МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||||||||||
Useful Language
a) similarity 1. Like advertising promotion has the same objective: namely to persuade the consumer to buy. 2. The objective of advertising is just the same as that (promotion, namely to persuade the consumer to buy. 3. As in advertising the objective of promotion is to persuade the consumer to buy. 4. A corporation is abusiness organization that is treated by law as ifit were an individual person. 5. A corporation is a business organization that istreated by law as thoughit were an individual person.
b) preference 1.1 would preferto fail with honour rather thanwin by cheating. 2.1 would ratherfail with honour thanwin by cheating. 3.1 preferto fail with honour rather thanwin by cheating. 4. Rather thanwin by cheating I preferto fail with honour. 5. Most people prefertrains tobuses,____________ 6. Most people prefertravelling by train totravelling by bus. 7. Most people prefertravelling by train rather thantravelling by bus.
c) condition 1. If the price for the air ticket is too high the travellers will use automobiles, trains, or buses. 2: In case the price for the air ticket is too high the travellers will use automobiles, trains, or buses. 3. The travellers will use automobiles, trains, or buses as long asthe price for the air ticket is too high.
d) comparison 1. Success is as ice cold and lonely asthe North Pole. 2. Job satisfaction is moreimportant thanhigh salary. 3. High salary is lessimportant thanjob satisfaction. 16* Rewrite each sentence so that it has a similar meaning and it contains the expression in bold type. 1.Most of the successful people are the ones who do less talking than listening. More _____________________________________________________________________ 2. Automobile firms prefer to advertise in magazines ratherthan in newspapers or on the radio. would rather _____________________________________________________________________
3. Rockefeller created order from chaos in the oil industry, Bill Gates did the same in computer technology. Just as _____________________________________________________________________
4. The doing is usually more important than the outcome. Less _____________________________________________________________________
5. To guarantee success, act as if it were impossible to fail. as though _____________________________________________________________________
6. Most government monopolies prefer to provide goods or services that enhance the general welfare rather than seek profits. would rather _____________________________________________________________________
7. In case you love what you are doing, you will be successful. If _____________________________________________________________________
8. The marketing concept is practiced more in large companies than in small companies. Less _____________________________________________________________________
9. Just like Rockefeller Bill Gates found ways to force the rest of the industry to follow his lead. just the same as _____________________________________________________________________
10. Rather than require money for a purchase, businesses prefer to allow customers to buy on credit. would prefer _____________________________________________________________________
11. If you want success, start thinking of yourself as a success. in case _____________________________________________________________________
12. If you can run one business well, you can run any business well. as long as _____________________________________________________________________
17 Read what famous people said about the essence of success. Discuss the position of the authors. Support your point of view with reasons and examples from your reading, your observations or your own experience. Use the expressions from the Useful Language box. 1. Success is going from failure to failure without loss of enthusiasm. Winston Churchill (1874-1965), British statesman, Prime Minister 2. The most important single ingredient in the fo of success is knowing how to get along with people. Theodore Roosevelt (1858-1919), Twenty-sixth President of the USA 3. Success is a journey, not a destination. The doing is usually more important than the outcome. Arthur Ashe 4. Character is more important than intelligence for success. Gilberte Beaux 5. My definition of success is control. Kenneth Branagh 18 Read what famous people said about the key to success. Discuss the extent to which you agree or disagree with the opinion stated below. Support your point of view with reasons and examples from your reading, your observations or your own experience. Use the expressions from the Useful Language box. 1. Action is the foundational key to all success. Anthony Robbins (I960-), American author, speaker 2. Sweat plus sacrifice equals success. Charles O. Finley
Читайте також:
|
||||||||||||||||
|