Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



And write your own sentences with the same words and phrases.

IV. Answer the questions:

1. When did Rose and Mrs. Burlow arrive at the music-hall? 2. Where were their seats? 3. Were the stalls expen­sive? 4. In what way did the audience behave? 5. What kind of place was the music-hall? What was its most characteris­tic feature? 6. Were the attendants and the members of the orchestra young or elderly people? 7. What did the scenery and the properties look like? 8. When did the loudest ap­plause come? Why? 9. Why does the author say that the music-hall was rather sad though it was cosy and friendly? 10. Why were the actor's eyes anxious behind the mask of paint? 11. What did the man in the costume of a tramp do on the stage? 12. Did Rose like his acting? 13. What did she see in the wings? 14. Why did she say nothing to Mrs. Burlow? 15. How does this episode characterize Rose? 16. What does the author want to tell us by this episode?

V. Search the text for adjectives and classify them into two groups according to "positive" and "negative" qualities as suggested by the context (e.g. 1) great, good, nice... and 2) cheap, creased...). When the list is ready, describe some place and its atmosphere using the adjectives of each group.

VI. Tell the story of Rose as your own experience in the past.

VII. Study Vocabulary Notes and a) translate the examples; b) give synonyms of:

road n, eager a, amusing a, wear υ;

c) give antonyms of:

to find one's way, to lose hold of;

d) give derivatives of:

attend, entertain, wear.

VIII. Fill in with:


Читайте також:

  1. A) COLLOQUIAL WORDS
  2. A) Match the words on the left with the expressions on the right.
  3. A) Match the words to make word combinations
  4. A) Practise using the words and word combinations in bold type to make other comparisons between some two-four regions of Russia. Write your best sentences down.
  5. A) Read the words describing the qualities required for the legal profession and translate them into Russian. Use a dictionary.
  6. A. You will hear a manager interviewing a person for a job. Listen out for these verbs, and then use them to complete sentences 1-5.
  7. Analyze the meanings of the italicized words. Identify the result of the changes of the connotational aspect of lexical meaning in the given words.
  8. Archaic, obsolete and historic words
  9. Are the following sentences true or false? If false, say why.
  10. Are the following statements true or false? Correct the false sentences.
  11. Are the sentences true or false?




Переглядів: 1106

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
EXERCISES | Synonyms within the following pairs differ by style. Point out which of them are bookish, colloquial or neutral.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.037 сек.