Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



New approach to intercultural understanding.

Multicultural or intercultural communication cannot be learned without intercultural understanding, which is based on the knowledge of culture. The word “culture” has four different meanings:

(1) High culture, the achievements of a society in terms of the most esteemed forms of literature, art, music.

(2) Culture as behavior, the ways people agree to behave, act, and respond.

(3) Culture as ways of thinking: modes of perception, beliefs and values.

(4)Culture as language, the close link between language and culture.

The second meaning of culture, that is, culture as behavior, is related to clothing, food, architecture, transportation, appearance and so on, it is usually called “overt culture” or, in the “iceberg model of culture”, what is above the waterline and therefore easily observable.

Culture as behavior is subject to constant changes and is easily learned. The third meaning of culture, modes of perception, beliefs and values, is not easily observable and is often out of our own and others’ awareness, it is called “covert culture” and, in the “iceberg model of culture,” what is below the waterline. In our search of how to teach and learn intercultural understanding and communication, we shall be dealing with meanings three and four of culture.


Читайте також:

  1. Approach
  2. Approach and entry 7.91
  3. Approaches to design
  4. Dumbledore approached the basin and Harry followed. Side by side, they looked down into it. The basin was full of an emerald liquid emitting that phosphorescent glow.
  5. EMPIRICAL VERSUS RATIONALIST APPROACHES
  6. Flint and Wood approached each other and grasped each other’s hand very tightly; it looked as though each was trying to break the other’s fingers.
  7. Harry approached him.
  8. Harry approached it cautiously, pointing the wand’s beam at it. This looked like some kind of enchantment. He wondered whether he might be able to blast it out of the way.
  9. Harry watched, amazed, as a portly ghost approached the table, crouched low, and walked through it, his mouth held wide so that it passed through one of the stinking salmon.
  10. Hermione did not deign to respond, but approached Harry.
  11. It was Snape. He approached Harry at a swift walk, his black robes swishing, then stopped in front of him.




Переглядів: 537

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Section 1. Guidelines for cross-cultural communication | Culture as Ways of Thinking, Beliefs and Values

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.01 сек.