Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Selling Jobs

Today, selling furnishes employment for many. Selling jobs are so dissimilar as to require a diversityof competence, education, and special skills and training. The newsboy is a salesperson as is the auctioneer and the stockbroker. The number of persons engaged in selling is about 6 million, and this is some 30 times as many as employed in advertising.

Here are some job titles of selling jobs: Sales engineer, Account executive, Communications consultant, Sales con­sultant, Area manager, Industrial representative, Industrial account manager, Marketing representative, Customer serv­ice representative, Key account supervisor, General agent, Executive representative, Territory manager, Field represen­tative. The variety of titles of selling jobs proves that most sales jobs involve a maximum of creativity and a minimum of routine.

Many of these people work behind the scenes, virtually unknown by the average consumer, as they sell to industrial, wholesale,and retail buyersand purchasing agents.

Public Relations and Customer Services

Public Relations (PR) is sometimes a separate department outside the marketing function. PR can be defined as the attempt to present an acceptable and favorable image of the company to the general public. This can be done in a number of possible ways: advertising, sponsorship, involvement in charity work, exhibitions and trade fairs,press releases and conferences.

Customer Service is slightly different from PR in the sense that the company here is concerned with keeping the customer happy and satisfied. Areas that are important in good customer relations include: servicing and repair, after-sales service (installation, maintenance and spare parts), guarantees, enquiries and complaints. Having sold a product to the customer, Service Department must see that the con­sumer is content with the product. A dissatisfied consumer may be later sale lost and bad publicity.


Читайте також:

  1. PERSONAL SELLING




Переглядів: 577

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
No Retailer | Answer the questions.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.001 сек.