МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
PERSONAL SELLING
What do I do? I'm a salesman. Well, actually,because there are several women in our sales force, I guess I should say I'm a salesperson or a sales representative, or a sales rep for short. My job is to contact existing and prospective customers. Some salespeople are based in companies' offices, but I've always worked "in the field", in other wordstravelling and visiting customers. You know, sales reps are often the only person from a company that customers ever see, thereforewe're an extremely important channel of information. Someone calculated along time ago that the majority of new product ideas come from customers, via sales reps. So our tasks include not onlyprospecting for customers, but alsocommunicating information to them about our company's products and services. On top of thatwe are selling these products and services and helping the customers with possible technical problems. In additionwe are gathering market research information. Since we have to be able to recognize customers' needs and problems, we often collaborate with engineers, particularly for technical products, and with market researchers. Howeverthe trouble with personal selling is that it's the most expensive element in the marketing mix, as a resultmost firms only use it sparingly, often as acomplement to advertising. Sales reps like me are more often necessary for closing deals than for providing initial information. But these days we think about more than making a single deal. In the first place head office keep reminding us of "the marketing concept", and telling us not to think about making short-term sales, inthe second place they tell us about solving customers' problems, bringing back information, that is tosay achieving long-term sales, and maximizing profits. And finallywe have to know all about the company and its products, about the customers, and about competitors because wehave to know how to give an effective sales presentation. In this company, each salesperson is allocated a particular territory in which to represent our entire range of products. This allows us to cultivate personal contacts, and means we don't have to travel too much. ButI know other companies with highly diversified products or customers that prefer to have different sales reps for different products, or for different sets of customers. Like most salesmen, I receive a fixed salary plus commission on the quantity I sell. I'm also set a quarterly sales quota that I'm expected to meet, as part of the company's annual marketing plan.
Читайте також:
|
||||||||
|