Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Об'єкти приватизації

 

Правовою основою регулювання об'єктів приватизації є ст. 5 Закону України «Про приватизацію державного майна», ст. 2 Закону України «Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)», Державна програма прива­тизації на відповідні роки, нормативні акти Кабінету Міністрів України, що регулюють приватизацію окремих категорій об'єктів.

Завдяки правовому регулюванню об'єктів вирішуються прин­ципові питання приватизації:

- визначається, яке саме державне майно — засоби вироб­ництва — підлягає приватизації, у якій послідовності (пріори­тети приватизації), за яких умов, якими способами приватизу­ються різні групи об'єктів;

- визначаються групи і види об'єктів, приватизація яких здійснюється за погодженням з Кабінетом Міністрів України;

- встановлюються переліки груп і видів об'єктів (у тому числі конкретні об'єкти), що не підлягають приватизації;

- затверджуються переліки підприємств, приватизацію май­на яких доцільно здійснити із залученням іноземних інвестицій.

 

Об'єкт приватизації з точки зору права власності — це май­но підприємств, що перебуває в державній власності, та май­но, що належить Автономній Республіці Крим.

Класифікація об'єктів здійснюється відповідно до Держав­ної програми приватизації на конкретні роки.

Правова класифікація об'єктів на групи здійснюється для того, щоб залежно від групи об'єкта визначати способи його приватизації.

Так, до об'єктів державної власності, що підлягають прива­тизації, згідно з Законом «Про приватизацію державного май­на», належать:

- майно підприємств, цехів, виробництв, дільниць, інших підрозділів, які є єдиними (цілісними) майновими комплекса­ми, якщо в разі їх виділення у самостійні підприємства не порушується технологічна єдність виробництва з основної спе­ціалізації підприємства, з структури якого вони виділяються;

- об'єкти незавершеного будівництва та законсервовані об'єкти;

- акції (частки, паї), що належать державі у майні госпо­дарських товариств та інших об'єднань.

Разом з тим зазначений Закон встановлює, що привати­зації не підлягають об'єкти, що мають загальнодержавне зна­чення, а також казенні підприємства. До об'єктів, що мають загальнодержавне значення, відносяться майнові комплекси підприємств, їх структурних підрозділів, основним видом діяль­ності яких є виробництво товарів (робіт, послуг), що мають загальнодержавне значення.

Зокрема, загальнодержавне значення мають:

а) об'єкти, які забезпечують виконання державою своїх функцій, забезпечують обороноздатність держави, її економіч­ну незалежність, та об'єкти права власності Українського на­роду, майно, що становить матеріальну основу суверенітету України;

б) об'єкти, діяльність яких забезпечує соціальний розви­ток, збереження та підвищення культурного, наукового потен­ціалу, духовних цінностей;

в) об'єкти, контроль за діяльністю яких з боку держави гарантує захист громадян від наслідків впливу неконтрольова-ного виготовлення, використання або реалізації небезпечної продукції, послуг або небезпечних виробництв;

г) об'єкти, які забезпечують життєдіяльність держави в цілому. З метою технічного переозброєння та відновлення вироб­ництва, поліпшення фінансово-економічного стану підприємств Збройних Сил України майно таких підприємств, яке є єди­ним (цілісним)

 

 

майновим комплексом, може корпоратизуватись. Приватизація таких підприємств здійснюється із збере­женням у державній власності 51 відсотка акцій. Окремими законами України визначається порядок корпоратизації та при­ватизації зазначених підприємств.

За погодженням з Кабінетом Міністрів України приватизу­ються майнові комплекси:

- підприємств-монополістів на ринку відповідних товарів України, визнаних такими у встановленому порядку;

- підприємств військово-промислового комплексу, що підля­гають конверсії згідно з відповідною програмою;

- підприємств, приватизація яких здійснюється із залучен­ням іноземних інвестицій за міжнародними договорами України;

- інших об'єктів, віднесених Державною програмою прива­тизації до групи Г.

Перелік об'єктів, віднесених Державною програмою прива­тизації до групи Г, приватизація яких здійснюється із залу­ченням іноземних інвестицій, затверджується Верховною Ра­дою України за поданням Кабінету Міністрів України.

Перелік об'єктів права державної власності, що не підляга­ють приватизації, затверджується Верховною Радою України за поданням Кабінету Міністрів України.

 

 




Переглядів: 431

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Поняття і головні цілі приватизації. Законодавство про приватизацію | 

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.017 сек.