Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






EXERCISES

1. Listen carefully to the following conversational situations. Concen­trate your attention on the intonation of the replies:

Verbal Context Drill Statements (sounding apologetic, appreciative, grateful, regretful, sympathetic, persuasively reassuring, pleading, plaintive)
Don't you like it? I don't, frankly.
Any news of Tim? He's coming home soon.
Haven't you finished it yet? I've only just begun it, as a matter of fact.
It looks like rain, I'm afraid. Perhaps it would be better to stay at home in that case.
I've had it six years now. You'll be buying a new one soon, I imagine.
Whyever bring a mac? It was raining when I left this morning.
I thought of going for a stroll. I'll come too, if I may.
It was quite an accident But I told you not to touch it.
So it was you who borrowed my spade. I do hope you didn't mind.
He's accepted your offer. I didn't dream he'd take me seriously.
It's a wonderful photo. I knew you'd like it.
Help? Certainly. I was sure I could count on you.
But why didn't you tell me? So sorry.
I thought you ought to know. Thank you for telling me, I do appreciate it.
I really must go now. I do hope you have a com­fortable journey.
It's all so discouraging. I know exactly how you feel.
Sorry I haven't returned it yet. That's quite all right. I'm in no particular hurry for it.
I've already been waiting a year. Then surely a few more days won't make much difference.
It's an absolute scandal. There's no need to get so worked up about it.
I do wish he'd mind his own business. But he was only trying to be helpful.
What's happened to Jack? It's always the same. He's hardly ever on time.
I'm afraid he failed his exam. I'm not at all surprised. He did absolutely no work for it.
  Special questions (sounding plaintive, pleading, weary, despairing, arm,sympathetic)
It was my treat. How much was it?
How big did you say it was? Oh, why don't you listen, Charley?
Three thousand he paid for it. When will the poor fool learn wit?
Did you call, Frank? Yes, what's the time please?
I have to go out now. When will you be back, d'you think?
  General questions (sounding plaintive, pleading, sometimes impatient)
Perhaps I could help. Do you think you соuld?
Come and have a game, Phil. Will you stop bothering me? Can't you see I'm busy?
May I have another bun? D'you really think you can eat it?
  Imperatives (sounding plaintive, pleading, reproachful)
I'm afraid I've lost it. Never mind.
Quickly. Wait a minute.
What's all the knocking 'about? Oh, don't just sit there. Open the door.
What's upsetting you? Do shut the door. There's such a draught.
I really must go. Please stay a little longer.
I'd willingly fetch some more. Please don't bother on my account.
Whatever shall I do? Carry on as usual, if you can.
When shall I start? Start right away, if that's convenient for you.
  Exclamations (warm, sympathetic, encouraging, plaintive, puzzled, surprised)
I've invited him for tea. Jolly good! Good show!
That's the second time he's failed. Poor old Peter!
I thought I asked you to make up the fire. All right!
And we'll have a new car­pet. Just a second! (Where's the money coming from?)
Here I am at last. Hullo, Stephen! (It is good to see you.)
     

Читайте також:

  1. Do the suggested exercises and check them with the key (written work).
  2. Exercise 14. In five or six sentences speak of the Customs’ responsibilities. Use some phrasal verbs from exercises 10-12.
  3. EXERCISES
  4. Exercises
  5. Exercises
  6. Exercises
  7. EXERCISES
  8. EXERCISES
  9. EXERCISES
  10. EXERCISES
  11. EXERCISES




Переглядів: 732

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Ordering a Meal | Listen to the replies and repeat them in the intervals. Start the fall high enough.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.