Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Тема 6. Українська культура епохи бароко та Просвітництва

(друга половина ХVІІ – ХVІІІ століття)

 

1. Історичні умови розвитку української культури в другій половині ХVІІ – ХVІІІ ст.

2. Розвиток освіти. Києво-Могилянська академія – перший вищий навчальний заклад України європейського типу.

3. Основні напрями розвитку і жанри української літератури. Театральне мистецтво.

4. Творчість Г.С. Сковороди – видатного українського філософа та літератора.

5. Українське барокове мистецтво: архітектура, скульптура, живопис, графіка, музика.

 

Культура козацької держави. Петро І і українська культура. Парафіяльні й дяківські школи, колегіуми в Чернігові, Харкові, Переяславі та колегіуми на західноукраїнських землях. Просвітницькі реформи митрополита П. Могили. Києво-Могилянська академія та її роль у розвитку української культури. Розмаїття жанрів барокової літератури. Священний Синод і цензура друку. Драматичне письменство й становлення театрального мистецтва (вертеп і шкільна драма). Філософія й літературна творчість Г. Сковороди. Українське барокове мистецтво.

 

Питання для самоконтролю:

1. Де на українських землях виник перший університет?

2. Визначте роль Київської академії для розвитку освіти в Україні та за її межами.

3. Назвіть основні літературні жанри зазначеної доби.

4. Перелічіть барокові засоби вираження філософського змісту байок Г.Сковороди.

5. Який стиль у мистецтві презентують українські живописці Д.Левицький та В.Боровиковський?

 

 


Читайте також:

  1. A. 2. ПЕРВОБЫТНОЕ ИСКУССТВО И КУЛЬТУРА
  2. I.3. КУЛЬТУРА УЧЕБНОГО ТРУДА
  3. II. КУЛЬТУРА КИЇВСЬКОЇ РУСІ
  4. II.2. Культура конспектирования
  5. II.3. Культура слушания
  6. III. УКРАЇНСЬКА КУЛЬТУРА ПІСЛЯ ТАТАРО-МОНГОЛЬСЬКОЇ НАВАЛИ (ДРУГА ПОЛОВИНА ХIII – XV ст.)
  7. IV. КУЛЬТУРА УКРАЇНИ XVI-XVIII ст.
  8. IV. КУЛЬТУРА УКРАЇНИ XVI-XVIII ст.
  9. IV. НАУКА И КУЛЬТУРА
  10. V. ТРАДИЦІЙНА КУЛЬТУРА УКРАЇНСЬКОГО НАРОДУ
  11. V. Українське бароко в архітектурі та образотворчому мистецтві. (20хв.)
  12. VI. Специфіка національного варіанта бароко в театрі та музиці (20хв.)




Переглядів: 425

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Роль Галицько-Волинської Русі у збереженні та розвитку української культури. | Тема 7. Українське національно-культурне відродження

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.01 сек.