Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



За грудень 2005 р.

Дата виписки органу Державного казначейства Видатки за кодами економічної класифікації Разом
             
і т. д.      
Касові видатки на 1.12 — усього 650 180 247 597 55 000 30 000 58 000 90 000 346 055             1 476 832
Усього видатків з вирахуванням сум відшкодування:
За місяць: 65 018 24 760 34 605             147 683
З початку року: 862 881 272 357 60 500 33 000 63 800 99 000 380 660             1 772 198
Зворотний бік картки аналітичного обліку касових видатків
Дата виписки органу Державного казначейства Відшкодовано видатків за КЕК Разом
                         
і т. д.      
Усього

Виконавець _______________________ Перевірив ________________________


Рис. 2.7. Схема облікового процесу касових видатків

2.8. Облік фактичних видатків

Облік фактичних видатків ведуть на двох активних синтетичних рахунках та їхніх субрахунках:

· № 80 «Видатки загального фонду»;

· № 81 «Видатки спеціального фонду».

До рахунка № 80 відкривають такі субрахунки:

№ 801 «Видатки із державного бюджету на утримання установи та інші заходи». На цьому субрахунку впродовж року обліковують фактичні видатки на рахунок коштів державного бюджету на утримання установ та інші заходи. По закінченні року субрахунок № 801 закривають списанням проведених упродовж року видатків у дебет субрахунка № 431 «Результати виконання кошторису за загальним фондом».

№ 802 «Видатки з місцевого бюджету на утримання установи та інші заходи». На цьому субрахунку обліковують фактичні видатки, проведені установами за рахунок коштів, отриманих із місцевого бюджету на виконання заходів, передбачених кошторисом цієї установи. По закінченні року видатки із субрахунка № 802 списують у дебет субрахунка № 431 «Результати виконання кошторису за загальним фондом».

Рахунок № 81 поділяється на такі субрахунки:

· № 811 «Видатки за коштами, отриманими як плата за послуги». На цьому субрахунку обліковують фактичні видатки спеціального фонду, які здійснені за рахунок надходжень, отриманих установою відповідно до кошторису як плата за послуги. По закінченні року видатки із субрахунка № 811 списують у дебет субрахунка № 432 «Результати виконання кошторису за спеціальним фондом».

· № 812 «Видатки за іншими джерелами власних надходжень» — обліковуються фактичні видатки спеціального фонду за кошторисами установ у частині інших джерел власних надходжень. По закінченні року видатки із субрахунка № 812 списують у дебет субрахунка № 432 «Результати виконання кошторису за спеціальним фондом».

· № 813 «Видатки за іншими надходженнями спеціального фонду» — обліковуються фактичні видатки спеціального фонду кошторису установи в частині інших надходжень спеціального фонду. По закінченні року видатки із субрахунка № 813 списують у дебет субрахунка № 432 «Результати виконання кошторису за спеціальним фондом».

Основні бухгалтерські проведення з обліку фактичних видатків за загальним і спеціальним фондами подано в табл. 2.16.

Таблиця 2.16

ОСНОВНІ БУХГАЛТЕРСЬКІ ПРОВЕДЕННЯ З ОБЛІКУ
ФАКТИЧНИХ ВИДАТКІВ

Зміст операцій Кореспонденція рахунків
Дебет Код Кредит
Нараховано заробітну плату працівникам бюджетних установ 801, 802, 811—813
Нараховано внески до Пенсійного фонду, фондів загальнообов’язково­го державного соціального страхування 801, 802, 811—813 651, 652, 653, 654
Затверджено звіти про витрачені підзвітні суми 801, 802, 811—813
Списано продукти харчування 801, 802, 811—813
Списано медикаменти на лікування хворих 801, 802, 811—813
Списано матеріали на утримання установи 801, 802, 811—813 231, 234, 239
Нараховано стипендії студентам і аспірантам 801, 802
Придбано необоротні активи за рахунок коштів загального та спеціального фондів 801, 802, 811—813
Нараховано плату за комунальні послуги та енергоносії 801, 802, 811—813 1161—1166

 


Таблиця 2.17

Київський юридичний інститут
(назва установи)
Код функціональної класифікації 0942
Вид коштів Загальний фонд

КАРТКА АНАЛІТИЧНОГО ОБЛІКУ ФАКТИЧНИХ ВИДАТКІВ
за грудень 2005 р.

Номер меморіального ордера Видатки за кодами економічної класифікації Разом
Сума за ордером — усього У тому числі за кодами економічної класифікації видатків  
             
і т. д.      
Фактичні видатки на 1.12   660 259 250 039 57 125 28 000 59 300 90 000 346 055           1 490 778
Усього видатків за вирахуванням сум відшкодування:
За місяць   66 025 25 000 34 605           149 072
З початку року   726 284 275 039 62 837 30 800 65 230 99 000 380 660           1 639 850
Номер меморіального ордера Відшкодовано видатків Разом
  Сума за ордером — усього У тому числі за кодами економічної класифікації видатків  
                       
і т. д.      
Усього
                                         

Виконавець _______________________ Перевірив ________________________


Аналітичний облік фактичних видатків здійснюють на картках аналітичного обліку фактичних видатків (табл. 2.17), які ведуть щомісячно за кодами економічної класифікації, за кожним кодом функціональної класифікації видатків, за загальним і спеціальним фондами.

Схему облікового процесу фактичних видатків ілюструє
рис. 2.8.

 

Рис. 2.8. Схема облікового процесу
фактичних видатків

2.9. Облік зобов’язань

Основним методом попереднього й поточного контролю за виконанням кошторису є облік зобов’язань, у процесі якого здійснюється контроль бюджетних повноважень про прийняття зобов’язання та здійснення платежів. Зобов’язання у бюджетних установ є їхнім специфічним об’єктом обліку.

Порядок обліку зобов’язань розпорядників коштів бюджету регламентується Порядком обліку зобов’язань розпорядників бюджетних коштів в органах Державного казначейства Украї-
ни
, затвердженим Наказом Державного казначейства України від 09.08. 2004 р. № 136.

Згідно із цим Порядком бюджетне фінансове зобов’язан-
ня — це зобов’язання розпорядника бюджетних коштів сплатити кошти за будь-яке здійснене відповідно до бюджетного асигнування розміщення замовлення, укладання договору, придбання товару, послуг чи здійснення інших аналогічних операцій упродовж бюджетного періоду, тобто це кредиторська заборгованість та/або попередня оплата, яка передбачена законодавством.

Небюджетне зобов’язання — це будь-яке зобов’язання за коштами державного та/або місцевого бюджетів, узяте юридичними та фізичними особами без відповідних бюджетних асигнувань або ж із перевищенням повноважень, установлених Бюджетним кодексом України, Законом України про Державний бюджет та рішенням про місцевий бюджет на відповідний
рік.

Відповідно до зазначеного Порядку органи Державного казначейства реєструють та обліковують у бухгалтерському обліку виконання бюджетів усі зобов’язання розпорядників коштів. Бюджетні установи — розпорядники коштів мають право брати зобов’язання:

· за загальним фондом — у межах бюджетних асигнувань, установлених кошторисом (планом використання бюджетних асигнувань);

· за спеціальним фондом — у межах фактичних надходжень до цього фонду та бюджетних асигнувань (у розрізі складових спеціального фонду відповідно до зведених показників спеціального фонду кошторису), установлених кошторисом (планом використання бюджетних коштів), але з урахуванням фактичних надходжень до цього фонду, виходячи з потреби в забезпеченні виконання пріоритетних заходів поточного бюджетного року та з урахуванням необхідності здійснення платежів для погашення бюджетних зобов’язань минулих років.

Узяті бюджетними установами небюджетні зобов’язання є правопорушеннями. Погашення таких небюджетних зобов’язань органами Державного казначейства не проводять, за винятком випадків, передбачених чинним законодавством.

Облік зобов’язань здійснюють розпорядники коштів і органи Державного казначейства. Останні ведуть облік зобов’язань і фінансових зобов’язань розпорядників коштів на рахунках позабалансового обліку Плану рахунків бухгалтерського обліку виконання державного та місцевих бюджетів. Дані бухгалтерського обліку органів Державного казначейства звіряють із відповідними даними звітів розпорядників бюджетних коштів; ці дані мають бути тотожними.

Бюджетні установи ведуть облік зобов’язань у Книзі обліку асигнувань та прийнятих зобов’язань (табл. 2.19). Книга є регістром оперативного обліку та призначена для реєстрації угод, укладених бюджетними установами в будь-якій формі, і контролю за відповідністю прийнятих зобов’язань бюджетним асигнуванням. Книгу відкривають на рік на підставі затвердженого кошторису установи згідно із КЕКВ. Для кожного коду функціо-
нальної класифікації відводять окремі сторінки. Книгу ведуть окремо за загальними і спеціальними фондами. У Книзі реєструється кожна укладена угода, за наслідками виконання якої бюджетна установа має сплатити кошти за отримані послуги чи матеріальні цінності. Після кожної зареєстрованої угоди у Книзі виводять залишок кошторисних призначень за кодами функціональної та економічної класифікації, у межах яких установа надалі може приймати зобов’язання. Якщо за якимись угодами прийняті в поточному році зобов’язання не були повністю сплачені, вони переносяться до Книги на наступний рік.

Фінансові зобов’язання обліковують розпорядники коштів бюджету як кредиторську заборгованість чи реєструють у відповідних регістрах бухгалтерського обліку як попередню й авансову оплату, тобто ведуть аналітичний облік кредиторсько-дебітор-
ської заборгованості.

З метою реєстрації зобов’язань в органах Державного казначейства, які виникають у процесі виконання кошторису, розпорядники коштів складають на паперових (електронних) носіях Реєстр фінансових зобов’язань розпорядників коштів бю-
джету (табл. 2.20) і Реєстр зобов’язань розпорядників коштів бюджету (табл. 2.21). До зазначених реєстрів додаються первинні документи або їхні копії (засвідчені в установленому порядку) про взяття зобов’язання чи фінансового зобов’язання. Окремі фінансові зобов’язання, наприклад заробітна плата, нарахування на заробітну плату, видатки за відрядженнями, стипендії, різні види допомоги чи попередня проплата оформлюють Довідкою про суми фінансових зобов’язань (табл. 2.22). Органи Державного казначейства звіряють подані розпорядником реєстри зобов’язань та підтверджувальні документи на предмет відповідності даних, включених до реєстрів, і перевіряють наявність залишків невикористаних асигнувань за відповідними кодами функціональної та економічної класифікації
видатків.


Таблиця 2.19

Київський юридичний університет Затверджено
(назва установи) Наказом Державного казначейства України від 06.10.2000 № 100
     
Ідентифікаційний код за ЄДРПОУ    
       

Читайте також:

  1. В боротьбі з інтервентами (грудень 1918 р. - листопад 1920 р.)
  2. Гетьманської держави (квітень - грудень 1918 р.)
  3. Грудень поточного року
  4. Директорія Української народної республіки (грудень 1918 - листопад 1920).
  5. За січень – грудень 2004 року
  6. Січень-грудень наступного року




Переглядів: 420

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
 | КНИГА ОБЛІКУ АСИГНУВАНЬ ТА ПРИЙНЯТИХ ЗОБОВ’ЯЗАНЬ за 2006 р.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.143 сек.