МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Хто кричав?Йшов з лікарні Гнат селом, А дружки й спитали: — Що, брат, боляче було, Коли зуби рвали? — Ні, — хлопчина їм сказав, — Не дуже боліло… — А чого ж то ти горлав В лікаря щосили? — Так тож лікар заволав, Бо я став брикаться, Йому щипці поламав, І … вкусив за пальця! Довідка: голосно кричати, голосно покликати, звертатися до когось із запитанням, передавати словами думки. 2. Синтетичнівправи (складання речень із словом, вжитим у певному значенні, дописування речень, виконання різних творчих вправ). Наприклад: — дібрати синоніми до слова нероба, виправити речення, використовуючи синоніми: Ледар усе життя ледарює. Тільки нероба нічого не робить; — до виділених слів дібрати антоніми і поставити їх у тексті замість крапок: У великої річки був брат —... струмок. Близькі родичі, вони були зовсім різними. Струмок вузенький, а річка ... . Струмок швидко мчав з гори, а річка... несла свої води. Та все ж мілководийструмок і... річка були вірними друзями. 3. Вправи на порівняння текстів чи речень, у яких відбувалася заміна одних слів на інші (усунення недоречних повторювань, уживання емоційно забарвленої і образної лексики тощо). Наприклад: Прочитай речення, записані в лівій і правій колонках. Які з них потребують редагування, а які — ні? Чому? III. За ступенем самостійності у виконанні слід розрізняти вправи: 1. Розраховані на спостереження за вживанням і значенням окремих слів у готових реченнях чи текстах: — з казки «Рукавичка» виписати синоніми до слова прийти; — пояснити значення прислів'їв або відгадати загадку і виписати антоніми парами, зокрема у прислів'ї Не хвались, як починаєш, а хвались, як кінчаєш або в загадці Г. Бойка про віск: У вогні я розмокаю, у воді я висихаю. 2. Конструктивні вправи (складання словосполучень із поданих слів, введення в речення антонімів, заміна одних слів іншими тощо). Наприклад: — прочитати текст, замінити підкреслені слова антонімами. Яку пору року буде тепер описано? Прийшла весна. Зазеленіли дерева. Дні сіпали довгими, а ночі короткими. Прилетіли перелітні птахи. У полях починається гаряча пора; — скласти можливі словосполучення з словами багряний, багровий (прапор, рубець); — доповнити речення порівняннями (наприклад: Усе було вкрите білим снігом, мов ...). 3. Творчі вправи (складання словосполучень, речень із потрібним словом, розповідей за опорними словами тощо). Наприклад: — скласти кілька словосполучень з багатозначними словами (за вибором учнів); — скласти текст, використовуючи дані вчителем слова чи словосполучення: Київ, столиця України, місто-герой. За формою виконання вправи з лексики бувають усні і письмові. Дані критерії розпізнавання лексичних вправ дають змогу охарактеризувати не різні вправи, а кожну. Зокрема, вправа «Прочитати текст. Назвати в ньому слова, вжиті в переносному значенні» є за дидактичною метою вправою на пояснення значення слів; за характером розумових операцій — аналітичною; за ступенем самостійності — на спостереження за вживанням і значенням слова в поданому тексті; за формою виконання — усною. Робота над вивченням лексичного матеріалу в початкових класах має велике загальноосвітнє і практичне значення. Вивчення її розширює знання учнів про мову, знайомить з одиницею мови — словом, є головним джерелом збагачення словника дітей. Вивчення лексики розвиває увагу учнів до значення і вживання слів, виховує у них потребу у відборі необхідного слова для точного висловлення думки, чуття мови. Через інтерес до лексики виховується інтерес до мови в цілому.
Лекція№ 13(2 години) Методика вивчення розділу "Будова слова". Методика вивчення розділу “Слова. Значення слова” План лекції. 1. Значення і завдання роботи над вивченням морфемної будови слова. 2. Вивчення основи слова і закінчення. 3. Вивчення кореня слова. 4. робота над афіксами. 5. Методика опрацювання елементів лексики: а) завдання опрацювання розділу "Слово. Значення слова"; б) робота над словом; прийоми тлумачення значень слів; в) робота над багатозначністю слів; г) вивчення синонімів, антонімів, омонімів; д) види вправ з лексики. Рекомендована література 1. Сапун Г.М. Збірник диктантів з української мови для початкових класів. - 2. Шкуратяна Н.Г. Методика вивчення орфографії. - К.: Рад. школа, 1985. 9 25. 3. Бадер В.І. Граматико-стилістична робота при вивченні іменника.- ж-л 4. Бадер В.І. Ознайомлення учнів зі стилістичними різновидами текстів.- ж-л 5. Бадер В.І. Робота над текстом при вивченні теми "Дієслово" у 3 класі.- ж-л 6. Бадер В.І. Робота над текстом при вивченні теми "Іменник" у 3 класі.- ж-л
|
||||||||
|