МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ADVANCED LEVELAppearance Ear The association of earwith hearing/listening is prominent in most of these idioms.
Other face idioms: lips, mouth, nose, teeth, tongue Some literal associations remain strong in these idioms. But remember, these are only guidelines, and some idioms may be less transparent in their meanings. Main association: Lips are associated with saying/talking. Ex: The company pays lip service to the principle of equal rights for women, (says it believes in, but does not carry out). I promise I won't tell anyone. My lips are sealed. (I shall keep the secret / tell no one). Main association: Mouths are associated with speaking or eating. Ex: I heard about the school by word of mouth. Everyone said it was good, (by being told directly). Those cream cakes are really mouth-watering /making my mouth water. Take them away before I eat them all! (making me want to eat them). Main association: Noses are associated with feelings/reactions and involvement. Ex: Stop poking/sticking your nose into other people's business! (interfering in). You shouldn't turn your nose up at 200 pounds a week. It's better than nothing, (refuse). That new secretary gets right up everybody's nose. Someone will have to talk to the boss about it before it's too late. (annoys/irritates everyone). Main association: Teeth are associated with hard work / determination / struggles. Ex: He achieved it in the teeth of serious opposition (despite). I escaped disaster by the skin of my teeth. (I only just escaped a disaster). We can't change what's happened. We'll just have to grit our teeth and do our best to carry on as before, (accept the situation and handle it with determination). Main association: Tongues are associated with speaking. Ex: I was upset by her remarks, but I bit my tongue (remained silent; didn't react). Her name's on the tip of my tongue, but I just can't remember it. (I know it and will be able to remember it very soon). Face Our face presents the image we show people and that is reflected in most of the idioms with face.
Hair Hairin idioms often has associations with being calm and in control. If you say to someone Keep your hair on! (informal) you mean Calm down! Ex: Her boyfriend has disappeared again. She's tearing/pulling her hair out! (getting very anxious)- (usually used with continuous verb forms). My boss didn't turn a hair when I handed in my notice (showed no reaction at all). Читайте також:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|