МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Внутрішні джерела небезпеки обумовлені особистими якостями людини, які пов’язані з її соціально - психологічними властивостями і являють собою суб’єктивний аспект небезпеки.Зовнішні джерела - це стан виробничого середовища та помилкові непередбачені дії персоналу, що призводять до аварій і створюють для людей надзвичайні ситуації. Надзвичайні ситуації техногенного характеру Надзвичайні ситуації техногенного характеру - це комплекс порушень, які мають місце в нормах, проектах, технологічних лініях, діях людини. До них відносяться: транспортні аварії (катастрофи), пожежі, неспровоковані вибухи чи їх загроза, аварії з викидом (загрозою викиду) небезпечних хімічних, радіоактивних, біологічних речовин, раптове руйнування споруд та будівель, аварії на інженерних мережах і спорудах життєзабезпечення, гідродинамічні аварії на греблях, дамбах тощо. Аналіз виробничої обстановки дає можливість виділити два джерела небезпек: зовнішні та внутрішні. При цьому технічні засоби, технологічні процеси та санітарно - гігієнічні умови виробничого середовища мають для людини приховану безпосередню небезпеку. Соціально-психологічне середовище, незадоволення станом міжособистісних стосунків, які впливають на людину через її психологічний стан, через дезорганізацію її адаптивних властивостей. Дестабілізуючі чинники поділяють на постійні, випадкові і такі, що можуть виникати при несприятливому збігові обставин в системах, які зберігають енергію, хімічно та біологічно активні компоненти. Переважно надзвичайній ситуації (аварії) передує фаза накопичення будь-яких дефектів в обладнанні чи відхиленні від нормальних процедур виконання технологічних процесів. Під час катастрофи на заводі “Юніон-Карбайт” 3.12.1984 року в Бхопалі (Індія) в результаті витоку метилізоціанатузагинуло 3150 чоловік, 20 тисяч стали повними інвалідами, 200 тисяч отримали захворювання. Під час бхопальської аварії в фазі накопичення дефектів та помилок не працювали холодильні установкина посудах з метилізоціанатом, була розгерметизована комунікація, яка з’єднувала цю посудину з поглиначем отруйних речовин, відключений факел, що призначався для спалювання отруйних газів в аварійній ситуації. Перед аварією в Чорнобилі в фазі накопичення помилок та дефектів було відключено декілька аварійних захистів і аварійна зона реактора була позбавлена обов’язкового мінімуму стержнів, що поглинають нейтрони. Накопичення на цій фазі подібних відхилень від норми пов’язане або з неспроможністю спостереження за роботою елементів конструкцій та матеріалів через відсутність необхідних засобів діагностики, або в тім, що персонал звикає до таких відхилень, які часто спостерігались і не призводили до аварії. Тому відчуття небезпеки притуплюється, відновлення нормального стану приладів і обладнання відкладається, процес діяльності продовжується в небезпечних умовах. В наступній фазі відбувається раптова і рідкісна ініціююча подія. В Бхопалі це попадання через пропускний клапан в посудину з металізоціанатом невеликої кількості води, що призвело до екзотермічної реакції, яка супроводжувалась стрімким підйомом температури і тиску метилізоціанату. В Чорнобилі це ведення позитивної реактивності в активну зону реактора,що призвело до миттєвого перегріву теплоносія і тепловиділяючих елементів. Раптово настає третя і остання фаза катастрофи. В Бхопалі - це відкриття клапана і викид отруйного газу в атмосферу. В Чорнобилі- паровий вибух і винос в повітря радіоактивних газів і частини палива. Ця остання фаза надзвичайної ситуації була б просто неможлива, якщо б не було накопичення помилок. Такі приклади свідчать, що в складних системах безпека великою мірою залежить від людини. Читайте також:
|
||||||||
|