Роторно-гвинтовий рушій(РВД) забезпечує необхідну прохідність транспортно-технологічним машинам по грунтах із здатністю, що несе, нижче 0,02 Мпа і по мілководдю без додаткових гідравлічних рушіїв. Роторно-гвинтові машини(РВМ) завдяки рушієві володіють амфибийностью, що дозволяє пересуватися і безпечно проводити роботу на будь-яких слабких грунтах, воді, снігу, льоду з самостійним виходом з ополонки на лід.
Роторно-гвинтовий рушій складається з однієї або декількох гвинтових секцій(роторів), встановлених по бортах машини. Ротор є базовим циліндром(зазвичай порожнистий, заповнюється для підвищення плавучості пінопластом або герметизується) діаметром d з навитими на нього однією або декількома гвинтовими лопатями(число лопатей n визначається заходностью) з кроком tp навивки. Гвинтова лопать характеризується кутом φ підйому гвинтової лінії і заввишки hл лопаті. Форма перерізу гвинтової лопаті може бути різна, але найчастіше трикутна, з кутом α при вершині. Передня(заходная) частина рушія також може бути різної форми(конусною, сферичною і т. д.).
Матеріали, з яких виготовляють ротори, - леговані сплави, спеціальні сталі, пластмаси. Матеріал і стан поверхні ротора характеризуються коефіцієнтом тертя ковзання в зоні контакту рушія з опорною поверхнею. Вибір конструктивних параметрів визначає тягово-зчіпні характеристики рушія.
На Рис. 2.18 показаний снегоболотоход, який був задуманий як тягач для використання на будівництві магістральних трубопроводів.