Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Розміщення основних польових культур і пару в сівозміні.

У сівозмінах, які поширені в господарствах різних форм власності можна виділити такі поля: озимі, ярі зернові, зернобобові, просапні, технічні культури суцільного способу сівби (льон, конопля), трав’яне поле і поле зайнятого або чистого пару.

Розв’язуючи це питання про краще розміщення культур в сівозміні, потрібно виходити з господарсько-економічних та природних умов, щоб забезпечити кращими попередниками насамперед провідні культури, а потім також інші.

Потрібно, щоб після збирання попередника грунт містив достатньо вологи і поживних речовин, мав сприятливі фізичні властивості, був чистий від бур’янів, шкідників та збудників хвороб.

Після збирання попередника повинно бути досить часу для проведення обробітку ґрунту під наступну культуру, внесення добрив, тощо.

Озимі зернові культури висівають після попередників, які рано звільняють поле й дають можливість своєчасно обробити грунт та провести сівбу.

На Поліссі – озимі розміщують після люпину, конюшини, гороху, вико-вівсяної суміші, льону, кукурудзи на зелений корм та ранньої картоплі.

В Лісостепу – після конюшини, вико-вівсяної суміші, зернобобових, кукурудзи на зелений корм.

В Степу – по чорних парах, після кукурудзи на зелений корм та силос, зернобобових, баштанних, а також після озимої пшениці, що йшла по чорних і зайнятих парах.

Ярі зернові: (пшениця, ячмінь, овес) висівають після картоплі, кукурудзи, цукрових буряків. Добрими попередниками для них є також озимі зернові культури.

Просапні культури. Цукрові буряки – як вимогливі до родючості ґрунту й попередників розміщують в основному після озимої пшениці з обов’язковим внесенням органічних та мінеральних добрив.

Картопля – в польових сівозмінах розміщують здебільшого після озимих зернових, зокрема на Поліссі добрим попередником є зернобобові.

Кукурудзу – розміщують після озимих, а також після просапних попередників(картопля, цукрові буряки).

Проте, в посушливих районах кукурудзу після ц\буряків не рекомендується висівати. Добрим попередником є зернобобові.

На Поліссі її вирощують і після льону.

Зернобобові культури – горох, люпин, кормові боби – здебільшого сіють після просапних культур, озимих та ярих зернових культур. Недоцільно розміщувати їх після бобових, оскільки вони мають спільних шкідників.

Круп’яні культури – гречку, просо – розміщують після просапних, озимих, ярих культур. Добрі врожаї гречка дає після зернобобових.

Технічні культури. Льон довгунець вибагливий до родючості ґрунту. Добрі врожаї він дає після багаторічних трав та удобрених картоплі та озимих. Льон не можна висівати на одному й тому ж місці більше як 5-6 років.

Коноплю вирощують у спеціальних та польових сівозмінах. Їх висівають після просапних, озимих багаторічних трав, зернобобових.

Багаторічні трави (бобові). У районах достатнього зволоження сіють конюшину, а в посушливих – люцерну. Багаторічні трави підсівають під озимі зернові та ярі зернові культури, вико-вівсяну суміш. Безпокривні посіви економічно не вигідні. У польових сівозмінах їх залишають здебільшого на один рік і переважно на один укіс.

У спеціалізованих сівозмінах розміщують також технічні, овочеві і кормові культури.


Читайте також:

  1. I. ІСТОРИЧНІ ШЛЯХИ ФОРМУВАННЯ УКРАЇНСЬКОЇ КУЛЬТУРИ
  2. I.1. Порядок збільшення розміру статутного капіталу АТ за рахунок додаткових внесків у разі закритого (приватного) розміщення акцій
  3. I.3. КУЛЬТУРА УЧЕБНОГО ТРУДА
  4. II. КУЛЬТУРА КИЇВСЬКОЇ РУСІ
  5. II.2. Культура конспектирования
  6. II.3. Культура слушания
  7. III. УКРАЇНСЬКА КУЛЬТУРА ПІСЛЯ ТАТАРО-МОНГОЛЬСЬКОЇ НАВАЛИ (ДРУГА ПОЛОВИНА ХIII – XV ст.)
  8. IV. КУЛЬТУРА УКРАЇНИ XVI-XVIII ст.
  9. IV. КУЛЬТУРА УКРАЇНИ XVI-XVIII ст.
  10. IV. НАУКА И КУЛЬТУРА
  11. V. ТРАДИЦІЙНА КУЛЬТУРА УКРАЇНСЬКОГО НАРОДУ
  12. VI . Екзаменаційні питання з історії української культури




Переглядів: 1148

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Проектування, запровадження і освоєння сівозмін. | Класифікація сівозмін

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.