Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Групове дорадництво

Групові дорадчі методи мають перевагу над масовими з огляду на краще сприйняття змісту матеріалу, який переказується. Це виникає через можливість обміну інформацією. Обмін знаннями, досвідом можливий не тільки між дорадником та землеробом, а і між самими землеробами. Групові методи, з огляду на їх кількісну обмеженість, є дорожчими і забирають більше часу в порівнянні з масовими методами.

 

Методи групового дорадництва:

- спеціалізовані курси;

- практичні курси (виїзні семінари, дні поля, огляд модельних ділянок);

- демонстрації технологій (огляд модельних ділянок);

- покази;

- конкурси;

- виставки;

- цільові групи;

 

Спеціалізовані курси організовуються для сільгоспвиробників, які мають подібні проблеми і потреби. Позитивом цих курсів є можливість пристосувати зміст до потреб і зацікавлень, а також рівня слухачів. Більше того, викладач має можливість пояснити на практичних прикладах, відомих землеробам з власного досвіду. В той же час слухачі можуть поставити свої запитання, висловити зауваження. Можна також роздати брошури, які пов'язані з темою лекцій.

Практичні курси мають найчастіше місцевий (територіальний характер) і проводяться на конкретних об'єктах. Позитивною рисою таких курсів є поглиблене сприймання, яке орієнтоване на досвід слухачів і базується на конкретних прикладах.

Демонстрації найчастіше торкаються технологій рослинництва і тваринництва. Вони проводяться для практичної перевірки і розповсюдження певної технології або її фрагменту. Тобто, предметом демонстрації може бути, наприклад, технологія вирощування цукрових буряків від передпосівного обробітку до збирання врожаю або технологія годівлі молочних корів в зимовий період, не заглиблюючись в технології виробництва молока. Демонстрації проводять у загальнодоступних місцях. Вони повинні мати виробничий характер, а не лише представляти досвід і відображати середні показники на даних територіях. Хід проведення демонстрацій повинен бути задокументований, а результати мають використовуватися в навчанні.

Покази торкаються вузько технічних або організаційних завдань. Предметом показів найчастіше є, наприклад, техніка проведення сприскування, робота спеціального інвентарю і т.д. Кожному показу повинен передувати вступний інструктаж. Показові дії необхідно проводити згідно з інструкціями і закінчувати підсумками.

Конкурси призначені для вироблення співпраці і проведення певних змагань як серед самих землеробів, так і груп землеробів. Найбільш відомим конкурсом в Україні є „Найкращий виробник року”. Головною позитивною рисою конкурсу є досягнення вищих результатів (і не тільки виробничих) під час конкурсних змагань. Тим більше, що за ці результати можна отримати призи.

Виставки найчастіше присвячені окремим проблемам та темам (виставка спеціальної літератури, виставка сортів с.-г. культур, виставка порід тварин).

Цільові групи мають характер дискусійних груп або таких, які проводять практичну діяльність. Наприклад дискусійні групи мають відносно сталу форму проведення і нараховують 5-30 осіб. Основною метою створення дискусійних груп є вербальне вирішення проблем землеробів, ініціювання прийняття індивідуального або колективного рішення. Дискусія в групі, яку проводить дорадник(експерт) дозволяє учасникам дискусії збагатити свої знання або обмінятися досвідом. Групова дискусія може змінити погляди її учасників через усвідомлення проблем, їх оцінки та прийняття рішень. Цей процес вимагає постійних змін способів діяльності, що виробляється шляхом дискусій і веде до формування поглядів, змінює поведінку. Досить часто результатом групових дискусій є прийняття індивідуального або колективного рішення, яке торкається спільних інтересів. Дискусійні групи з часом можуть перетворюватись в групи програмних порад.


Читайте також:

  1. Види спілкування: міжособистісне, громадське, групове, матеріальне, знакове (мовне), смислове, ділове, інтимне, інтегроване.
  2. Групове мислення
  3. Групове та індивідуальне спорядження для походів різної категорії складності
  4. Дорадництво в ринково-орієнтованої системі розповсюдження знань та інформації
  5. Економічне дорадництво
  6. Індивідуальне дорадництво
  7. Масове дорадництво




Переглядів: 440

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Масове дорадництво | Індивідуальне дорадництво

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.018 сек.