МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Види вправ з лексики й методика їх проведенняСеред різноманітних вправ, яківикористовуються вчителем з метою піднесення мовленнєвої культури школярів, помітне місце повинні посідати вправи з лексики. Такі вправи спрямовані на розширення словника учнів, а також на вироблення у них уміння вибирати із свого словникового запасу для висловлення думки ті слова, які найбільше відповідають змісту висловлювання. У процесі виконання лексичних вправ перед дітьми, з одного боку, розкривається багатство рідної мови, а з другого — діти вчаться вживати ці слова у своєму мовленні. У зв'язку з тим що теоретичний матеріал з розділу «Лексика», за винятком синонімів і антонімів, у початкових класах не вивчається, основним під час засвоєння лексичних відомостей є виконання дітьми різних вправ. Вправи з лексики можна класифікувати за такими критеріями: І. За дидактичною метою. Вправи, які використовує вчитель під час роботи над словом, спрямовані на усвідомлення школярами функції слова у мовленні. З огляду на це можна розрізняти: 1. Вправи, розраховані на пояснення значення слів: — пояснити значення слова клас у такому тексті: Значень слова клас багато: Перше — це шкільна кімната, Друге — група школярів, підлітків чи малюків, Клас об'єднує людей спільних поглядів, ідей. Класи знають футболісти, і пілоти, й хокеїсти. Клас каюти визначають, І у класи діти грають. — виписати спочатку слова, вжиті в прямому, а потім у переносному значенні: Ще сонно диха тихий сад, Ще сплять навколо квіти. Ще не прокинулась роса в бузковому суцвітті. Спить чоловік, і діти сплять у затишних кімнатах. (А. Костецький) — прочитати речення, пояснити значення підкреслених слів: Соняшник за тином головусхилив (В. Сосюра). Голова розпочав шкільні збори. — відгадати загадку, пояснити, які предмети названі с ловом-відгадкою: Зрізаю я траву, колосся; в дівчат я сплетена з волосся; а ще я суші довга стрічка, що забігає в море, річку. (А. Арсірій) 2. Вправи, розраховані на формування навичок уживання слів у власному мовленні: — скласти речення з різними значеннями багатозначного слова (наприклад, машина, голка), — скласти речення з кількома словосполученнями (наприклад, срібний голос, срібний іній, срібні ложки), — описати два предмети, використовуючи, зокрема, антоніми (великий, новий і маленький, старий будинки). II. За характером розумових операцій, які здійснюють учні під час роботи зі словом, слід розрізняти: 1. Аналітичні вправи (аналіз текстів: визначення невідомих слів, уточнення відтінків значення слів, з'ясування мети вживання того чи іншого слова тощо). Наприклад: прочитати вірш Г. Бойка. Користуючись довідкою, пояснити значення виділених слів: Читайте також:
|
||||||||
|