Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Unit 2-18. A DEEPER UNDERSTANDING OF ESP

 

Guidelines for extensive reading of texts on the use of ESP in European transnational education

Researchers and educators argue that the native-speaker-centred English language teaching model should be abandoned in favour of ELF or non-native-speaker-centred model. Ella Hujala’s study of ELF teaching in Finland finds that quite a few learners themselves express a wish to learn to speak English like the native speakers do. However there are many learners who claim they speak and always will speak a local variety of English.

EFL researches reveal that students’ attitudes fall into three main groups or clusters – the US friendly cluster, the pro-British cluster and the ELF cluster. Students, striving to improve their English, often mention that they are surprised at how many different ways there are to speak English, and how difficult it can be to understand all these varieties. Nevertheless, these people are extremely competent language users and are expected to get by professionally in multicultural work groups. Ella Hujala’s study seeks to understand how the actual ELF users experience English at the workplace, in relation to their own and others’ skills as well as their attitudes to ELF as a teaching and learning model.

 

Text 2-18. IN SEARCH FOR A DEEPER UNDERSTANDING OF FINNISH SPEAKERS OF ELF

(Based on Ella Hujala’s study of English as a lingua franca)

 


Читайте також:

  1. Ex. 3. Are these sentences true or false in your understanding? Correct the false ones.
  2. New approach to intercultural understanding.
  3. Read the text. Pay attention to the new words for better understanding.
  4. Ron looked slightly more cheerful as he delved deeper into his stocking.
  5. SYSTEMS OF LANGUAGE UNDERSTANDING
  6. UNDERSTANDING MAIN POINTS___________________________________
  7. Understanding the Language of Landscape Design




Переглядів: 492

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Case study: Levels of Language Proficiency - Paired with Cummins’ Iceberg | Introduction

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.