Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



A definition of communication

What exactly is communication? What happens when we communicate? In answering those questions, we will first define and then explain the phenomenon.

Communication has been defined variously, and each definition is usually a reflection of the author’s objective or of a specific context. Often the definition is long and rather abstract, because the author is trying to incorporate as many aspects of communication as possible. In some instances, the definition is narrow and precise, designed to explain a specific type or instance of communication.

When studying the union of culture and communication, however, a succinct, easily understandable definition is in everyone’s best interest. Thus, for us, communication is the management of messages with the objective of creating meaning (Griffin, 2005).

This definition is somewhat broad, yet is precise in specifying what occurs in every communicative episode. It does not attempt to establish what constitutes successful or unsuccessful communication, which is actually determined by the involved participants, can vary from one person to another, and is frequently scenario dependent. The only qualifiers we place on communication are intentionality and interaction. In other words, if communication is considered to be purposeful – to persuade, inform, or entertain – then we communicate with an intention, and we achieve our objective only by interacting with someone.


Читайте також:

  1. A. Give the definitions for the following terms and expressions. What are these methods used for? What can they help to an investigator?
  2. A. Match professions with their definitions.
  3. Article 1 Definitions and Principles of Interpretation
  4. B. Match the definitions with the italicized words and phrases from the text.
  5. B. Match the words with their definitions.
  6. B. Match the words with their definitions.
  7. B. Read the text and match the highlighted words to their definitions.
  8. Below are some words and phrases derived from «appeal» and «judge». Link each item to its definition.
  9. C. Before you read the article, match the following words with their definitions.
  10. C. Match the phrasal verbs in italics in the sentences to the definitions a) – j) below.
  11. C. Read the text and match the highlighted words to their definitions.




Переглядів: 655

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Section 1. Guidelines for cross-cultural communication | Major structural components

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.