Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



A) Match the words to make word combinations

1. to try a) subdivisions
2. to consist of b) criminal cases
3. to deal with c) The Supreme court
4. to take d) powers
5. to establish e) a case
6. to separate f) appeals

 

B) Fill in the gaps with the suitable word-combinations

1. Crown Courts ….such as murder, rape, arson, armed robbery, fraud, and so on.

2. Magistrate courts ……..minor offences.

3. The High Court of Justice ……three separate subdivisions: the Queen's Bench Division, the Chancery Divisionand the Family Division.

4. The main reason for the establishment of this court is …..in the country.

5. The Constitutional Reform Act 2005 ……..of the United Kingdom.

 

 

Exercise 17

Complete the sentences.

Model : The structure of the court system in Britain is … .

e.g. The structure of the court system in Britain is many-layered.

  1. The courts in Great Britain are divided …
  2. The tribunals are …
  3. Criminal courts are …
  4. Civil courts include …
  5. The highest court in the country is …
  6. According to the Constitutional Reform Act 2005 …

 

Exercise 18

Speaking. Ask your friend some questions on judicial system of Great Britain.

Exercise 19

Writing. Make the summary of the text 2. Use these phrases:

 

I’ll give a review of the text. The title of the article is … The text is devoted to … At the beginning of the text … The text says (describes, underlines, stresses) that … The text goes on to say … It is interesting to note … At the end of the article … In conclusion the author writes …

 

Exercise 20

Grammar focus 1. Past perfect tense. Revision.

  I, we, they, you he, she, it   had+ Participle 2 gone seen finished

A) Complete the sentences, using the verb in brackets.

Model:I was very excited about visiting London because I (be) had never been there before.

a. The little boy couldn ’t wait to get to the sea. (see) He_______________________ before.

b. The lecturer was late that morning. The class didn’t know what to think, (be/late) He__________________________________________________________.

c. It was Miss Kelly’s first day at court. She was very nervous because she (testify)________ before.

 

B) Use the Past Perfect Tense of the verbs given in brackets to complete the sentences.

Model:When John and I got to the river, the boat race (start already) had already started.

1. She felt tired because she (walk a lot/that day)______________________

2. She went for a holiday after she (pass the exams) ___________________

3. I didn’t know what to do when they (show/me/the photo of the suspect)____________

4. He didn’t start speaking until the witnesses (leave/the room)______________

5. When I met Helen, I understood why Bill (marry her)__________________

 

Exercise 21

Grammar focus 2. Future perfect tense.

I, we Shall +   Have+ Participle 2 gone done translated
they, you he, she, it Will+

Читайте також:

  1. A dining table with some chairs to match
  2. A) COLLOQUIAL WORDS
  3. A) Match the words on the left with the expressions on the right.
  4. A) Practise using the words and word combinations in bold type to make other comparisons between some two-four regions of Russia. Write your best sentences down.
  5. A) Read the words describing the qualities required for the legal profession and translate them into Russian. Use a dictionary.
  6. A. Match pictures 1 – 7 with their descriptions 1) – 6).
  7. A. Match professions with their definitions.
  8. A. Match the facts about the UK with the places on the map.
  9. A. What countries is English the first language? Match English-speaking countries with their national flags and capitals.
  10. A. When you start a conversation try to reply in a way that develops the conversation. Match the question with an appropriate reply.
  11. Analyze the meanings of the italicized words. Identify the result of the changes of the connotational aspect of lexical meaning in the given words.




Переглядів: 1812

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
The Judicial System Of Great Britain | Turn the following into the Future Perfect.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.01 сек.