Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



New literacy, new media, new challenges

The fundamental issue that internet in FL teaching and learning should be used primarily in dedicated multimedia laboratories is increasingly challenged by practitioners. The relentless march towards increased miniaturization in wireless applications (mobile telephones, palmtops, etc.) means that personalized communication devices are becoming widely available to almost all members of society.

Communications technology is both ‘shrinking’ - becoming portable and seamlessly entering everyday devices – as well as becoming all-encompassing and distributed throughout the world. This continues to have a considerable impact on how communities interact. The emergence of new genres, new communicative modes will inevitably follow. There will be a pressing need for teachers to know how to cope with linguistic challenges that transcend familiar standards and norms. Language teachers must raise to the challenge of harnessing the potential of such new devices for their own and their learners’ particular needs (Gee, 1996).

Whereas, in the past, education was usually a matter of unidirectional transfer of information from the teacher to the student (“top down”), we believe that new pedagogical models now need to be explored in order to prepare future citizens for cooperative, collaborative and life-long learning. There is, as yet, little consensus about what these new pedagogical models should encompass. There are notions that students should be trained to learn more autonomously and to gain access to and digest information more independently than has been the case to date, and that the information gained must be converted into accessible knowledge and skills (Cutler, 1996).

New organizational and pedagogical models are called for, including ICT for teacher education (using a learning-by-doing-and-reflecting approach), and dissemination / up-scaling of successful models. According to de Castell and Luke (1986), teachers need to understand and master the new kinds of literacy (scientific, digital, linguistic, and cultural) which are emerging and the demands they place on both language learners and teachers. In addition, an awareness of new types of language forms and genres, and to what extent language acquisition must be complemented by language socialization, is essential.

 


Читайте також:

  1. B. Express your personal point of view regarding the challenges that are in store for us in terms of preserving the environment and saving the humankind in the near future.
  2. Challenges for UNESCO and international community
  3. Media education, media literacy, media studies
  4. Text A: Network advantages and challenges
  5. Text A: Network Advantages and Challenges




Переглядів: 424

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Introduction | The new role of the teacher

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.