МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
A) Practise using the words and word combinations in bold type to make other comparisons between some two-four regions of Russia. Write your best sentences down.b) In small groups, compare your own country (republic) with another country (republic) you know well. What are the similarities in Climate, Industry, People, Traffic, Railways, Scenery, City life, Food, Agriculture, Education, Clothes? XX. Talk about your home town. Use the following dialogue as a model: A.: You're from Wales, aren't you? D.: Yes, that's right. I come from Swansea actually. A.: Ah, Swansea! I've never been there. It's a port, isn't it? D.: Oh yes — big docks, steel works and a lot of heavy industry round about. But it's funny, just outside the town there's really beautiful country. It's extremely beautiful along the coast — the Gower Peninsula. No industry or nothing — just like it was a hundred years ago. A: Sounds great. And how large is Swansea? D.: Oh, it's a big city. You mustn't think that all the people in Wales live in villages, We have cities too! A.: Yes, I suppose so. XXI. Try your hand at teaching. 1. Say what you would do in the teacher's position: Paul, a senior in high school, must outsmart every adult with whom he comes in contact. His need to feel superior is so strong that he spends hours plotting how he can achieve his goal. He goes to the library to look up definitions and information of irrelevant subject matter, and confronts the teacher with questions like "What kind of dress did Josephine wear when she married Napoleon?" Since the teacher cannot answer this question, Paul proceeds with his information and proves his superiority to the whole class. 2. a) Try and act as a teacher of geography and discuss one of the following topics. Make use of Essential Vocabulary (1). Use the map when speaking. (Give athree-minute talk.) b) Comment on the students' knowledge of the topic, their skill of reading the map and the choice of the vocabulary: 1. The British Isles and the seas, straits and channels, washing their coast. 2. The relief of England, its highlands, lowlands and mountains. 3. The rivers of England. 4. The Lake District. 5. Stratford-on-Avon. 6. The relief of Scotland. 7. The relief of Wales. 8. The climate of Great Britain. 9. The relief and climate of Ireland. (See "Classroom English", Section VIII) LABORATORY EXERCISES (I) 1. Listen to the text "The British Isles", mark the stresses and tunes. Repeat the text following the model. Paraphrase the sentences, using the suggested speech patterns. Check your sentences with the key (oral work). Complete the sentences with geographical terms. Write these terms down and check them with the key (oral and written work). Write a spelling-translation test: a) translate the phrases into English; b) check them with the key. Читайте також:
|
||||||||
|