Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Конституційні права, свободи та обов'язки людини і громадянина 171

літарним режимом, як правило, взагалі не допускаються неор­ганізовані владою збори і маніфестації та відсутні закони, що регулюють використання даної свободи1 (нагадаємо, що на сьо­годні такий закон відсутній і в Україні).

Відповідно до ст. 40 Конституції України усі мають правонаправляти індивідуальні чи колективні письмові зверненнялбо особисто звертатися до органів державної влади, органів мі­сцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих ор­ганів, що зобов'язані розглянути звернення і дати обґрунтовану відповідь у встановлений законом строк. Право на звернення ви­знається в Україні за всіма фізичними особами, незалежно від того, чи є вони громадянами України. У міжнародно-правових актах дане право називається правом петицій.

Порядок реалізації цього права визначається Законом Украї­ни «Про звернення громадян» від 02.10.1996 p., зі змінами і до­повненнями.

Відповідно до зазначеного Закону під зверненнями грома­дянслід розуміти викладені в письмовій або усній формі про­позиції (зауваження), заяви (клопотання) і скарги.

Пропозиція (зауваження) — це звернення громадян, в яко­му висловлюються порада, рекомендація щодо діяльності орга­ні н державної влади і місцевого самоврядування, депутатів усіх рівнів, посадових осіб, а також висловлюються думки щодо вре­гулювання суспільних відносин та умов життя громадян, удо-I КОналення правової основи державного і громадського життя, соціально-культурної та інших сфер діяльності держави і су­спільства.

Заява — це звернення громадян з проханням про сприяння реалізації закріплених Конституцією та чинним законодавством їхніх прав та інтересів або повідомлення про порушення чинно-ГО законодавства чи недоліки в діяльності підприємств, уста-ін ні, організацій незалежно від форм власності, народних депу-ілтіи України, депутатів місцевих рад, посадових осіб, а також висловлення думки щодо поліпшення їх діяльності.

Клопотання це письмове звернення з проханням про ви-іі 1.1 пня за особою відповідного статусу, прав чи свобод тощо.

1 Маклаков В. В., Страшун Б. А. Зазнач, праця. — С. 157—158.

 

Глава V

Скарга це звернення з вимогою про поновлення прав і за­хист законних інтересів громадян, порушених діями (бездіяль­ністю), рішеннями державних органів, органів місцевого само­врядування, підприємств, установ, організацій, об'єднань гро­мадян, посадових осіб.

До рішень, дій (бездіяльності)у сфері управлінської діяль­ності, які можуть бути оскаржені,належать такі, внаслідок яких:

—порушено права і законні інтереси чи свободи громадяни­на (групи громадян);

—створено перешкоди для здійснення громадянином його прав і законних інтересів чи свобод;

—незаконно покладено на громадянина які-небудь обов'яз­ки або його незаконно притягнуто до відповідальності.

Скарга на дії чи рішення органу державної влади, органу місцевого самоврядування, підприємства, установи, організації, об'єднання громадян, засобів масової інформації, посадової осо­би подається у порядку підлеглості вищому органу або посадо­вій особі, що не позбавляє громадянина права звернутися до суду відповідно до чинного законодавства, а в разі відсутності такого органу або незгоди громадянина з прийнятим за скаргою рішен­ням — безпосередньо до суду.

Скаргу на рішення, що оскаржувалось, може бути подано до органу або посадовій особі вищого рівня протягом одного року з моменту його прийняття, але не пізніше одного місяця з часу ознайомлення громадянина з прийнятим рішенням. Скарги, по­дані з порушенням зазначеного терміну, не розглядаються. Про­пущений з поважної причини термін може бути поновлено ор­ганом чи посадовою особою, що розглядає скаргу.

У цілому ж звернення адресуються органам державної вла­ди імісцевого самоврядування, підприємствам, установам, ор­ганізаціям незалежно від форм власності, об'єднанням грома­дян або посадовим особам, до повноважень яких належить ви­рішення порушених у зверненнях питань.

У зверненні має бути зазначено:

1) прізвище, ім'я, по батькові громадянина,

2) місце проживання громадянина,

3) викладено суть порушеного питання, зауваження, пропо зиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги.




Переглядів: 281

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Глава V | Конституційні права, свободи та обов'язки людини і громадянина 173

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.012 сек.