МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Types of SyntaxThere are several varieties of syntax , several syntactic theories in modern linguistics. Traditionalsentential syntax, the primary concern of which is a sentence and its grammatical organization. Hypersyntax goes beyond the border of the sentence into discourse (or text). It studies the structure , generation, cohesion of discourse (its structural, semantic and communicative completeness). Presuppositional syntax describes semantic implication which consists in a sentence presupposing another sentence ( Bill is tall but he cannot play basketball. The implication is that all tall guys can play basketball).I rang him but he was out. The implication is that I came up to the phone, picked up the receiver, dialled the number…). Logico-semantic syntax studies the semantic structure of a sentence. The semantic structure of a sentence is described in terms of propositions, predicates, arguments, deep cases (See Semantic Syntax). Functional-communicative syntax is concerned with the functional sentence perspective (or communicative dynamism), the distribution of information among the elements of a sentence and means of distinguishing the given and the new. Paradigmatic syntax studies the paradigm of a sentence, constituted by all possible transformations of a sentence (He has a car -> She has a car. He had a car. They are having a car, etc.). Structural syntax (the 50-s and the 60-s of the XX th century) studied a bare structure of phrases and sentences, utterly disregarding their content, ambiguity, implicit relations and discourse complexity. It mostly operated with the IC method and the distributional method. Transformational generative syntax studies the relations between surface and deep structures. It operates with the transformational analysis and the method of surface and deep structures (The invitation of the writer surprises me => the writer invited somebody or somebody invited the writer). Syntactic theories ignore individual and stylistic differences; they ignore variations of discourse, syntactical variations at any historical period. They ignore that the stilted style of scientific discourse differs greatly from complicated syntax of artistic discourse, written syntax differs from loosely organised oral syntax with greater redundancy, artistic authorial syntax (Hemingway’s parataxis; Joyce’s parcellation and headless clauses without connectives (God becomes man becomes fish becomes barnacle goose becomes featherbed mountain); Galsworthy’s one-member nominal and infinitival sentences, Lawrence’s detachment and double predicates). Читайте також:
|
||||||||
|