МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Організація Об'єднаних Націй: історія створення, правовий статус, головні органиСтворення Організації Об'єднаних Націй. Першим кроком до створення ООН стала союзницька декларація, підписана в Лондоні 12 червня 1941 року, у якій союзники зобов'язалися «працювати разом, з іншими вільними народами, як у війні, так і в мирі». 14 серпня 1941 року Президент Сполучених Штатів Америки Франклін Делано Рузвельт і Прем'єр-міністр Сполученого Королівства Великобританії та Північної Ірландії (далі: Сполучене Королівство) У'щстон Черчілль підписали документ, у якому запропонували звід принципів міжнародного співробітництва на підтримання миру і безпеки. Документ, підписаний під час зустрічі «десь на морі», відомий як Атлантична хартія. 1 січня 1942 року представниками 26 союзних держав, що воювали проти країн «осі», була підписана Декларація Об'єднаних Націй, у якій вони заявили про підтримку Атлантичної хартії. У цьому документі вперше була офіційно використана назва «Об'єднані Нації», запропонована президентом Рузвельтом. У декларації, яка була підписана в Москві ЗО жовтня 1943 року в ході спеціальної конференції (Московська конференція), уряди Радянського Союзу, Сполученого Королівства, Сполучених Штатів Америки і Китаю закликали до якнайшвидшого створення міжнародної організації для підтримання миру і безпеки. Ця мета була знову підтверджена на зустрічі керівників Сполучених Штатів Америки, СРСР і Сполученого Королівства на зустрічі в Тегерані 1 грудня 1943 року (Тегеранська конференція). Перші контури ООН були окреслені на конференції в особняку, відомому під назвою « Думбартон-Окс», у Вашингтоні. На двох серіях засідань, що проходили з 21 вересня по 7 жовтня 1944 року, Сполучені Штати Америки, Сполучене Королівство, СРСР і Китай домовилися про цілі, структури і функції цієї організації. 11 лютого 1945 року, після зустрічей у Ялті (Ялтинська конференція), Рузвельт, Черчілль і Сталін заявили про свою рішучість заснувати «загальну міжнародну організацію для підтримання миру і безпеки». 25 квітня 1945 року делегати від 50 країн зібралися в Сан-Франціско на Нараду Об'єднаних Націй із питань міжнародних організацій (Конференція в Сан-Франціско). Делегати підготували Статут із 19 глав і 111 статей, що був одноголосно прийнятий 25 червня 1945 року. Наступного дня делегати підписали його в будинку Меморіалу ветеранів війни. 24 жовтня 1945 року Статут ООН був ратифікований п'ятьма постійними членами Ради Безпеки, більшістю інших держав, що підписали його, і набрав чинності. Так була створена Організація Об'єднаних Націй, а 24 жовтня відзначається як день ООН. З початку 1946 року починають створюватися й активно діяти основні органи ООН: 10 січня 1946 року в Центральному залі Вестмінстерського палацу в Лондоні відкривається перша Генеральна Асамблея, на якій представлено 51 державу; 17 січня 1946 року у Вестмінстерському палаці вперше збирається Рада Безпеки і приймає свої правила процедури; 24 січня 1946 року Генеральна Асамблея приймає першу резолюцію, її головні теми: мирне використання атомної енергії та ліквідація атомної й інших видів зброї масового знищення; 1 лютого 1946 року Трюгве Лі (Норвегія) стає першим Генеральним Секретарем ООН; 10 грудня 1948 року Генеральна Асамблея приймає Загальну декларацію прав людини; 24 жовтня 1949 року закладений перший камінь нинішнього будинку Центральних установ ООН у Нью-Йорку. Організація Об'єднаних Націй і її органи п'ять разів удостоювалися Нобелівської премії миру: 1954 рік: Управління Верховного комісара Організації Об'єднаних Націй у справах біженців (УВКБ ООН) за допомогу біженцям у Європі; 1965 рік: Дитячий фонд Організації Об'єднаних Націй (ЮНІСЕФ) за допомогу в порятунку життя дітей у всьому світі; 1969 рік: Міжнародна організація праці (МОП) за досягнуті успіхи у встановленні норм, що захищають права працюючих і гарантують їх безпеку; 1981 рік: Управління Верховного комісара ООН у справах біженців за допомогу біженцям в Азії; 1988 рік: сили Організації Об'єднаних Націй з підтримання миру за миротворчі операції. Крім того, Нобелівської премії миру у зв'язку з діяльністю ООН були визнані гідними: 1945 рік: Кордел Халл, колишній державний секретар Сполучених Штатів Америки, за керівну роль у створенні ООН; 1949 рік: лорд Джон Бойд Орр, Велика Британія, перший генеральний директор Продовольчої та сільськогосподарської організації (ФАО); 1950 рік: Ральф Бунче, Сполучені Штати Америки, посередник ООН у Палестині, за керівну роль в укладанні угод про перемир'я, підписаних у 1949 році Ізраїлем, Єгиптом, Йорданією, Ліваном і Сирією; 1957 рік: Лестер Пірсон, колишній державний секретар Канади, голова Генеральної Асамблеї, за роботу на благо справи миру протягом усього життя і за керівну роль у зусиллях ООН із врегулювання кризи навколо Суецького каналу; 1961 рік: Даг Хаммаршельд, Швеція, Генеральний Секретар ООН, за допомогу у врегулюванні кризи в Конго; 1974 рік: Шон Макбрайд, Ірландія, Комісар ООН по Намібії. Завдання, цілі і принципи ООН знайшли своє закріплення в Статуті організації, підписаному 26 червня 1945 р. у Сан-Франціско. Преамбула до Статуту Організації Об'єднаних Націй містить таке: «Ми, народи Об'єднаних Націй, сповнені рішучості — врятувати прийдешні покоління від лихоліть війни, що двічі в нашому житті принесла людству невимовне горе, і — знову затвердити віру в основні права людини, у гідність і цінність людської особистості, у рівноправність чоловіків і жінок і в рівність прав великих і малих націй, і — створити умови, при яких можуть дотримуватися справедливість і повага до зобов'язань, що випливають із договорів та інших джерел міжнародного права, і — сприяти соціальному прогресу та поліпшенню умов життя при більшій свободі, і з цією метою — виявляти толерантність і жити разом, у мирі один з одним, як добрі сусіди, і — об'єднати наші сили для підтримання міжнародного миру і безпеки, і — забезпечити прийняттям принципів і встановленням методів, інтересах,і — використовувати міжнародний апарат для сприяння еко Відповідно до цього наші відповідальні уряди через представників, які зібралися в місті Сан-Франціско, що заявляли свої повноваження, знайдені в належній формі, погодилися прийняти дійсний Статут Організації Об'єднаних Націй і дійсним засновують міжнародну організацію з назвою «Об'єднані Нації». У статті 2 Статуту ООН закріплені демократичні принципи цієї організації: — суверенна рівність членів ООН; — сумлінне виконання ними зобов'язань за Статутом ООН; — розв'язання міжнародних спорів тільки мирними засобами; — відмова від погрози силою або її застосування в будь-яких цілях, не сумісних зі Статутом ООН; — обов'язок членів ООН надавати їй всіляку допомогу в усіх заходів; — забезпечення Організацією Об'єднаних Націй такого положен — невтручання ООН у внутрішні справи держав. Членство в ООН.Членами ООН можуть бути миролюбні держави, які візьмуть на себе зобов'язання, що містяться в Статуті, і які, на думку ООН, можуть і бажають ці зобов'язання виконувати. Початковими членами ООН була 51 держава. Прийом нових членів в ООН провадиться за рекомендацією Ради Безпеки Генеральною Асамблеєю більшістю в 2/3 голосів. У тому ж порядку провадиться виключення з ООН держав, що систематично порушують Статут, і призупинення здійснення прав і привілеїв, що випливають із членства в ООН, стосовно держав, проти яких ООН уживає заходів превентивного або примусового характеру. Головні органи ООН.Статут ООН до головних органів відносить Генеральну Асамблею, Раду Безпеки, Економічну і Соціальну Раду, Раду з опіки, Міжнародний Суд і Секретаріат. Генеральна Асамблея — сесійний орган ООН — складається з представників усіх держав-членів. За станом на 1 травня 2008 року, членами ООН є 192 держави світу. Динаміка прийому до членства в ООН була обумовлена та залежала від змін на політичній мапі світу. Так, Ємен був членом Організації Об'єднаних Націй з 30 вересня 1947 року, а Демократичний Ємен — з 14 грудня 1967 року. 22 травня 1990 року обидві держави об'єдналися й далі брали участь в Організації як один член за назвою «Ємен». Федеративна Республіка Німеччина й Німецька Демократична Республіка були прийняті до складу ООН 18 вересня 1973 року. У зв'язку з возз'єднанням Німецької Демократичної Республіки з Федеративною Республікою Німеччиною, що відбулось 3 жовтня 1990 року, обидві німецькі держави об'єдналися, утворивши одну суверенну державу. Союз Радянських Соціалістичних Республік був початковим членом Організації Об'єднаних Націй з 24 жовтня 1945 року. У листі від 24 грудня 1991 року Президент Російської Федерації Борис Єльцин проінформував Генерального секретаря ООН про те, що членство Радянського Союзу в Раді Безпеки й всіх інших органах Організації Об'єднаних Націй буде продовжене Російською Федерацією за підтримки 11 країн — членів Співдружності Незалежних Держав. У 1992 році до кола членів ООН Сули прийняті республіки колишнього СРСР — Азербайджан, Арменія, Грузія, Казахстан, Киргизія, Молдова, Таджикистан, Туркменія, Узбекистан. Чехословаччина була одним з початкових членів Організації Об'єднаних Націй з 24 жовтня 1945 року. У листі від 10 грудня 1992 року її Постійний представник проінформував Генерального секретаря ООН про те, що Чехословацька Федеративна Республіка припиняє своє існування з 31 грудня 1992 року, а Республіка Чехія й Республіка Словаччина подадуть заяви про прийняття в ООН уже в якості її незалежних правонаступників. Після одержання таких заяв Рада Безпеки рекомендувала Генеральній Асамблеї ООН 8 січня 1993 року прийняти Республіку Словаччину в члени Організації. Республіка Словаччина, таким чином, була прийнята в члени ООН 19 січня 1993 року (резолюція 47/222). Підписавши Статут ООН 26 червня 1945 року й ратифікувавши його 19 жовтня 1945 року, Соціалістична Федеративна Республіка Югославія стала одним з початкових членів Організації Об'єднаних Націй, аж до її розформування у зв'язку з заснуванням й наступним прийняттям в якості нових членів ООН Боснії й Герцеговини, колишньої югославської Республіки Македонії, Республіки Словенії, Союзної Республіки Югославії й Республіки Хорватії. Республіка Боснія й Герцеговина була прийнята в члени Організації Об'єднаних Націй відповідно до резолюції 46/237 Генеральної Асамблеї від 22 травня 1992 року. У резолюції 47/225 від 8 квітня 1993 року Генеральна Асамблея ухвалила прийняти в члени Організації Об'єднаних Націй держави, що тимчасово була іменованою для всіх цілей в Організації Об'єднаних Націй «колишньою югославською Республікою Македонією», до врегулювання розбіжностей, що виникли у зв'язку з назвою цієї держави. Союзна Республіка Югославія була прийнята в члени Організації Об'єднаних Націй відповідно до резолюції 55/12 Генеральної Асамблеї від 1 листопада 2000 року. З 4 лютого 2003 року Союзна Республіка Югославія стала називатися Сербією й Чорногорією. Членство державного союзу Сербії й Чорногорії в ООН, включаючи всі органи й організації системи ООН, продовжено Республікою Сербія відповідно до ст. 60 Конституційної хартії Державного співтовариства Сербії й Чорногорії, що набула чинності в результаті Декларації незалежності, прийнятої Національною Асамблеєю Чорногорії 3 червня 2006 року. 21 травня 2006 року, у результаті проведеного референдуму, Чорногорія оголосила про свій вихід із союзу із Сербією з 3 червня 2006 року. Чорногорія була прийнята в члени ООН відповідно до резолюції 60/264 Генеральної Асамблеї від 28 червня 2006 року. Республіка Словенія була прийнята в члени Організації Об'єднаних Націй відповідно до резолюції 46/236 Генеральної Асамблеї від 22 травня 1992 року. Республіка Хорватія була прийнята в члени Організації Об'єднаних Націй відповідно до резолюції 46/238 Генеральної Асамблеї від 22 травня 1992 року. У вересні 1999 року в члени ООН прийняті острівні держави Ки-рибаті, Науру і Тонга; у 2000 році — Швейцарія та Тимор-Лешті. Генеральна Асамблея має право обговорювати будь-які питання, що належать до компетенції ООН. Вона уповноважена розглядати загальні принципи міжнародного співробітництва в справі підтримання миру і безпеки, включаючи проблему роззброєння. Проте будь-яке питання, щодо якого необхідно почати дії, до і після його обговорення Генеральною Асамблеєю, має бути передане Раді Безпеки, тому що вона є єдиним органом ООН, уповноваженим приймати рішення щодо таких дій. Чергові сесії Генеральної Асамблеї проводяться 1 раз на рік. За необхідності можуть проводитися також спеціальні сесії Генеральної Асамблеї, що скликаються Генеральним секретарем на вимогу Ради Безпеки або більшості членів ООН. На сесіях кожний член ООН може бути представлений делегацією, що складається не більш ніж із п'яти делегатів і п'яти заступників, кожна делегація має один голос. На кожній черговій сесії створюється сім головних комітетів, у роботі яких можуть брати участь представники всіх держав — членів ООН: Комітет з політичних питань і питань безпеки (Перший комітет) — цей комітет займається в основному питаннями роззброєння; Спеціальний політичний комітет — йому передаються політичні питання, що належать до компетенції Першого комітету, Комітет з економічних і фінансових питань (Другий комітет); Комітет із соціальних, гуманітарних питань і питань культури (Третій комітет); Комітет із питань міжнародної опіки і територій, що не є самоврядними (Четвертий комітет); Комітет з адміністративних і бюджетних питань (П'ятий комітет); Комітет з правових питань (Шостий комітет). Генеральна Асамблея може також утворювати тимчасові або постійні допоміжні органи (наприклад, таким чином була створена Комісія з роззброєння, Конференція ООН з торгівлі і розвитку і Комісія ООН з міжнародного права). Генеральна Асамблея на своїх сесіях приймає постанови, рішення і рекомендації. Постановами іменуються акти, прийняті Генеральною Асамблеєю за рекомендацією Ради Безпеки, що звернені до держав-членів і нагадують їм про їхні права та обов'язки. Постанови можуть прийматися і з питань прийняття або виключення держав з організації. Відповідно до ст. 13 Статуту ООН Генеральна Асамблея організує дослідження і надає рекомендації членам ООН із метою сприяння міжнародному співробітництву в політичній галузі і заохочення прогресивного розвитку міжнародного права та його кодификації, а також сприяння міжнародному співробітництву в галузях економічній, соціальній, культури, освіти і т.д. Рішення Генеральної Асамблеї, відповідно до п. 2 ст. 18 Статуту ООН, приймаються з важливих питань (рекомендації відносно миру і безпеки, вибори непостійних членів Ради Безпеки, прийом нових членів Організації, призупинення прав та привілеїв членів ООН) більшістю у 2/3 присутніх і тих, що беруть участь у голосуванні членів Асамблеї. Рада Безпеки. Являє собою найважливіший постійно діючий орган ООН, який складається з 15 членів (5 із них — Росія, США, Велика Британія, Франція і Китай — є постійними, а 10 — непостійними), які обираються Генеральною Асамблеєю на термін 2 роки (5 членів щорічно). Місця непостійних членів Ради Безпеки розподіляються таким чином: від Азії й Африки — 5 членів; від Східної Європи — 1 (у 1999 році Україна була обрана непостійним членом Ради Безпеки), від Латинської Америки і Карибського моря — 2, від Західної Європи, Канади, Нової Зеландії й Австралії — 2. На Раду Безпеки покладається головна відповідальність за підтримання міжнародного миру і безпеки, її рішення, прийняті у встановленому порядку, обов'язкові для держав — членів ООН, що зобов'язані підпорядковуватися рішенням Ради Безпеки і виконувати їх. Рада Безпеки уповноважена розслідувати будь-які спори або ситуації, що можуть викликати міжнародні спори, для визначення того, чи не може продовження цього спору чи ситуації загрожувати підтриманню міжнародного миру і безпеки; робити рекомендації щодо процедури або методів урегулювання таких спорів; розробляти плани створення системи регулювання озброєнь; визначати наявність загрози миру або акту агресії і робити рекомендації про заходи, яких необхідно вжити; робити рекомендації щодо прийому нових членів і виключення з ООН, умов, за яких держави можуть стати учасниками Статуту Міжнародного Суду, і про призначення Генерального секретаря; вибирати разом із Генеральною Асамблеєю членів Міжнародного Суду; здійснювати в «стратегічних районах» функції ООН з опіки; подавати щорічні і спеціальні доповіді Генеральній Асамблеї. Рішення Ради Безпеки з процедурних питань можуть бути прийняті дев'ятьма голосами будь-яких членів Ради. При виборах членів Міжнародного Суду достатньо навіть восьми голосів будь-яких членів Ради Безпеки. Для ухвалення рішень з усіх інших питань потрібно дев'ять голосів, включаючи голоси всіх п'яти постійних членів Ради Безпеки. Постійні члени Ради Безпеки володіють правом вето на всі питання, що регулюються нею. Для здійснення Радою Безпеки своїх функцій з підтримання міжнародного миру і безпеки держави-члени зобов'язуються надавати в її розпорядження в разі потреби збройні сили, допомогу і відповідні засоби обслуговування, включаючи право проходу. Роль ООН і, зокрема, Ради Безпеки у підтриманні миру і забезпеченні міжнародної безпеки зводиться до здійснення таких основних заходів: 1. Превентивна дипломатія — це дії, спрямовані на попередження виникнення спорів між сторонами, недопущення переростання існуючих спорів у конфлікти і обмеження масштабів конфліктів після їх виникнення. 2. Миротворчість — це дії, спрямовані на те, щоб схилити ворогуючі сторони до угоди, головним чином за допомогою таких мирних засобів, які передбачені в главі VI Статуту ООН.
3. Підтримання миру — це забезпечення присутності ООН в даному конкретному районі, що пов'язане з розгортанням військового і/або поліцейського персоналу ООН, а нерідко і цивільного персоналу. 4. Миробудівництво в конфліктний період — це дії, спрямовані на запобігання спалаху насильства між країнами і народами після ліквідації конфлікту або конфліктної ситуації. Економічна і Соціальна Рада (ЕКОСОР) складається з 54 членів; що обираються Генеральною Асамблеєю: 18 членів ЕКОСОР обираються щорічно терміном на 3 роки. Таким чином, склад Ради оновлюється щорічно на 1/3, причому член Ради, який вибуває, може бути переобраний на новий термін. Обрання відбувається в такому порядку: 6 членів — від держав Східної Європи; 13 — від держав Західної Європи й інших держав; 11 — від держав Азії; 14 — від держав Африки; 10 — від держав Латинської Америки. Кожний член ЕКОСОР має одного представника. Рада має на меті сприяння розвитку міжнародного співробітництва в економічній і соціальній галузях. Вона здійснює дослідження й складає доповіді з міжнародних питань. Чергові сесії проводяться два рази на рік, рішення ухвалюються простою більшістю. Органами Ради є три сесійних комітети (економічний, соціальний і координаційний), шість постійних комітетів (з технічної допомоги, з неурядових організацій, з промислового розвитку, з житлового будівництва, з планування, з використання з метою розвитку досягнень науки і техніки), функціональні комісії (з народонаселення, з прав людини, з прав жінок, з наркотичних засобів). При ЕКОСОР мають консультативний статус більше 600 неурядових організацій з питань, що входять у компетенцію ЕКОСОР. Рада з опіки була створена для надання допомоги Генеральній Асамблеї в здійсненні міжнародної системи опіки. За Статутом ООН до Ради з опіки повинні входити: а) держави, що управляють територіями під опікою; б) постійні члени Ради Безпеки, що не мають територій під опікою, в) члени Ради з опіки, що обираються Генеральною Асамблеєю на три роки. Основною метою Ради з опіки було досягнення всіма підопічними територіями самоврядування і незалежності або як суверенних держав, або шляхом вільного приєднання до сусідніх незалежних держав. У листопаді 1994 року Рада Безпеки прийняла рішення про припинення Угоди про опіку ООН стосовно останньої з 11 підопічних територій — території Тихоокеанських островів (Палау), керованої США. Тому в наш час Рада скликається на свої сесії лише за необхідності. Міжнародний Суд — головний судовий орган ООН. Міжнародний Суд діє на основі Статуту ООН і Статуту Міжнародного Суду ООН, що є невід'ємною частиною Статуту. Держави, що не є членами ООН, також можуть брати участь у Статуті Міжнародного Суду на умовах, обумовлених у кожному окремому випадку Генеральною Асамблеєю за рекомендацією Ради Безпеки. Суд складається з 15 незалежних суддів, обраних із осіб високих моральних якостей, які задовольняють вимогам, що надаються у їх країнах для призначення на вищі судові посади, або тих, хто є юристами з визнаним авторитетом у галузі міжнародного права. При цьому в складі Суду не може бути двох громадян однієї держави. Члени Суду діють в особистій якості і не є представниками держави свого громадянства. Вони також не можуть виконувати ніяких політичних або адміністративних обов'язків і не вправі присвячувати себе ніякому іншому заняттю фахового характеру. При виконанні судових обов'язків члени Суду користуються дипломатичними привілеями та імунітетами. Держави подають список кандидатур у члени Суду Генеральному секретареві ООН. Члени Суду обираються на роздільних засіданнях Генеральною Асамблеєю ООН і Радою Безпеки. Термін повноважень суддів — дев'ять років, при цьому кожні три роки переобираються п'ять суддів. Кворум утворює присутність дев'яти суддів. Слід враховувати, що стороною в справі, яка розбирається Судом, може бути тільки держава. Фізичні та юридичні особи звертатися в Суд не вправі. До ведення Суду належать усі справи, передані йому сторонами, і питання, спеціально передбачені Статутом ООН або чинними конвенціями. За загальним правилом юрисдикція Суду факультативна, що означає, що Суд управі розглядати конкретні спори за участю тієї чи іншої держави тільки за її згодою. Проте держави можуть робити заяви про визнання для себе обов'язкової юрисдикції Суду. Місцерозташування Суду — м. Гаага (Нідерланди). Це, проте, не перешкоджає Суду засідати і виконувати свої функції в інших місцях у всіх випадках, коли Суд визнає це за необхідне. Голова і Секретар Суду повинні мешкати в місці перебування Суду. З часу створення Міжнародного Суду в 1946 р. держави подали на його розгляд понад 60 спорів, і більше 20 консультативних висновків були затребувані міжнародними організаціями. Секретаріат — постійно діючий адміністративний орган ООН, що складається з Генерального секретаря і необхідного персоналу. Генеральний секретар призначається Генеральною Асамблеєю за рекомендацією Ради Безпеки на термін 5 років і може бути в тому ж порядку призначений на новий термін. На Секретаріат у цілому покладений обов'язок забезпечення необхідних умов для роботи інших органів ООН: упорядкування протоколів, здійснення усних і письмових перекладів виступів і документів, опублікування резолюцій та інших матеріалів. Генеральний секретар призначає персонал Секретаріату і керує його роботою. При виконанні своїх обов'язків Генеральний секретар і персонал не повинні запитувати або одержувати вказівок від яких-небудь урядів. Співробітники Секретаріату призначаються Генеральним секретарем за правилами, що встановлюються Генеральною Асамблеєю. Прийом на службу в Секретаріат і визначення її умов провадиться на договірній основі, з урахуванням необхідності забезпечення високого рівня працездатності, компетентності і сумлінності. Співробітники секретаріату, кількість яких перевищує 25 тисяч чоловік, є міжнародними громадянськими службовцями. Першим Генеральним секретарем ООН, як уже зазначалося, був Трюгве Лі (Норвегія), що обіймав цю посаду з 1946 по 1953 рік. Даг Хаммаршельд (Швеція) був Генеральним секретарем із 1953 року до своєї загибелі в авіаційній катастрофі в Африці в 1961 році. Протягом 1961-1971 років цю посаду обіймав У Тан (Бірма, нині іменується Мьянмою). Потім його замінив Курт Вальдхайм (Австрія), який був на цій посаді з 1972 до 1981 року. Хав'єр Перес де Куельяр (Перу) одержав посаду 1 січня 1982 року і обіймав її до кінця 1991 року. Бутрос Бутрос Галі (Єгипет) був Генеральним секретарем із січня 1992 до грудня 1996 року. Наприкінці 1996 року Генеральна Асамблея за рекомендацією Ради Безпеки ООН призначила Генеральним секретарем ООН Кофі Аннана (Гана) на період із 1 січня 1997 до 31 грудня 2001 року та з 1 січня 2002 року до 31 грудня 2006 року. З 1 січня 2007 року восьмим Генеральним секретарем ООН є Пан Гі Мун (Південа Корея), колишній міністр іноземних справ і зовнішньої торгівлі Південної Кореї, обраний на п'ятирічний строк.
|
||||||||
|