Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Глава 1

НАСЕЛЕННЯ І ЛЮДСЬКІ РЕСУРСИ СУСПІЛЬСТВА

 

/. /. Економічно активне населення

1.2. Трудові ресурси як соціально-економічна категорія

1.3. Відтворення населення і ресурсів для праці

1.4. Трудовий потенціал суспільства. Проблеми реалізації трудової активності населення

Резюме

Терміни і поняття

Людські ресурси — специфічний і найважливіший з усіх видів економічних ресурсів. Як фактор економічного роз­витку людські ресурси — це працівники, що мають певні професійні навички і знання і можуть використовувати їх у трудовому процесі. Вивчення людських ресурсів має вели­ке значення для оцінки ринку праці й розробки відповідної демографічної політики з метою впливу на процеси відтво­рення населення та його зайнятості.

Специфіка людських ресурсів порівняно з іншими фак­торами економічного розвитку полягає в тому, що, по-перше, люди не лише створюють, а і споживають матеріальні та духовні цінності; по-друге, багатогранність людського життя не вичерпується лише трудовою діяльністю, а отже, щоб ефек­тивно використовувати людську працю, потрібно завжди враховувати потреби людини як особистості; по-третє, нау­ково-технічний прогрес і гуманізація суспільного життя стрімко збільшують економічну роль знань, моральності, інте­лектуального потенціалу та інших особистих якостей праців­ників, які формуються роками і поколіннями, а розкрива­ються людиною лише за сприятливих умов.

Однією з передумов успішного економічного розвитку як на мікро-, так і на макрорівні є врахування інтересів людей в будь-яких діях, спрямованих на підвищення ефективності функціювання господарського механізму. Без такого враху­вання не можна досягти підвищення ефективності в широ­кому (тобто соціально-економічному) розумінні.

Особливого значення грамотне узгодження соціально-економічних перетворень з потребами і долями людей на­буває в наш час у зв'язку з докорінною перебудовою систе­ми суспільних відносин. Найсуттєвіші перетворення відбу­ваються саме в соціально-трудовій сфері, зачіпаючи інтере­си мільйонів людей і відображаючись на результатах еконо­мічного розвитку всієї країни. Дуже важливими в час змін є також гнучкість і мобільність, постійна адаптація людей до нових умов економічного розвитку.

Залежно від мети дослідження людські ресурси харак­теризуються різними соціально-економічними категоріями. Розглянемо ті з них, що використовуються економікою праці: населення, економічно активне населення, трудові ресурси.

 




Переглядів: 423

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Історична довідка: трудовий напрямок економічної думки | Економічно активне населення

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.