Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Внутрішні джерела небезпеки обумовлені особистими якостями людини, які пов’язані з її соціально - психологічними властивостями і являють собою суб’єктивний аспект небезпеки.

Зовнішні джерела - це стан виробничого середовища та помилкові непередбачені дії персоналу, що призводять до аварій і створюють для людей надзвичайні ситуації.

Надзвичайні ситуації техногенного характеру

Надзвичайні ситуації техногенного характеру - це комплекс порушень, які мають місце в нормах, проектах, технологічних лініях, діях людини.

До них відносяться: транспортні аварії (катастрофи), пожежі, неспровоковані вибухи чи їх загроза, аварії з викидом (загрозою викиду) небезпечних хімічних, радіоактивних, біологічних речовин, раптове руйнування споруд та будівель, аварії на інженерних мережах і спорудах життєзабезпечення, гідродинамічні аварії на греблях, дамбах тощо.

Аналіз виробничої обстановки дає можливість виділити два джерела небезпек: зовнішні та внутрішні.

При цьому технічні засоби, технологічні процеси та санітарно - гігієнічні умови виробничого середовища мають для людини приховану безпосередню небезпеку.

Соціально-психологічне середовище, незадоволення станом міжособистісних стосунків, які впливають на людину через її психологічний стан, через дезорганізацію її адаптивних властивостей.

Дестабілізуючі чинники поділяють на постійні, випадкові і такі, що можуть виникати при несприятливому збігові обставин в системах, які зберігають енергію, хімічно та біологічно активні компоненти.

Переважно надзвичайній ситуації (аварії) передує фаза накопичення будь-яких дефектів в обладнанні чи відхиленні від нормальних процедур виконання технологічних процесів.

Під час катастрофи на заводі “Юніон-Карбайт” 3.12.1984 року в Бхопалі (Індія) в результаті витоку метилізоціанатузагинуло 3150 чоловік, 20 тисяч стали повними інвалідами, 200 тисяч отримали захворювання.

Під час бхопальської аварії в фазі накопичення дефектів та помилок не працювали холодильні установкина посудах з метилізоціанатом, була розгерметизована комунікація, яка з’єднувала цю посудину з поглиначем отруйних речовин, відключений факел, що призначався для спалювання отруйних газів в аварійній ситуації.

Перед аварією в Чорнобилі в фазі накопичення помилок та дефектів було відключено декілька аварійних захистів і аварійна зона реактора була позбавлена обов’язкового мінімуму стержнів, що поглинають нейтрони. Накопичення на цій фазі подібних відхилень від норми пов’язане або з неспроможністю спостереження за роботою елементів конструкцій та матеріалів через відсутність необхідних засобів діагностики, або в тім, що персонал звикає до таких відхилень, які часто спостерігались і не призводили до аварії. Тому відчуття небезпеки притуплюється, відновлення нормального стану приладів і обладнання відкладається, процес діяльності продовжується в небезпечних умовах.

В наступній фазі відбувається раптова і рідкісна ініціююча подія.

В Бхопалі це попадання через пропускний клапан в посудину з металізоціанатом невеликої кількості води, що призвело до екзотермічної реакції, яка супроводжувалась стрімким підйомом температури і тиску метилізоціанату.

В Чорнобилі це ведення позитивної реактивності в активну зону реактора,що призвело до миттєвого перегріву теплоносія і тепловиділяючих елементів.

Раптово настає третя і остання фаза катастрофи.

В Бхопалі - це відкриття клапана і викид отруйного газу в атмосферу. В Чорнобилі- паровий вибух і винос в повітря радіоактивних газів і частини палива.

Ця остання фаза надзвичайної ситуації була б просто неможлива, якщо б не було накопичення помилок.

Такі приклади свідчать, що в складних системах безпека великою мірою залежить від людини.


Читайте також:

  1. Cплата єдиного соціального внеску - 2013
  2. II. Поняття соціального процесу.
  3. А джерелами фінансування державні капітальні вкладення поділяються на централізовані та децентралізовані.
  4. Абіотичні та біотичні небезпеки.
  5. Агенти змін у соціальному секторі
  6. Адміністративно-політичний устрій Української козацької держави середини XVII ст. Зміни в соціально-економічних відносинах
  7. Адміністративно-політичний устрій Української козацької держави середини XVII ст. Зміни в соціально-економічних відносинах
  8. Адміністративно-територіальний устрій та соціально-економічний розвиток
  9. Акти за формою Н – 5, Н – 1 та НПВ. Нещасні випадки пов’язані з виробництвом і не пов’язані з виробництвом.
  10. Активний характер соціальної політики.
  11. Активність особистості та її джерела, спрямованість особистості
  12. Актуальність проблеми професійної етики соціальної роботи




Переглядів: 1060

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Класифікація надзвичайних ситуацій. | Стихійні лиха в атмосфері

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.