Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Section 1. Guidelines for cross-cultural communication

Intercultural understanding is both an approach and an outcome of the learning process. It promotes critical sensitivity to cultural differences among peoples within nations as well as across nations. This approach promotes equal value in all human life and serves for preparation for membership in a diverse and pluralistic global community. Students are encouraged to develop the knowledge and skills required to negotiate and flourish in a diverse, transnational environment and to continue their engagement in critical analysis of cultural relationships both across and within nations. They are to achieve goals that promote intercultural understanding:

· Disposition towards lifelong learning that includes a critical engagement with cultures.

· Recognition and value for one’s own cultures as well as the cultures of others.

· Knowledge of cultural differences among peoples within nations as well as across nations.

· Development of global citizens and preparation for active membership in a diverse and pluralistic global community.

· Development of skills to negotiate and flourish in a culturally diverse environment.

Text 1-10. HOW TO TEACH MULTICULTURAL COMMUNICATION

(After B. Saint-Jacques’ Worldview in Intercultural Communication. A Religio-Cosmological Approach. In L. Samovar, R. Porter, E. McDaniel, (Eds.),InterculturalCommunication. A Reader)


Читайте також:

  1. A definition of communication
  2. Balance sheet. Sections and articles of the balance
  3. Channels of communications
  4. Check the knowledge of active vocabulary from this part with the help of “ACTIVE VOCABULARY” section.
  5. Communication
  6. Communication systems
  7. Communications
  8. Communications
  9. Communications technology
  10. Cross-cultural contrastive discourse analysis
  11. Developing the Telecommunications
  12. Distress Communications




Переглядів: 588

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Errors with correlative conjunctions | New approach to intercultural understanding.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.