Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



THE THEORY OF THE PHRASE

To know how a sentence is constructed we are to see how its constituents are built and classified. Theoretical syntax describes free word-combinations of the type ( a beautiful girl, ladies and gentlemen, run quickly, on account of etc.). Here the elements are separable, whereas in a phraseological unit, especially in an idiom (to smell a rat ) the globality of nomination reigns supreme over the formal separability of units.

There exist various terms to name a group of words (a word group, a word combination, a cluster of words, a syntagmatic grouping, a phrase, etc.). Russian linguists prefer to use the term “word combination”, Western linguists resort to the term “phrase”. The constituents of a phrase are the head element, the modified one, the governing element; an adjunct, a modifier, the governed element ( in the phrase “a beautiful girl” a girl is the head, while “beautiful” is an adjunct).


Читайте також:

  1. A. How would you personally start job hunting? Use the phrases in the box to help you.
  2. And write your own sentences with the same words and phrases.
  3. B) Give a short description of some other disease using a few phrases from the text above.
  4. B. Describe the pictures. Use the suggested phrases.
  5. B. Listen to part of a radio interview with a historian talking about Einstein. Then complete each sentence with a word or a short phrase. (Track 17, CD2)
  6. B. Match the definitions with the italicized words and phrases from the text.
  7. C Complete this extract from a company report with appropriate words or phrases from the box in Exercise B.
  8. Classification of phraseological units and their structural types.
  9. CLASSIFICATIONS OF PHRASEOLOGICAL UNITS
  10. Complete each sentence with one of the words or phrases below.
  11. D) Use the same phrases in a conversation.
  12. D. Find in the text phrases containing “to get” and memorize different meanings of the verb.




Переглядів: 653

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Types of Syntax | Debated Problems within the Theory of the Phrase

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.