Доход споживача, який він витрачає на купівлю масла й сиру, складає 160 гривень. Припустимо, що ціна на масло складає 20 гривень, а на сир - 40 гривень за 1 кг. Побудуйте бюджетну лінію, використовуючи формулу:
Pм * Qм + Pc * Qc = I, де
Pм * Qм - ціна і кількість масла;
Pc * Qc - ціна і кількість сиру;
I - доход.
Що відбудеться з бюджетною лінією, якщо сир подешевшає до 30 грн. за 1 кг.
Вправа 7.
Студентка споживає груші та яблука. Представлені в таблиці споживчі кошики є байдужими для неї, вони всі мають однакову корисність.
Споживчі кошики
А
В
С
D
Кількість груш, кг.
Кількість яблук, кг.
1. На основі наведених даних побудуйте криву байдужості, відклавши кількість груш на вертикальній осі, а кількість яблук – на горизонтальній.
2. Визначте граничну норму заміщення груш яблуками та її динаміку, якщо студентка послідовно змінює уподобання щодо споживчих кошиків від А до D.
Вправа 8.
Домогосподарства вважає вершкове масло і бутербродний маргарин абсолютними замінниками: MRS = 1 для всіх рівній споживання. Вона витрачає на покупку цих товарів 20 грн. протягом місяця, пачка вершкового масло коштує 2 грн., пачка маргарину – 1 грн.
1. Накресліть криві байдужості, які відповідають уподобанням домогосподарки, відкладаючи кількість маргарину на горизонтальній, а кількість масла – на вертикальній осі, та бюджетну лінію. Визначте оптимальний споживчий кошик.
2. Як змінилося б рішення домогосподарки, якби пачка вершкового масла коштувала 1 грн., а пачка бутербродного маргарину – 2 грн.?
3. Яким було б її рішення, якби ціни масла і маргарину були рівні?