МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Допит неповнолітніх.Завдання для самостійної та індивідуальної роботи: Під час самостійної підготовки студенти вирішують запропоновані задачі. На занятті відбувається обговорення їх рішень. 1.Під час допиту свідка Горемчук слідчий пред’явив їй фотографію її чоловіка в групі жінок під час перебування на курорті. Під впливом цього Горемчук розповіла про вчинені чоловіком за період його роботи в комерційній структурі розкрадання. 1. За умови виконання якої законодавчої вимоги є можливим допит Горемчук? 2. Дайте оцінку допустимості використання слідчим прийому у ході допиту свідка? 3. Як ще можна тактично-правильно організувати допит цього свідка з використанням згаданих фотографій? 2. Як свідка у справі треба було допитати глухонімого Петровського. Готуючись до допиту, слідчий визначив обставини, які необхідно було з’ясувати, продумав і сформулював запитання, після чого викликав Петровського. Під час допиту він у письмовому вигляді ставив запитання свідку, на які той відповідав також письмово. Кожне запитання і відповідь заносились до протоколу. 1. Які тактичні та процесуальні особливості притаманні допитам глухих, сліпих тощо свідків, потерпілих? 2. Хто входить в число обов’язкових учасників допиту таких осіб? 3. Які зауваження викликає обраний слідчим порядок допиту Петровського? 4. Чи є потреба у застосуванні факультативних способів фіксації ходу і результатів цього допиту? 3. Під час розбійного нападу учасники злочинного угрупування під виглядом працівників сантехнічної служби ЖЕУ проникли у квартиру громадянки Герцензон. Погрожуючи зброєю, вони зв’язали мотузкою руки і ноги господині, заткнули рот рушником і, щоб не могла спостерігати за ними, зав’язали очі. Злочинці перекинули всі речі, забрали гроші, валюту, коштовності. Один із злочинців з метою залякати потерплу запропонував: "А давайте викинемо цю.... у вікно." І хоча матеріалами розслідування встановлено, що злочинці перебували в квартирі не більше 15 хв., потерпіла згодом на допиті стверджувала, що все відбувалось протягом не менше однієї години. 1. Опишіть психологічні фактори, що ускладнюють визначення реальних подій за умови перебування особи у вищеописаному стані. Як саме відбувається цей вплив на показання свідків, взагалі, і на можливість визначення тривалості процесів, зокрема? 2. Назвіть осіб, які психологічно більш здатні до точного визначення часових проміжків перебігу реальних подій, учасниками чи очевидцями яких вони були? 4. Як свідка допитували малолітнього Сергійчука, від якого слідчий не зміг отримати жодних показань. На всі його запитання свідок відповідав, що нічого не пам’ятає або взагалі мовчав. Слідчий зробив перерву і запропонував Сергійчуку піти з ним в стрілковий тир та подивитись на стрільбу по мішені. У тирі слідчий дав змогу малолітньому свідку зробити декілька пострілів. Потім вони повернулися в прокуратуру і Сергійчук охоче розповів про відомі йому факти. 1. Які особливості тактики допиту малолітніх та свідків? Чим вони обумовлені? 2. Як можна пояснити поведінку малолітнього Сергійчука і як можна правомірно на нього вплинути, щоб спонукати до дачі правдивих показань? 5. У 6-ти річної Галинки, що стала жертвою статевого посягання, запитали (наводиться фрагмент допиту щодо з’ясування особи злочинця): – А який був той дядько, що зробив тобі боляче? – Страшний. – А ще який? – З блискучими зубами. – А ще що ти запам’ятала? – У нього на руці був тигр. Однак злочинця з такими прикметами виявити не вдалось. Лише згодом, через декілька місяців на підставі інших даних було встановлено, що злочин вчинив Галімчук, у якого на одному із передніх зубів була коронка з білого металу, однак на руці виявилось татуювання у вигляді танка. У ході з’ясування у Галинки причин давання нею суперечливих матеріалам справи показань виявилось, що вона під словом "тигр" мала на увазі танк. Дівчинка пояснила, а згодом її батько підтвердив, що якось під час перегляду одного з кінофільмів вона запитала у нього вказуючи на танк: "Що це таке?" Батько відповів, що це тигр. 1. Вкажіть помилку, допущену слідчим під час допиту малолітньої. 2. Які засоби процесуального, тактичного й організаційного характеру зводять до мінімуму слідчі помилки, властиві допиту неповнолітніх (малолітніх)? 6. Слідчий, прийнявши до свого провадження справу про вбивство під час бійки, звернув увагу на показання 10-річної Оксани про те, що вона бачила в руках одного із учасників бійки ніж. Це суперечило матеріалам справи. Слідчим було поставлено уточнююче запитання: “Скажи, Оксанко, чому на допиті в міліції ти сказала, що бачила в руках у дядька Петра ніж”? Свідок відповіла: “Так сталось, що міліціонери мене весь час питали про ножі. Я й сказала, що бачила ніж, а потім вийшла з міліції і подумала: даремно я їм сказала неправду. Хотіла повернутись, але злякалась...”. 1. Визначте помилки, що були допущені працівниками міліції у ході допиту малолітньої Оксани? 2. Що таке фактор навіювання та як його враховують у ході допиту неповнолітніх і малолітніх свідків (потерпілих). 7. Допитаний із застосуванням технічного засобу фіксування, свідок Федоренко запитав слідчого, чому він не вносить його показання в протокол допиту, а лише обмежився вказівкою в протоколі про те, що застосовуються технічні засоби. Федоренко наполягав на тому, щоб його показання були внесені до протоколу. Втім, слідчий пояснив, що оскільки показання повністю фіксуються технічними засобами та будуть зберігатися на диску, який приєднають до протоколу допиту, вони обійдуться і без детального викладення показань у самому протоколі. Оцініть дії слідчого. Які є форми фіксування кримінального провадження? Оцініть дії слідчого. Чи дозволяється оголошення показань, наданих учасниками цієї слідчої дії на попередніх допитах? Якщо так, то за яких умов? Чи має якесь значення для проведення цього допиту те, що Бузько є неповнолітньою?
Питання для самоконтролю: 1. Поняття, предмет і види допиту; 2. Психологічні основи тактики допиту; 3. Тактика допиту свідка, який дає правдиві показання; 4. Тактичні прийоми надання допомоги допитуваному відновити в пам’яті забуте; 5. Тактичні прийоми подолання неправдивих показань; 6. Особливості допиту малолітніх та неповнолітніх свідків; 7. Особливості допиту потерпілих; 8. Особливості допиту свідків та потерпілих із застосуванням звуко- та відеозаписуючої апаратури; 9. Вимоги, які пред’являються до протоколу допиту та додатків до нього. 10. У чому полягає криміналістична сутність допиту? 11. Як відбувається планування проведення допиту? 12. Яке значення вивчення особи допитуваного? 13. Як використовуються положення психології та педагогіки на допиті свідків та потерпілих? 14. Які об’єктивні та суб’єктивні фактори ускладнюють чи покращують процес формування свідоцьких показань та відтворення їх під час допиту? 15. Види, способи та засоби фіксації й засвідчення ходу і результатів допиту свідків (потерпілих) та очної ставки з їх участю; 16. У яких випадках допит або очну ставку з участю свідків (потерпілих) доцільно додатково фіксувати звуко- чи відеозаписом? 17. Тактичні особливості повторних та додаткових допитів свідка, потерпілого та очних ставок з їх участю. Читайте також:
|
||||||||
|