всіх інспекцій. Наполовину скоротили їхні функції. І не тільки скоротили їх, а зараз робимо європейську модель їх функціонування. І заборонили перевірки. Мені в фейсбуці написали, що зараз певні перевіряючи приходять перевіряти суб'єкти підприємницької діяльності. Я хочу звернутися до всіх, особливо до тих підприємців, до яких приходять. Женіть всіх цих перевіряючи в шию! По закону заборонені перевірки. Зараз ми приймемо нові рішення про створення нових контролюючих органів які відповідають європейському стандарту. Які не ходять до підприємців як по свячену воду тільки з однією умовою – хабара взяти. Він же не приходить помогти розвинути бізнес – він приходить помогти самому собі і витягнути кілька копійок з кишені підприємця. В цьому році ми теж плануємо суттєве скорочення державної служби. Мова йде про 20ти% скорочення. Це близько 50 тисяч чиновників. Ідея полягає в тому, щоб скоротити кількість і підвищити якість за рахунок добору доброго персоналу за рахунок збільшення заробітних плат. Кількість чиновників ми скоротимо, а зарплатний фонд залишиться той самий. І той хто добре працює, буде отримувати більше. Це повинні бути молоді, якісні, не корумповані люди.

- Від вас вимагають негайного підняття тарифів на газ. За 2 роки у 6 разів. Коли ми отримаємо нові платіжки?

- Від нас ніхто нічого не вимагає. Важливо зрозуміти, що це програма реформ МВФ. Та ні, Фонд чи хтось інший скаже – якщо ви не хочете змінювати свою країну – це ваш вибір. Тому що поляки 20 ркоів тому зробили свій вибір. Вони вирішили змінити країну за зразком Європейського союзу. Завдяки цьому вибору польська економіка сьогодні в 3 рази більша, ніж українська. А українська економіка, яка взяла пострадянський курс на зближення з Росією – вона програла. І тому наш вибір сьогодні – це проведення змін і реформ в країні. В тому числі і в енергетичному секторі. Це неприємна річ. Коли йде мова про підвищення тарифів. Але це не підвищення тарифів. Це просто ринковий рівень тарифів на газ, який ми повинні платити. Платить весь світ. Навіть в тих країнах, які видобувають природний газ. Тобто ми поступово, за 2,5 роки, повинні дійти до справжніх тарифів на газ.

Але ми продовжуємо програму пільг та субсидій для населення. Ми приймаємо нові підходи по субсидіям для населення. Кожному громадянину України прийде два листочки паперу – заява і декларація. І якщо людина вважає, що вона повинна отримати субсидію – вона заповнює декларацію і відправляє назад в службу. І соціальна служба самостійно ухвалює рішення про надання субсидії. Загальний обсяг ми даємо 12,5 мільярдів на субсидії. А ще ми будемо збільшувати власне виробництво нафти і газу. Ми довели те, що здатні позбутися від російської нафтової залежності. В 2013му ми в Росії купували 95% цього газу, в минулому році ми вже купували в Росії 33% газу, а 67 – в Євросоюзі. Я хочу це звести до нуля. От зиму ми пройшли, але нам треба думати далі – про реальну енергонезалежність та енергоефективність країни. Стосовно війни – якщо мінські угоди спрацюють, чи будемо ми відновлювати Донбас, за які кошти це буде зроблено? Чи є у Вас "план Б" на випадок, якщо Путін піде в наступ. І що значитиме військовий стан для економіки України?

- Завжди треба бути готовим, що Путін не виконає своїх домовленостей, тому що він їх ніколи не виконує. Мінські домовленості – це ще один крок назустріч до миру. Але все залежить від миру і наших західних союзників, які здатні змусити Росію виконувати хоча б щось, під чим вона ставить свої підписи. Мир можна досягнути тільки тоді і гарантувати тільки тоді, коли Україна матиме можливість себе захищати. Це зараз самий важливий час для посилення обороноздатності Української держави. І для отримання допомоги наших західних партнерів, в першу чергу військово-технічної.

Що стосується Донбасу – буде добре, якщо ми перейдемо з військової до політичної фази, але я зразу хочу зазначити – нашими руками, руками центральної влади легалізовувати терористів ніхто не буде, якщо вони про це думають. А так само легалізовувати їхній анклав, який вони там вирішили влаштувати. Повне відновлення контролю над всією Українською територією, в тому числі Донецька і Луганська. Дія українських законів. Роззброєння всіх незаконних формувань. Відновлення державної влади в кожному селі і місті.І геть російських бандитів і терористів з території та відновлення контролю над кордоном між Україною і Росією. Це ключові вимоги.

Що стосується відновлення Донбасу, то я думаю, що легітимно ставити питання про репарації з боку Російської Федерації на відновлення Донбасу. Вони знищили Донбас. І Росія повинна платити за відновлення Донецька і Луганська. Вони знищили нашу економіку, вони здійснили військову агресію, і вони повинні нести за це відповідальність. Ми свою роботу робимо. Наш план є чіткий, мир, але не ціною територіальної цілісності і незалежності української держави.

До надзвичайного стану ми готові. В рамках надзвичайного стану звичайно, що економіка переходить на військові рейки, це вже буде наступний етап. Зараз я би хотів, щоб ми пройшли перший етап – відновлення контролю над українською територією і позбавлення України від Російської військової присутності.

Спілкувався Станіслав Ясинський




Переглядів: 503

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
 | Обґрунтування необхідності прийняття акта

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.023 сек.