Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



EXERCISES

1. Bead the text and explain the following points (A. Grammar, B. Word usage, С. Style):

A.1. Explain the use of tenses in: a) "...a performer said he would imitate 'our dear old favourite' So-and-so, and named a music-hall star that Rose had never heard of"; b) "Youth had fled from it"; c) "She was sitting near enough..."

2. Explain the use of all the articles in the fragment be­ginning with "One turn was an eccentric fellow", and ending with "played the accordion."

B.1. How do you understand the word human in "...alto­gether more human than the picture theatres..."?

2. a) Explain the meaning of the italicized words in the following: "Very few of the turns were young; they them­selves, their creased and fading scenery, their worn property were getting on in years"; b) What kind of atmosphere is created by this description? Which characteristic feature of the place is specially emphasized?

3. What is the meaning of the word bloom in "There was no bloom on anything here"? What kind of image is created by the sentence?

4. Explain the meaning of the words anxious in "eyes anxious behind the mask of pain" and anxiously in "his real face peering anxiously through that mask." (Anxious implies fear. Why is the emotion of fear emphasized in these two sentences?)

C.1. Explain the effect achieved by inversion in: a) "One thing she noticed"; b) "...Standing there, never taking her eyes off the performer, was an elderly woman..." (See Notes on Style, p. 277).

2. a) What is the effect achieved by the syntactical paral­lelism in: "...So were the attendants. So were the members of the orchestra"? b) Find another case of syntactical parallelism in the last passage but one and comment on it.

II. Transcribe the following words and translate them into Russian:

anxiety, arrival, attendance, imitate, altogether, twopence, properties, creased, wearing, weary, audience, straight, desolate, joint, anxious, grotesque, ragged, perhaps, endeavour.

III. a) Find in the text sentences with:

a great deal of, very few, very few of, many of

And write your own sentences with the same word-combinations,

b) Find in the text sentences with:

altogether, nearly, usually, then, at first, soon, whatever it is, any more, no longer


Читайте також:

  1. Do the suggested exercises and check them with the key (written work).
  2. Exercise 14. In five or six sentences speak of the Customs’ responsibilities. Use some phrasal verbs from exercises 10-12.
  3. EXERCISES
  4. Exercises
  5. Exercises
  6. Exercises
  7. EXERCISES
  8. EXERCISES
  9. EXERCISES
  10. EXERCISES
  11. EXERCISES




Переглядів: 753

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
ESSENTIAL VOCABULARY (I) | And write your own sentences with the same words and phrases.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.001 сек.