Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Проектування, запровадження і освоєння сівозмін.

Література:

1. Землеробство. С.С. Рубін. – К.: Вища школа, 1980., с.204-228.

2. Технологія виробництва сільськогосподарської продукції: Навчальний посібник /

Ярош Ю.М., Трусов Б.А. – К.: Український Центр духовної культури, 2005, с. 60-67.

3. Основи землеробства і тваринництва: Підручник / П.Д. Клименко, О.І. Кононенко, В.П. Федоров. – К.: Вища школа, 1991, с. 73 – 87.

1. Поняття про сівозміну та її значення.

Під сівозміною розуміють - науково обґрунтоване чергування с/г культур і чистого пару в часі (по рокам) і на території господарства (по полях).

Чергування культур у часі передбачає щорічну або періодичну зміну одних рослин іншими на даному полі, а чергування по полях означає, що кожна культура проходить через усі поля сівозміни.

Чергування культур у сівозміні пов’язане з системою удобрення, обробітку ґрунту, доглядом за посівами та ін.

Сівозміна вважається раціональною, якщо вона забезпечує максимальний вихід дешевої продукції з кожного гектара, підвищення родючості ґрунту, зростання врожаю всіх с/г культур і створення міцної кормової бази для тваринництва. Склад культур сівозміни і площі під кожною з них визначається спеціалізацією господарства.

Головне агротехнічне завдання полягає в тому, щоб кожна культура розміщувалась на полях з найкращими умовами вирощування і була добрим попередником для наступної культури.

Щоб виявити позитивне значення сівозмін, деякі науково-дослідні установи проводили беззмінний посів окремих культур на одній і тій же ділянці протягом тривалого часу. Таке вирощування називають монокультурою.

Багаторічними дослідами встановлено негативний вплив монокультури на родючість ґрунту і врожай с/г культур.

Не всі рослини однаково реагують на беззмінне вирощування, в зв’язку з цим виділяють такі групи культур:

- дуже чутливі ( льон, ц/буряки, конюшина, соняшник);

- середньо чутливі (жито, пшениця, ячмінь, овес);

- слабочутливі (картопля, кукурудза, конопля, тютюн, бавовник, рис).

Значне зниження врожайності при беззмінному вирощуванні деяких культур одержало назву ґрунтовтоми.

Відомі льоновтома, буряковтома та інші.

При правильному чергуванні культур у сівозміні поліпшуються умови життя рослин порівняно з монокультурою.

Рослини вбирають з ґрунту неоднакову кількість поживних речовин і в різному співвідношенні.

Так, кукурудза, цукрові буряки, картопля виносять з ґрунту поживних речовин більше порівняно з іншими культурами. Картопля і цукрові буряки відносно більше використовують калію, а зернові культури – азоту і фосфору.

Рослини різняться також здатністю засвоювати поживні речовини з малорозчинних сполук ґрунту. Сільськогосподарські культури для росту і розвитку витрачають різну кількість вологи. В конюшини, люцерни, цукрових буряків корені проникають на значну глибину і дуже висушують грунт. Отже, при правильному чергуванні культур у сівозміні рівномірніше використовується ґрунтова волога.

Правильна сівозміна має велике значення у боротьбі з бур’янами. У беззмінних посівах збільшується кількість бур’янів, особливо тих, які найбільш пристосувались до певних культур.

Правильне чергування культур у сівозміні запобігає поширенню шкідників та хвороб с/г культур. Наприклад, гессенська муха може значно пошкоджувати рослини озимої пшениці, а також ярої пшениці, що висівається після неї, тоді як овес цей шкідник не пошкоджує.

Цукрові буряки при повторних посівах більш пошкоджуються буряковим довгоносиком і нематодою.

При тривалому вирощувані зернових на одному місці збільшується ураження їх хворобами: іржею, сажкою та іншими.

На беззмінних посівах картоплі і помідорів поширюється фітофтора.

Особливо терпить від грибних хвороб при беззмінних посівах льон. Отже, правильне чергування культур у сівозміні є одним з основних запобіжних заходів боротьби з бур’янами, шкідниками та хворобами с/г культур.


Читайте також:

  1. II. Визначення мети запровадження конкретної ВЕЗ з ураху­ванням її виду.
  2. Гідравлічні розрахунки освоєння свердловини
  3. Гічними процесами; запровадження принципово нових нешкідливих
  4. Д. А. Леонтьєв виділив два аспекти освоєння соціальної ролі: технічний і смисловий.
  5. Дайте визначення поняттям «елевація» і «балон». Які методи і прийоми використовуються для розвитку елевації і балона в процесі освоєння великих стрибків?
  6. Довгостроковий кредит починають погашати після закінчення встановленого терміну його освоєння.
  7. Доцільність та необхідність застосування контролінгу у діяльності вітчизняних підприємств та передумови його запровадження.
  8. Запровадження екобезпечних систем сільськогосподарського виробництва, сприятливих для природного середовища.
  9. Запровадження земської медицини.
  10. Запровадження кредитно-модульної системи організації навчального процесу (КМСОНП) у вищу освіту України
  11. Запровадження нової економічної політики.
  12. Запровадження приказної медицини, чи медицини приказів громадської опіки.




Переглядів: 581

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Лекція № 3 | Розміщення основних польових культур і пару в сівозміні.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.