МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||||||
ЛітератураОсновна: 1. Базилевич В.Д., Баластрик Л.О. Макроекономика. Навчальний посібник. – К.: Атіка, 2002. – С.336-345. 2. Економічна теорія: макро- і мікроекономіка./ За ред. С.Панчишина. Навчальний посібник. – К.: Видавничий Дім Альтернативи, 2001. – С.259-280. 3. Задоя А. А., Петруня Ю. Е. Макроэкономика: Учебник. – К.: О-во «Знання», КОО, 2004. – С. 311-330. 4. Радіонова І. Ф. Макроекономіка: теорія та політика: Підручник. - К.: Таксон, 2004.С. – 249-274. 5. Савченко А. Г. та інші. Макроекономіка. – К.: Либідь, 1999 – С.264-284. 6. Солонінко К.С. Макроекономіка: Навч. метод. посібник самостійного вивчення дисципліни. - Житомир: ЖДТУ, 2007. - С.155–170
Додаткова: 1. Бадрак О. Шостак Л. Цілі та пріоритети сталого розвитку України. // Економіка України. – 2002. - № 10. – С. 30-37. 2. Городенко С. Світові методики оцінки економічного стану держави. // Економіка. Фінанси. Право. – 2000. - № 10. – С. 8-9. 3. Крючкова І.І. Структурні чинники економічного зростання в Україні. // Вісник НБУ.– 2002. - № 2. – С. 5-7. 4. Основні показники економічного і соціального розвитку України. // Економіст. – 2003. - № 1. – С. 29-32. Тема 11. Держава в системі макроекономічного регулювання
План лекції 1. Державне регулювання: зміст та функції. 2. Основні теорії макроекономічного регулювання. 3. Роль держави в забезпеченні економічної рівноваги.
План семінару 1. Суть основних економічних функцій держави. 2. Економічний кругообіг в умовах чистого ринку. 3. Структура наукових поглядів щодо державного регулювання економіки.
Мета вивчення теми – ознайомити студентів з характеристикою ролі держави в макроекономічному кругообігу, та вивчити трансформацію моделі економічної рівноваги під впливом держави, ознайомитись з теоретичними поглядами різних наукових шкіл щодо місця і ролі держави в ринковій економіці. Структурно-логічна схема викладання першого питання лекції зображена на рис. 1.
Рис. 1. Структурно-логічна схема викладання першого питання 1. Державне регулювання економіки – цілеспрямована діяльність держави зі створення правових, економічних і соціальних передумов, необхідних для ефективного функціонування ринкового механізму і мінімізації його негативних наслідків. Державне регулювання економіки не протистоїть механізму ринкового регулювання, а надає ринковим регуляторам здатність більш ефективно впливати на економічний розвиток. У підсумку це повинно сприяти досягненню поставлених державою цілей і пріоритетів з меншими економічними і соціальними втратами.
2. У другому питанні потрібно звернути увагу на те, що макроекономіка є теоретичною базою економічної політики держави. Але її практичне застосування ускладнюється тим, що вона представлена великою сукупністю теорій, кожна з яких по-різному уявляє механізм функціонування економіки та подає свої рекомендації стосовно ролі держави в стабілізації економіки. У системі макроекономічних теорій можна виділити декілька основних: класична, кейнсіанська, монетаристська, теорія економіки пропозиції, теорія раціональних очікувань. 3.В третьому питанні лекції звернемо увагу на місце і роль держави в забезпеченні економічної рівноваги. В умовах активної трансформації економічної системи пріоритетним напрямком є змішана економіка в якій державі відведена роль координатора формування і удосконалення ринкової структури. Органами координації і регулювання виступають уряд країни і центральний банк . В даному кругообігу відносини, що існували в умовах чистого ринку між домашніми господарствами і підприємницьким сектором залишаються без суттєвих змін. До характеристики макроекономічного кругообігу в змішаній економіці додаються нові категорії, а саме: податки, трансфертні платежі, державні витрати, державні закупки і позики. Основним джерелом доходів державного бюджету виступають податки приватного сектору економіки. Їх загальна сума, що надходить до бюджету складає валові податки. Зворотними платежами приватному сектору виступають трансфертні платежі. Різниця між податковими надходженнями і трансфертними платежами називається чистими податками. Саме чисті податки характеризують ту величину коштів якою уряд має право розпоряджатися.
Читайте також:
|
||||||||||||
|