Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



D) Use the same phrases in a conversation.

This exercise is meant to develop your ability to hear and reproduce intonation in different speech situations.

a) listen to the story "Helen's eyes were not very good..."[82] carefully, sentence by sentence. Mark the stresses and tunes. (The teacher will help you to correct your variant.) Practise reading your corrected variant

b) Listen carefully to the narration of the story. Observe the peculiari­ties in intonation-group division, pitch, stress and tempo. Note the use of temporizers. Reproduce the model narration of the story.

This exercise is meant to test your ability to read and reproduce a story with correct intonation.

Read the jokes silently to make sure you understand each sentence. Find the sentence expressing the essence of the joke. Split up each sen­tence into intonation-groups if necessary. Mark the stresses and tunes. Un­derline the communicative centre and the nuclear word of each intonation-group. It is not expected that each student will intone the text in the same way. The teacher will help you to correct your variant


Читайте також:

  1. A. How would you personally start job hunting? Use the phrases in the box to help you.
  2. A. Mind the vocabulary that you will here in the conversation.
  3. A. When you start a conversation try to reply in a way that develops the conversation. Match the question with an appropriate reply.
  4. And write your own sentences with the same words and phrases.
  5. B) Give a short description of some other disease using a few phrases from the text above.
  6. B. Describe the pictures. Use the suggested phrases.
  7. B. Match the definitions with the italicized words and phrases from the text.
  8. B. Now try to go around a class, greet and start a conversation.
  9. C Complete this extract from a company report with appropriate words or phrases from the box in Exercise B.
  10. Complete each sentence with one of the words or phrases below.
  11. Complete the conversation. Use these words.




Переглядів: 530

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
The exercises below are meant to revise the intonation patterns you already know. | Practise reading the joke several times.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.