МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Політичні права і свободи громадян УкраїниПід політичними правами і свободамирозуміють можливість участі громадян (як індивідуально, так і колективно) у суспільно-політичному житті держави та у здійсненні державної влади, що забезпечується законом і публічною владою1. ---------------- 1 Колесова Н. С. Зазнач, праця. — О. 151. Конституційні права, свободи та обов'язки людини і громадянина 159 Зазвичай (однак не завжди) політичні права визнаються тільки за громадянами держави. Обмеження або ліквідація політичних прав та свобод громадян є однією із визначальних ознак тоталітарної держави. Дослідники зазначають поверховість, безсистемність та іноді суперечність у викладенні політичних прав та свобод у чинній Конституції України. В результаті деякі з них відносять до політичних прав ті права, які зазвичай вважаються особистими (наприклад, до політичних прав декотрі вітчизняні конституціоналісти відносять свободу пересування, вибору місця прожинання та право вільного залишення території України, право на інформацію, право на громадянство)1. Розглянемо політичні права та свободи громадян України. Відповідно до ст. 38 Конституції України громадяни мають право брати участь в управлінні державними справами, у всеукраїнському та місцевих референдумах, вільно обирати і бути обраними до органів державної влади та органів місцевого самоврядування. Громадяни користуються рівним правом доступу до державної служби, а також до служби в органах місцевого самоврядування. Юридичним підґрунтям цієї групи політичних прав і свобод слугують закріплені у ст. 5 та ст. 69 Конституції України положення про те, що носієм суверенітету і єдиним джерелом влади и Україні є народ; народ здійснює владу безпосередньо і через органи державної влади та органи місцевого самоврядування; народне волевиявлення здійснюється через вибори, референдум та інші форми безпосередньої демократії. Порядок реалізації права на участь у виборах та референдумах буде розглянуто детально у Главі VI «Форми безпосередньої демократії (прямого народовладдя)». Порядок реалізації права на участь у місцевому самоврядуванні визначено Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні» від 21.05.1997 p., зі змінами і доповненнями. У ст. З цього Закону зазначено, що громадяни України реалізують своє право на участь у місцевому самоврядуванні за належністю до иідповідних територіальних громад. 1 Шукліна Н. Г. Конституційно-правове регулювання прав і свобод людини і громадянина в Україні (проблеми теорії і практики): Монографія. — К.: Центр навчальної літератури, 2005. — С. 249—250. ШШШШШШЯЯШШЯ^ЩШ 160_________________________________________ Глава V Однією з форм участі громадян в управлінні державними справами є право громадян на участь у здійсненні правосуддя. Так, відповідно до ч. 4 ст. 124 Конституції України народ безпосередньо бере участь у здійсненні правосуддя через народних засідателів і присяжних. Порядок доступу до державної служби визначається Законом України «Про державну службу» від 16.12.1993 p., зі змінами і доповненнями, а служби в органах місцевого самоврядування — Законом України «Про службу в органах місцевого самоврядування» від 07.06.2001 p., зі змінами і доповненнями. У деяких країнах, які пережили період тоталітаризму, для обмеження окремої категорії осіб у реалізації права на участь в управлінні державними справами запроваджено інститут люс-ч рації (лат. lustratio — очищення шляхом спокутування) — чистки органів і апарату публічної влади, а також освітніх та інших установ від осіб, які в умовах тоталітарного режиму обіймали керівні посади в політичному апараті влади або служили в репресивних установах. Як зазначає М. В. Баглай, люстрація є формою особистої політичної відповідальності за участь у правопо-рушній діяльності державної влади. У Німеччині після Другої Світової війни ці заходи іменувалися денацифікацією. Закони про люстрацію було прийнято у 1990-х pp. у Чехії, Польщі, Угорщині, Естонії. Конституції деяких зарубіжних країн (наприклад, Італії) передбачають заходи щодо обмеження прав і свобод для нащадків повалених правлячих королівських династій1. Після Помаранчевої революції лунали пропозиції щодо прийняття закону про люстрацію і в Україні. Відповідно до ст. 36 Конституції України громадяни України мають право на свободу об'єднання у політичні партії та громадські організації для здійснення і захисту своїх прав і свобод та задоволення політичних, економічних, соціальних, культурних та інших інтересів, за винятком обмежень, установлених законом в інтересах національної безпеки та громадського порядку, охорони здоров'я населення або захисту прав і свобод інших людей. Відповідно до міжнародно-правових актів про права людини це право формулюється як право на свободу асоціації. Маклаков В. В., Страшун Б. Л. Зазнач, праця. — С. 154—155. Читайте також:
|
||||||||
|