Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Небезпеки загальної інформатизації суспільства.

 

Сучасні засоби комунікації і обробки інформації створили принципово нові умови існування людини, що зумовило появу грандіозного проекту об'єднання національних інформаційних і телекомунікаційних систем в глобальну інформаційну інфраструктуру.

Життєдіяльність людини реалізується одночасно зі світом природи і у специфічному для людського суспільства інформаційному середовищі, що має свої закономірності розвитку і функціонування. Інформаційна сфера стає такою ж важливою складовою суспільного життя, як економічна, виробнича, побутова, політична, військова тощо. Нові інформаційні технології, засоби масової комунікації багатократно підсилили можливості впливу на свідомість і підсвідомість як окремої людини, так і на великі групи людей та населення країни загалом.

Інформаційна сфера – це сукупність таких елементів:

- об'єкти інформаційної взаємодії чи впливу;

- особисто інформація, призначена для використання суб'єктами інформаційної сфери;

- інформаційна інфраструктура, що забезпечує можливість здійснення обміну інформацією між суб'єктами;

- суспільні відносини, що складаються у зв'язку з формуванням, переданням, розповсюдженням і збереженням інформації.

Людина та її психіка піддаються безпосередньому впливу інформаційних чинників, які трансформуються через поведінку, діяльність або бездіяльність. Такий вплив здійснює деструктивний, дисфункційний вплив на життєдіяльність людини.

До основних загроз інформаційно-психологічної безпеки відносять можливість настання негативних наслідків для суб'єктів, що піддаються інформаційно-психологічному впливу, які виражаються в таких формах:

- нанесення шкоди здоров'ю людини;

- блокування на неусвідомленому рівні волі, волевиявлення людини, штучне привиття їй синдрому залежності;

- втрата здатності до політичної, культурної, моральної самоіндентифікації людини;

- маніпуляція суспільною свідомістю;

- руйнування єдиного інформаційного і духовного простору України, традиційних устроїв суспільства і суспільної моральності, а також порушення інших життєво важливих інтересів особистості, суспільства, держави.

Небезпечні прояви, такі як культ жорстокості, насильства, порнографії, розбещеності тощо, що розповсюджують у засобах масової інформації, друкованих виданнях, комп'ютерних іграх, мережі Інтернет веде до неусвідомленого бажання у підлітків і молоді, а також дорослих з нестійкою психікою, копіювати запропоновані моделі поведінки. Цей вид пропаганди, разом з іншими умовами, знижує рівень порогових обмежень та правових заборон і відкриває шлях для багатьох правопорушень. Такі дії наносять значну моральну і психологічну шкоду не тільки окремій особистості, а й національним інтересам України.

Отже, джерелом інформаційно-психологічної небезпеки є та частина інформаційного середовища, яка через визначені причини неадекватно відображає реалії, вводить в оману людину, засліплює її ілюзією.

Інформаційно-психологічні загрози зумовлені розробкою, виготовленням, розповсюдженням та використанням суб'єктами негативних інформаційно-психологічних впливів, спеціальних засобів і методів такого впливу.

Під час отримання інформації, для захисту від можливої маніпуляції, необхідно дотримуватись таких основних порад:

- усвідомлюйте себе як цілісність, не розслабляйтеся і не напружуйтесь;

- будьте активним, не дозволяйте, щоб вас «вели»;

- не давайте можливості опоненту прищепити вам комплекс провини;

- відволікайтесь, не зосереджуйте і не фіксуйте увагу на якомусь одному предметі чи асоціації;

- хід ваших думок не повинен відображатися на невербальному рівні, емоційне забарвлення й інтонація слів також не повинні давати точної інформації про ваш стан;

- не давайте однозначних відповідей «так» або «ні» коли вас «калібрують» (визначають вашу позицію, ваш тип мислення, психічні особливості тощо);

- оцінюйте і думайте над отриманою інформацією;

- потрібно ставити під сумнів усі ідеї, які підкидає опонент, ставте собі запитання;

- звертайте увагу на відчуття, асоціації, які переживаєте, стежте і аналізуйте всі зміни переконань та свідомості.

 


Читайте також:

  1. X. Зарахування вступників на основі повної загальної середньої освіти, які досягли визначних успіхів у вивченні профільних предметів
  2. А.2.3. Розрахунок загальної трудомісткості робіт по ТО і ПР автомобілів
  3. Абіотичні небезпеки
  4. Абіотичні та біотичні небезпеки.
  5. Аналіз загальної рівноваги
  6. Аналіз загальної рівноваги розширює можливості оцінки ефективності функціонування ринкової економіки.
  7. Аналіз загальної суми витрат на виробництво продукції.
  8. Аналіз небезпеки підприємства
  9. Аналіз небезпеки підприємства
  10. Аналіз ризику виникнення небезпеки
  11. Аналіз часткової та загальної рівноваги
  12. Аналіз часткової та загальної рівноваги




Переглядів: 1174

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Поніття та різновиди натовпу. Поводження людини у натовпі. | Змістовний модуль 2. Оцінки небезпечних ситуацій та попередження їх виникнення. Управління та державний нагляд за безпекою життєдіяльності.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.