Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



ТЕМИ ДЛЯ ДІАЛОГІВ

Характеристика складених учнями діалогів

Бали

Рівень

Клас

Оцінювання.

ДІАЛОГ

Перевірка сформованості діалогічного та монологічного (усного) мовлення здійснюється індивідуально і планується так, щоб кожен учень протягом семестру мав можливість виявити свої досягнення. На тому чи іншому уроці вчитель пропонує двом учням протягом 4-5 хвилин обдумати, підготувати діалог і розіграти його перед класом. Бали (рівень) виставляються кожному учневі.

Рівень сформованості діалогічного мовлення перевіряється у 4 класі в пер­шому семестрі.

Перевіряються вміння:складати діалог на задану тему, використовувати формули мовленнєвого етикету (ввічливі слова, українські форми звертання тощо), дотримуватися правил спілкування (не перебивати співрозмовника, зацікавлено й доброзичливо вислуховувати його тощо) та норм літературної мови.

Матеріал для контрольного завдання.Побудувати діалог за словесно описаною вчителем мовленнєвою ситуацією, наприклад: "Уявіть собі, що ви прийшли в бібліотеку. Там є дуже багато книжок. Подумайте, про що б ви запитали бібліотекаря. Один з вас буде читачем, інший — бібліотекарем".

Обсяг діалогу— орієнтовно 5-6 реплік на кожного учасника, без урахування етикетних формул початку та кінця розмови.

 

Вміння вести діалог оцінюється за такими критеріями:


 






 


Початковий


1-3


Учень будує діалог, але робить довгі паузи, вислуховує лише окремі репліки співрозмовника, перебиває його, не завжди вживає слова ввічливості, припускається більше трьох помилок у мовленні, будує діалог з 1—2 реплік.


 


Середній


4-6


Учень достатньо швидко включається в діалог, хоч і робить паузи, добираючи потрібні слова, окремі репліки співрозмовника залишає без відповіді, не завжди вживає слова ввічливості, припускається до трьох помилок у мовленні, будує діалог із 2-3 реплік.


 


Достатній


7-9


Учень в міру швидко включається в діалог, швидко добирає потрібні слова, вживає їх у правильних грама­тичних формах, демонструє належну культуру спілку­вання. При цьому припускається 1-2 помилок у мовному оформленні реплік, які тут же сам виправляє.


 


Високий 10-12 Учень швидко включається в діалог, демонструє високу культуру спілкування, вміння уважно й доброзичливо слухати співрозмовника, висловлює свою думку з приводу предмета розмови. Обсяг і мовне оформлення

діалогу відповідає нормам.

 

1. У книжковому магазині.

2. Розмова по телефону (Виклик лікаря).

3. Краплинка і травинка.

4. Мої канікули.

5. Знайомство.

6. Новорічне свято (Колядування, Вертеп).

7. В аптеці.

8. На прогулянці в парку.

9. На лижах (ковзанах, санках).

10. Подорож весняної краплини.

11. Зустріч із Феєю.

12. Бесіда з татом.

13.Метелик і квіточка.

14. Будяк і Троянда.

 

Лекція № 23 (2 година)

Робота над складанням зв'язних висловлювань. Твори, їх класифікація. Етапи процесу творення тексту. Критерії і норми оцінювання творчих робіт

План лекції.

1. Значення створення власних зв'язних висловлювань учнями
початкових класів.

2. Етапи процесу творення тексту.

3. Класифікація творів.

4. Взаємопов'язане навчання розповідям, описам і міркуванням на уроках розвитку мовлення.

5. Типи помилок у зв'язних висловлюваннях.

6. Методика роботи над помилками різних типів.

7. Методика ознайомлення з прийомами запобігання помилками у зв'язних письмових висловлюваннях учнів.

8. Критерії і форми оцінювання учнівських переказів і творів.

Рекомендована література

1. Блик О.П. Фонетика, орфоепія, графіка, орфографія. - К.: Радянська школа, 1985.

2. Богун А.М. Методика розвитку рідної мови. - К.: Вища школа, 1995.

3. Варзацька Л.О. Розвиток сприймання , уяви , мислення - основа словесної

творчості. - ж-л «Початкова школа», №2, 1995.

4. Вашуленко М.С., Дмитренко Я.І. Нетрадиційні уроки мовлення та мислення

молодших школярів, -ж-л «Початкова школа», №11,2003.

5. Головко І. Системність у роботі над текстами — міркуваннями. — ж-л «Початкова

школа», №2, 1998.

6. Квітко Г.М. Збагачення творчої уяви, опорних знань у мовленні школярів. - ж-л

«Початкова школа», №2,1991

7. Кругла Н. Урок розвитку зв'язного мовлення. - ж-л «Початкова школа», № 4, 1997.

8. Машталер О. Художні описи та оповідання школярів. - ж-л «Початкова школа», № 4, 1998.

 




Переглядів: 17740

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Розвиток діалогічного мовлення у школярів на уроках української мови | Прийоми активізації мовленнєвої творчості

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.