Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Абіотичні та біотичні небезпеки.

ІІІ. Атмосферні

ІІ. Гідросферні

Загальні закономірності виникнення природних небезпек.

План

Львів 2009

Тема: ПРИРОДНІ НЕБЕЗПЕКИ ТА БЕЗПЕКА ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ ЛЮДИНИ.

ЛЕКЦІЯ № 6

Кафедра валеології та спортивної медицини

з дисципліни “Основи безпеки життєдіяльності”

для студентів І курсу факультету фізичного виховання

Підготувала:

доцент Магльована Г. П.

 

 

 

 

1. Загальні закономірності виникнення природних небезпек.

2. Абіотичні та біотичні небезпеки.

3. Небезпечні та шкідливі чинники, породжені природними джерелами небезпеки. Вплив природних джерел небезпеки на людину та системи забезпечення її життєдіяльності.

4. Заходи та засоби, спрямовані на запобігання негативної дії природних джерел небезпеки на людину.

 


 

 

У наш час людина здатна полетіти на Місяць, ми багато знаємо про інші планети, але сили природи нашої власної планети все ще нами не підкорені. В наш цивілізований, технічно розвинений час людство залишається залежним від природних явищ, які досить часто мають катастрофічний характер. Виверження вулканів, земле­труси, посухи, селеві потоки, снігові лавини, повені спричиняють загибель багатьох тисяч людей, завдають величезних матеріальних збитків.

За оцінками експертів, щорічнізбитки внаслідок стихійних лих у світі становлять 30 млрд. доларів.

Найбільші збитки з усік стихійних лих спричиняють повені (40%), на другому місці - тропічні циклони (20%), на третьому і четверто­му місцях (по 15%) - землетруси та посухи. Найбільше людських смертей спричиняють урагани.

Стихійні лиха - це природні явища, які мають надзвичайний характер та призводять до порушення нормальної діяльності населення, загибелі людей, руйнування і нищення матеріальних цінностей.

За місцем локалізації стихійні лиха поділяють на:

І. Літосферні:

❒ виверження вулканів,

❒ землетруси,

❒ зсуви,

❒ селі.

❒ повені,

❒ снігові лавини,

❒ шторми.

❒ урагани,

❒ зливи,

❒ ожеледі,

❒ блискавки.

Іноді в навчальній літературі використовується поділ стихійних лих на тектонічні, топологічні та метеорологічні.

 

Усі чинники навколишнього середовища діють на живі організ­ми по-різному. Одні з них забезпечують їм життя, другі - шкодять, треті - можуть бути байдужі для них. Чинники середовища, які тим чи іншим чином впливають на організм, називають екологічними чинниками. За походженням і характером дії екологічні чинники поділяють на абіотичні, біотичні й антропічні.

Абіотичні чинники - це компоненти та явища неживої, неорганічної природи, що прямо чи побічно впливають на живі організми. До них належать світло, температура, вологість, вітер, повітря, тиск, тривалість дня тощо.

Біотичні - це сукупність чинників органічного світу (рослинність, тваринний світ, вплив людини тощо), які діють на організми. Кожний організм постійно зазнає прямого або опосередкованого впливу інших організмів, взаємодіє із представниками свого та інших видів (рослинами, тваринами, мікроорганізмами), залежить від них і сам впливає на них.

До біотичних чинників, що виникають у результаті діяльності людини, належать і антропічні чинники, їх останнім часом виділя­ють в окрему групу чинників. Антропічні чинники - це форми ді­яльності людського суспільства, що призводять до зміни природи середовища життя інших видів чи безпосередньо позначаються на житті самої людини.

Людина як біологічна істота - складова біосфери, що є для неї джерелом дихання, їжі, води. З іншого боку, люди як соціальні істо­ти активно використовують біосферу для своїх потреб.

Екологічним чинником називають будь-який елемент середови­ща здатний прямо чи опосередковано впливати на живі організми. Слід зауважити, що господарська діяльність людини та пов’язані з нею різні технічні катастрофи стали загрозою не тільки для самої людини, а й живого на Землі. Це й змусило розглядати діяльність людини як окремий екологічний чинник - антропічний.

Дим фабрик, заводів, теплових електростанцій, вихлопи автомо­білів, літаків тощо вкриває планету і знищує її живий світ. Вирубані ліси “мстять” людству зменшенням запасів кисню. Хімічне і радіо­активне забруднення, що є наслідком господарської діяльності людства, призводить до зростання захворюваності й смертності людей і тварин.

 


Читайте також:

  1. Абіотичні та біотичні фактори.
  2. Біологічні небезпеки.
  3. Біологічні небезпеки. Вражаючі фактори біологічної дії. Пандемії, епідемії, масові отруєння людей.
  4. Біотичні фактори
  5. Біотичні фактори та їх вплив на деревні рослини
  6. Внутрішні джерела небезпеки обумовлені особистими якостями людини, які пов’язані з її соціально - психологічними властивостями і являють собою суб’єктивний аспект небезпеки.
  7. Комбіновані небезпеки. Небезпеки в сучасному урбанізованому середовищі
  8. Оцінка небезпеки. Класифікація видів ризику
  9. Поняття про антибіотики, їх природа. Антибіотичні речовини та бактеріоцини. Хіміотерапевтичні препарати. Принципи класифікації. Застосування. Хіміотерапевтичний індекс.
  10. Порядок декларування об’єктів підвищеної небезпеки.
  11. Природні небезпеки.




Переглядів: 11938

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Позичка. | Виверження вулканів

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.